ISSN 1336-6491 | Online: 3140 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dážď alebo cesta do Štiavnice

 Zdieľať

Pridané: 27.08.2007 Autor: Diger
Čitatelia: 8996 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Výlet]

Nedeľa ráno, pod mrakom, padajúce kvapky, mokrý asfalt a my.

Traja bývalí spolužiaci, kamaráti a teraz kolegovia motorkári, sme si po dlhodobom odlúčení nemohli odpustiť spoločný výlet v zložení Myrok, Diger1, MiSHo a MiSHov brat Vuliare, aj keď počasie nasvedčovalo tomu, že nám moc priať nebude.

Začalo sa ako tradične odchodom s pred nášho domu. Cesta smerovala na prvú pumpu a mohlo sa vyraziť smer Nitra. Diaľnica bola vcelku prázdna a preto sa nám šlo celkom fajn. No to sme však netušili, čo si na nás chystalo počasie na zlatomoraveckej ceste a čierny WV s BA značkou. Jemná spŕška v podobe prívalového dažďa nás prebrala a osviežila. Naša prvá zastávka bola vo Voznici, okr. Žarnovica, kde nás čakalo skvelé pohostenie pripravené mojou priateľkou.

Keďže počasie sa nie a nie umúdriť, upustili sme od svojho pôvodného plánu navštíviť Tatry. Preto sme sa rozhodli pre obed v Revištskom Podzámčí. I tu si z nás však počasie vystrelilo. Chvála Bohu až vtedy, čo sme sa schovali. Prietrž mračien nie a nie prestať. Ešte že dobrý obed aspoň sčasti vyrovnal vrásky na tvári spôsobené nepriazňou počasia.

Tu sa však počasie z nenazdajky umúdrilo a na smer Banská Štiavnica sme vyrážali bez jedinej kvapky na prilbách. Cesta bola perfektná, až na mládenca na striebornej Fábii, čo si chcel niečo dokázať. Ale na to sme už akosi zvyknutí. Posledná zastávka, nepočítajúc čerpačku v Leviciach, bola v Štiavnických Baniach, kde sme odpustili nadbytočné tekutiny a pokochali sa na Tajchách.

Potom už nasledovala cesta domov. Chýbalo už len 30 km, keď sa zrazu pred nami zjavila kolóna áut a oblak taký tmavý... Na ceste stálo asi 20 cm vody a ja som banoval, že som si nekúpil vodný skúter. Aj keď počasie ani zďaleka nezodpovedalo podmienkam na jazdu superšportom, my sme sa nenechali odradiť a riadne sme si to užili. A nehovoriac o tom, ako sme to zaklincovali večer pri žltom orosenom moku :-)

Pridané: 27.08.2007 Autor: Diger Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »