ISSN 1336-6491 | Online: 3140 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha R6/2000 po 20 000 km

 Zdieľať

Pridané: 13.10.2008 Autor: Diger
Čitatelia: 21543 [Vaše stroje - Moja motorka]

Mnoho ľudí si prečíta recenziu na nový motocykel, pretože jeho výber sa uberá tým či oným smerom a preto chce vopred vedieť, podľa čoho sa rozhodnúť pre daný typ.

Tento článok je skôr venovaný skupine ľudí, ktorý nechceli, či skôr nemali viac možností a preto im zostávala iba jediná možnosť, a tou je starší, ojazdený motocykel. V mojom prípade to je Yamaha R6 z roku 2000. Preto ak sa niekto z Vás rozhoduje o kúpe superšportu z tohto roku, je tento článok venovaný práve vám. Moju Janušku II (Nový kabát pre Yamahu R6), ako jej ja hovorím, sedlám 2 roky a spravil som na nej približne 20 000km.

Spomínaná R6 neohúri počtom koní, ktorých ma pod sedlom 120 ani svojim krútiacim momentom 68 Nm, ale pre človeka ako ja to v pohode stačí. Motor je dravý, no treba však rátať s tým, že sa mu najlepšie pracuje až za hranicou 10 000 ot. a to s veľmi decentným zvukom. Jedinou nevýhodou je diera v ťahu medzi 2500 – 4000 ot., ktorá mne sa zdá je dosť výrazná, no mnohý z majiteľov totožného stroja ma presviedčajú, že je to len kvôli K&N filtru, ktorý bol už pri kúpe namontovaný. Mnohých nadšencov rýchlej jazdy bude zaujímať maximálna rýchlosť, ktorá sa pohybuje okolo 260km/h, podotýkam tachometrových.

Myslím, že pre tých, ktorý sedlajú tento stroj, či už ročník 2000, alebo vyšší, budú so mnou plne súhlasiť, že R6 má jedny s najlepších bŕzd vo svojej triede. Sedlal som aj iné tátoše, ale Yamaha to s brzdami vie, a to sa musí nechať. Ku kvalitnejšiemu brzdnému účinku určite prispievajú aj platničky Ferodo Gold, ktoré som po predchádzajúcich skúsenostiach nemohol vymeniť za iné. Určite tu veľkú rolu zohráva aj podvozok, ktorému ja osobne nemôžem nič vytknúť. Motorka presne drží stopu, nevibruje, aj keď by si určite zaslúžila tlmič riadenia. V zákrutách je na ňu 100% spoľah, i keď je pravdou, že veľmi veľa záleží aj od pneumatík. Ak sa jedná o posed, viem si samozrejme predstaviť aj pohodlnejší, ale čo chcem od superšportu. Nie? Ale ak sa nechystáte na 500km túru, tak je to o.k. Do 200 kilometrovej vzdialenosti je na môj vkus pohodlná až, až. Ak by ste však chceli na nej jazdiť turistiku ako ja, potom mám pre vás jednu radu. Svoje drahé polovičky nechajte pekne v teple vášho domova, pretože prídete o ruky, ktoré vás budú po 200km bolieť tak či tak.

Jednou z najdôležitejších informácii pre budúcich motorkárov, čo majú do kapsy hlboko, sú náklady na prevádzku a spotreba. Tá sa u tejto kovovej krásky pohybuje okolo 6 litrov. Tento fakt sa však mení, a to v závislosti na sile vášho zápästia. Preto kto chce dravo jazdiť, siaha do kapsy hlbšie! Samotné prevádzkové náklady sa pohybujú od hrúbky vašej peňaženky. Teda podľa toho, či dáte prednosť značke, ktorá vždy nerovná sa kvalita, alebo overenej kvalite za rozumnú cenu. A aby som nezabudol, samozrejme od zárobkochtivosti vášho servisu.

Aký je teda celkový dojem z R6/2000? Je to skvelý športovec aj na stredné vzdialenosti tak do 200km, z výkonným a spoľahlivým motorom, bezchybnými brzdami dravým designom, primeranou spotrebou a spoľahlivými jazdnými vlastnosťami. Ideálna motorka pre nenáročného človeka, ktorý chce slušnú mašinu za rozumnú cenu.

Pridané: 13.10.2008 Autor: Diger Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha YZF-R6 2000:

Foto:
Yamaha YZF-R6 2000
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:YZF-R6
Rok:2000
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:121.7 k (89.5 kW) / 13000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 11500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Výška sedla:820 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:260 km/h

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (19 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »