Anketa:
4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka
ZdieľaťPridané: 11.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4689 [Šport - Cestné Motocykle]
S túžbou prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa konečne na alpsko-jadranské pódium, absolvoval cez víkend štvrté podujatie seriálu UEM Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska motocyklový pretekár Tomáš Svitok.
Na maďarskom Pannoniaringu sa osemnásťročnému pretekárovi tímu K+L Intermoto Czech darilo hneď od začiatku, o čom svedčia aj výsledky z dvoch kvalifikácií, v ktorých sa umiestnil na druhom, resp. treťom mieste.
![]() |
Pred nedeľňajšími pretekmi triedy Supersport však pršalo a na rad prišlo rozhodnutie o voľbe pneumatík, keďže trať začala pomaly schnúť. Žiaľ, práve nesprávny výber rozhodol o tom, že Tomáš sa v pretekoch postupne prepadal na konečné desiate miesto v cieli v rámci alpsko-jadranského šampionátu a tretie v Majstrovstvách Slovenska.
Tomáš Svitok: "Veľmi nás to všetkých mrzí. Celý víkend sa nám darilo, bol som spokojný aj s časom z kvalifikácie, ktorý mal hodnotu 1:58,5. Pre preteky som vybojoval tretiu štartovú pozíciu, po tréningovom zranení súpera som potom štartoval z druhého miesta. Žiaľ, už v druhom kole pretekov som zistil, že výber pneumatiky bol chybný a ja som sa postupne prepadával. Trať bola stále suchšia a pneumatika na mokrú trať dostávala riadne zabrať, v cieli bola celkom zničená. Je mi ľúto, že výborne rozbehnutý víkend skončil takto. Neostáva mi nič iné, ako sa z toho poučiť a chystať sa na ďalšie preteky, kde si dnešnú smolu chcem vynahradiť."
![]() |
Pridané: 11.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom - Redakcia
- UEM Alpe Adria Championship v Rijeke 15. 7. 2007 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Tomáš Svitok sa predstavil v novom tíme na prvom podujatí Alpe Adria 2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 27-29.4.2007 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- Mladá nádej Slovenska - Tomáš Svitok - Risso46
- UEM Alpe Adria Pannoniaring 26. - 27. 05. 2007- Ďalší výborný výsledok pre Tomáša Svitka - Awia
- Štvrté miesto z Rijeky pre Tomáša Svitka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!