Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1666 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29873
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17648)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Úvod sezóny 2012 SMF v countrycrosse v Borskom Mikuláši za účasti 293 jazdcov

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5277 [Šport - Enduro]

V dňoch 24.-25.marca 2012 odštartovala tohtoročná športová sezóna SMF už tradične úvodným podujatím seriálu medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse v Borskom Mikuláši.

Šampionátu sa zúčastnilo 293 jazdcov zo Slovenska, ČR a Poľska, ktorí za krásneho slnečného počasia úspešne otvorili nový súťažný ročník 2012.

Účasť na podujatí využili i mnohí motokrosoví jazdci, ktorí v rámci prípravy na zahájenie motokrosovj sezóny absolvovali i uvedené podujatie country crossu, ako napr. Josef Kulhavý a mladý Jaroslav Antalič, ktorý dokonca v triede MM SR dorast i zvíťazil. Pri neúčasti Štefana Svitka, ktorý sa lieči po operácii ramena sa v Borskom Mikuláši presadili mladí jazdci, ktorí by nás mali reprezentovať na tohtoročnej šesťdňovej v juniorskom „trophy“ tíme, keď všetky tri hlavné triedy MM SR vyhrali jazdci zo širšej nominácie: E1 Marek Haviar, E2 Thomas Hostinský a E3 Martin Krátky.

Podľa hodnotenia Petra Lazara, viceprezidenta SMF pre enduro a rely, usporiadateľský Rally Cross klub Borský Mikuláš pripravil pre všetkých priaznivcov motocyklového športu krásný športový víkend, čo dokazuje i vysoká divácka návštevnosť v oba súťažné dni.

Poradie jazdcov v súčte dvoch súťažných dní:

MM SR absolútne poradie: 1. Thomas Hostinský, 2. Marek Haviar, 3. Jaroslav Štrbek (všetci SVK)
MM SR E1: 1.Marek Haviar, 2. Marek Giertl, 3. Jakub Hruška ( všetci SVK)
MM SR E2: 1. Thomas Hostinský, 2. Jaroslav Štrbek, 3. Jakub Juríček (všetci SVK)
MM SR E3: 1. Martin Krátky, 2.Miroslav Ševela, 3. Zlatko Novosád ( všetci SVK)
MM SR dorast: 1. Jaroslav Antalič, 2. Denis Račko, 3. Róbert Cigánek
MM SR junior: 1. Thomas Hostinský, 2. Martin Krátky, 3. Jakub hruška ( všetci SVK)
MM SR veterán: 1. Zdenek Cyprián (ČR), 2. Dušan Kotrla (ČR), 3. Jozef Marenčák (SVK)
MM SR super veterán: 1. Emil Čunderlík, 2. Ján Zaťko (obaja SVK), 3. Zdenek Halata (ČR)

SP E1: 1. Lukáš Hrehor, 2. Bronislav Janča, 3. Ivan Kukučka (všetci SVK)
SP E2: 1. Ladislav Bolebruch, 2.Michal Dorňák, 3.Ľubomír Imrich (všetci SVK)
SP E3: 1. Branislav Hricko, 2.Herbert Jalč, 3. Miroslav Mačaj (všetci SVK)

Víťazi tried pohára SMF:

Hoby 125: Tomáš Pochlopeň; Hoby 250: Patrik Maringa; Hoby 4T: Richard Schmotzer; junior do 20 rokov: Martin Krátky

Kompletné výsledky z podujatia sú na stránke:

www.kk-sporttiming.com

Ilustračné foto: Štefan Glovičko, zdroj SMF.

Pridané: 26.03.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »