ISSN 1336-6491 | Online: 1881 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Enduro aktuál motoride 8/2008

 Zdieľať

Pridané: 05.08.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4294 [Novinky - Čo nového v tlači]

V ôsmom číslo časopisu Enduro aktuál motoride opäť nájdete najaktuálnejšie podujatia uplynulého mesiaca všetkých motocyklových disciplín a ako bonus pre našich čitateľov veľký poster Jara Katriňáka, víťaza Rally Transorientale a plagáty slovenských klubových tímov, ktoré budú štartovať na tohtoročnej ISDE v Grécku.

 Veľký poster Jara Katriňáka
Veľký poster Jara Katriňáka

Chýbať nebude ani inzertná príloha. Z obsahu nového čísla ponúkame:

Prašný Žaškov prekvapením i pre „pamätníkov“

V súvislosti s country crossom v Žaškove má väčšina endurákov vžitý septembrový termín podujatia, ktorý za minulé roky sprevádzalo bez výnimky upršané počasie, a tak gumáky, dáždniky a pláštenky sa stali takpovediac nepísanou „povinnou“ výbavou. Tohto roku sme však na Oravu cestovali v skoršom termíne a za netradične slnečného počasia.

Považie bodovalo technickou a rýchlou traťou

Záver mesiaca júna a začiatok júla bol pre endurákov náročnejší, lebo ich čakali s odstupom len jedného týždňa dve podujatia. Poniektorí ani nestihli vybaliť veci po pretekoch v Žaškove a už v piatok 4. júla opäť balili kufre a cestovali na Považie.

Invázia za zvuku motoriek

Zrušený jubilejný ročník tradičného a medzinárodne uznávaného Dakaru bol živnou pôdou, pre uskutočnenie prvého ročníka Rally Transorientale, ktorá je pokračovaním prvých nesmelých krokov týchto pretekov. Veľkú zásluhu na ich usporiadaní z Petrohradu do Pekingu v celkovej dĺžke viac ako 10 000 km má Rene Metge, bývalý pretekár a trojnásobný víťaz Rally Dakar, ktorý spolupracoval aj pri organizovaní pretekov Paríž – Moskva – Peking v roku 1992.

Enduro Šumperk – povedená premiéra

Na druhý červencový víkend se vypravila elita i přebor Českého Endura do jizerských hor. Ve vesničce Alojzov, nedaleko Šumperku se nachází fabrika Olšanské papírny. Ty se stali hlavním partnerem podniku a poskytly také místo pro depo motorek. Pan Coufal, který se zřejmě nedohodl na podmínkách pořádání soutěže s agenturou CPA, vzal vše do svých rukou a uspořádal závod se svými známými pod názvem Olšanské papírny enduro 2008.

Xchallenge - výzva od BMW

To, že BMW to myslí s prienikom do sveta endura vážne, svedčí nielen jeho momentálna ponuka off-roadových modelov, zameriavaných viac a viac aj do ťažkého terénu, ale aj ich úspešné nasadenie v tých najprestížnejších pretekoch, ako sú MS v endure, či v imidžovom Erzberg rodeu, kde ich jazdec Letenbicher skončil v tomto ročníku s G 450 X na vynikajúcom druhom mieste. Akýmsi medzistupňom, preklenujúcim medzeru medzi cestnými endurami radu GS a spomínanými ostrými modelmi G 450 X, je práve modelová rada G 650.

V Bardejove "odpískali" prvý polčas

Áno – čas beží neuveriteľne rýchlo – práve pretekami v Bardejove sa zavŕšila prvá polovica tohtoročného seriálu medzinárodných majstrovstiev v triale 2008, takže je čas zhodnotiť, ako to doteraz dopadlo a aké sú vyhliadky na druhý polčas. Všetci sme vedeli, že Bardejov je pre väčšinu z nás ďaleko, no že sa nás nakoniec zíde na štarte až tak málo, nikto nepredpokladal.

Motokrosové divadlo ako sa patrí

Takmer presne do roka a do dňa sa pod Tatrami opäť zišla motokrosová kavaléria bojujúca o svetový titul v triede MX3 a európsky titul v triede MX2. Sverepec sa stal miestom súbojov v poradí už 11. dielu tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta. Dar z neba, v podobe ideálneho počasia počas celého víkendu, dotvoril krásu motokrosového divadla v Lúčnom údolí.

V polčase českého šampionátu dominuje Čepelák a Kohút

Motokrosový areál „Rapotínská stráň“ bol v predposledný júnový víkend dejiskom tretieho podujatia 6 - dielneho seriálu „PROFI AUTO IVECO CUP 2008. Vopred bolo jasné, že pod horúcou oblohou čakajú jazdcov neľahké súboje.

Cestné preteky v polovici sezóny

Podujatiami v Brne a v Rijeke pokračoval slovenský a alpsko-jadranský šampionát cestných pretekov motocyklov. V niektorých triedach sa už vykryštalizovali jasní favoriti, v ďalších je všetko ešte otvorené.

Svetové superbiky v Brne

Masarykov okruh v Brne privítal účastníkov deviateho podniku majstrovstiev sveta superbikov a bolo to podujatie vo viacerých smeroch výnimočné. Piatkové tréningy sa niesli v duchu víťazstva domáceho matadora Jakuba Smrža, spečateného novým traťovým rekordom 1'59.125 a prísľubom špičkových súbojov o méty najvyššie.

„Bez otca by to nešlo...“

Už keď sa stal v roku 1990 Michal Puškár starší majstrom ČSFR, mohli ste v depe stretnú ť jeho syna, malého Miška, ktorý o niekoľko rokov neskôr prebral po otcovi rodinnú pretekársku štafetu a dotiahol to až na titul šampióna v medzinárodnom seriáli UEM Alpe Adria Championship v triede 125 Sportproduction.

V Žarnovici sa pôjde o Zlatú prilbu SNP

Tak ako v iných motoristických disciplínach aj na plochej dráhe prebiehajú preteky o rôzne trofeje. Jednou z nich je aj Zlatá prilba. O trofej tohto mena sa v súčasnosti ale aj v minulosti jazdilo vo viacerých krajinách. Najznámejšou je určite Zlatá prilba mesta Pardubice. Taktiež známe sú aj Zlatá prilba Nemecka, Škótska, Veľkej Británie, Holandska a iné. Medzi ne môžeme zaradiť aj Zlatú prilbu SNP, ktorá je najstarším motoristickým podujatím na Slovensku.

Chrumkavé novinky Suzuki na Hungaroringu

Ochutnať športové novinky 2008 značky Suzuki na Hungaroringu je ponuka, ktorá sa neodmieta. Napriek tomu, že paddock tohto okruhu je v prestavbe, akcia pre novinárov bola dobre pripravená. Pristavené boli GSX-R 600 a 750, vynovená Hayabusa, kráľovský svalovec B-King a tiež nová GSX 650F.

Pridané: 05.08.2008 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »