Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1970 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok: Posledné preteky tohoročného Alpe Adria

 Zdieľať

Pridané: 10.09.2008 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3652 [Šport - Cestné Motocykle]

Na maďarskom Hungaroringu sa konali posledné preteky tohoročného Alpe Adria šampionátu a zároveň Majstrovstiev Slovenska.

Tomáš Svitok s tímom Gold Fren Erinac štartoval takisto ako na predošlom podujatí v Brne len v kategórii Superšport a o to väčšia bola jeho motivácia ukončiť sezónu kvalitným výsledkom.

Svoje ambície začal Tomáš napĺňať už v kvalifikáciách- prvú dokončil na ôsmom mieste aj napriek problému s pneumatikami a len trom odjazdeným kolám. V druhej sa dokázal o 1,5 sekundy zlepšiť a v poradí, určujúcom pozíciu na štarte sa vďaka času 1:56,646 posunul na siedmu priečku.

Tomáš Svitok:

"V tréningu som prekonal svoj osobný rekord z Hungaroringu o sekundu a navyše ma iba 6 desatín delilo od druhého miesta na štartovom rošte. Úvod pretekov mi vyšiel ideálne a prvé kolo som odjazdil tretí. Potom som sa síce prepadol o dve priečky smerom nadol, v závere som ešte jednu pozíciu \"vydoloval\" a v priamom súboji som porazil Gergoa Talmacsiho, brata minuloročného majstra sveta triedy 125ccm Gábora Talmacsiho. V tíme vládne veľká spokojnosť, lepší záver sezóny sme si len ťažko vedeli predstaviť."

V konečnom poradí Alpe Adrie skončil Tomáš trinásty, hoci kvôli zraneniu neabsolvoval tri preteky. Budúci víkend čakajú Tomáša Svitka preteky Európskeho pohára UEM v poľskej Poznani. V kategórii Stock 600 bude bojovať o prvenstvo s talianskym pretekárom Spigarolom, v Superšportoch má stále nádej na dosiahnutie celkového 5.miesta. To je podmienkou pre účasť vo finálových pretekoch, ktoré sa v polovici októbra uskutoční na okruhu v Albacete.

Foto: Petr Štola Text: Richard Karnok

Pridané: 10.09.2008 Autor: Richard Karnok Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »