Anketa:
Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria
ZdieľaťPridané: 10.09.2008 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3652 [Šport - Cestné Motocykle]
Na maďarskom Hungaroringu sa konali posledné preteky tohoročného Alpe Adria šampionátu a zároveň Majstrovstiev Slovenska.
Tomáš Svitok s tímom Gold Fren Erinac štartoval takisto ako na predošlom podujatí v Brne len v kategórii Superšport a o to väčšia bola jeho motivácia ukončiť sezónu kvalitným výsledkom.
Svoje ambície začal Tomáš napĺňať už v kvalifikáciách- prvú dokončil na ôsmom mieste aj napriek problému s pneumatikami a len trom odjazdeným kolám. V druhej sa dokázal o 1,5 sekundy zlepšiť a v poradí, určujúcom pozíciu na štarte sa vďaka času 1:56,646 posunul na siedmu priečku.
![]() |
Tomáš Svitok:
"V tréningu som prekonal svoj osobný rekord z Hungaroringu o sekundu a navyše ma iba 6 desatín delilo od druhého miesta na štartovom rošte. Úvod pretekov mi vyšiel ideálne a prvé kolo som odjazdil tretí. Potom som sa síce prepadol o dve priečky smerom nadol, v závere som ešte jednu pozíciu \"vydoloval\" a v priamom súboji som porazil Gergoa Talmacsiho, brata minuloročného majstra sveta triedy 125ccm Gábora Talmacsiho. V tíme vládne veľká spokojnosť, lepší záver sezóny sme si len ťažko vedeli predstaviť."
![]() |
V konečnom poradí Alpe Adrie skončil Tomáš trinásty, hoci kvôli zraneniu neabsolvoval tri preteky. Budúci víkend čakajú Tomáša Svitka preteky Európskeho pohára UEM v poľskej Poznani. V kategórii Stock 600 bude bojovať o prvenstvo s talianskym pretekárom Spigarolom, v Superšportoch má stále nádej na dosiahnutie celkového 5.miesta. To je podmienkou pre účasť vo finálových pretekoch, ktoré sa v polovici októbra uskutoční na okruhu v Albacete.
Foto: Petr Štola Text: Richard KarnokPridané: 10.09.2008 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok: Spokojnosť po pretekoch v Brne - Risso46
- Tomáš Svitok bude štartovať na ME v Misane! - Risso46
- 15. ročník „HunGarian Baja“ aj so slovenskou účasťou - Redakcia
- MM SR a Poľska v Triale Bardejov 2006 - tahitan
- V Myjave najlepším Erik Riho - sita
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Jaroslav Černý #88 - mladá motocyklová nádej - eXeBaT
- 4. závod UEM Alpe Adria - Nevydarený záver víkendu pre Tomáša Svitka - Redakcia
- MM SR Enduro Lišov 2022 + Maďarský šampionát v Endure - Redakcia
- Pozvánka na Malokarpatský pohár - vadim
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!