ISSN 1336-6491 | Online: 1367 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30247
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17843)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12404)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok: Spokojnosť po pretekoch v Brne

 Zdieľať

Pridané: 05.09.2008 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3301 [Šport - Cestné Motocykle]

Tomáš Svitok a Gold Fren Team Erinac sa cez víkend predstavili na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa predposledný raz v sezóne bojovalo o body do šampionátu Alpe Adria a Majstrovstiev Slovenskej republiky.

Slovenský pretekár štartoval len v kategórii Superšport, po poruche zo štvrtkových pretekov na Pannoniaringu sa nepodarilo spojazdniť motocykel do triedy Stock 600. Tomáš mal v nedeľu svoj deň a po výbornom štarte z 13. pozície sa v poli súperov posunul o niekoľko priečok dopredu. Po vyrovnanom výkone nakoniec finišoval ako desiaty z celkového počtu 32 pretekárov a zároveň zvíťazil v rámci hodnotenia M SR.

Tomáš Svitok:

"Do Brna som prišiel hneď po pretekoch Pascalplast Cupu a ERES-Racing Cupu na Pannoniaringu, ktoré som vo svojej triede vyhral. Piatok sme prežili v znamení hľadania ideálneho nastavenia stroja. Ten navyše v ustálených otáčkach vynechával, takže sme sa snažili čo najskôr odstrániť chybu. To sa nám podarilo až neskoro v noci, preto som spokojný s 13. miestom, ktoré som získal v kvalifikácii.

Som spokojný aj so samotnými pretekmi, okrem toho, že som sa dokázal posunúť o niekoľko miest dopredu, ma potešil hlavne dosiahnutý čas na jedno kolo v hodnote 2:09,5, ktorý je mojím ´osobákom´ na tomto okruhu.

Z Brna sme odchádzali mimoriadne spokojní, teraz ma čaká záverečné podujatie Alpe Adrie na Hungaroringu a potom sa budem môcť plne sústrediť na súboje v Európskom pohári, presnejšie na podujatie v poľskej Poznani. Na záver by som chcel poďakovať všetkým sponzorom, blízkym a priateľom za podporu nášmu tímu."

Text a foto: Richard Karnok (Richard Karnok)

Pridané: 05.09.2008 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »