ISSN 1336-6491 | Online: 3140 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29820
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17622)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12198)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nový laďák? Tak potom Sharon

 Zdieľať

Pridané: 23.04.2008 Autor: Diger
Čitatelia: 13587 [Technika - Úpravy motocyklov]

Pred časom som tu zazrel diskusiu k jednému staršiemu článku o nemenovaných ladených výfukoch za výhodnú cenu.

To bol vlastne podnet, aby som prispel aj ja svojou troškou na tému ladené výfuky. S myšlienkou, že vymením sériový výfuk na mojej R6, som sa pohrával už od samého začiatku, čo som ju zaparkoval v garáži. Prečo?

 original výfuk Yamaha
original výfuk Yamaha

Neustále narážky od Max1 v zmysle, že ma nie je počuť keď naštartujem, ma nenechali dlho váhať. Stále som sa však nevedel rozhodnúť akú koncovku kúpiť. Prišiel som aj na stránku spomenutej firmy. V ponuke som nenašiel výfuk, ktorý by mi vyhovoval, nakoľko som mal záujem o troj ovál, alebo o kosoštvorec. Listoval som stránky jednu za druhou, až som sa dopracoval na stránku firmy Sharon. Česká firma, ktorá sa zaoberá výrobou koncoviek výfukov. Pozrel som si ich galériu a bol som nadmieru spokojný. Hneď som aj hodil diskusiu na motoride, či má niekto skúsenosť s produktmi menovanej firmy. Ozval sa mi jeden z členov (riki1 - ďakujem za radu a ochotu), ktorý si výfuky na jeho mašine nevedel vynachváliť. Tak som sa nechal ukecať a objednal som.

Mal som extra požiadavky, ale nebol problém v ich realizácii zo strany firmy Sharon. Cena vyýfuku bola 8000 Sk v rátane zadného kolena. Samozrejme aj s poštovným. Balík kvalitne zabalený, prišiel v priebehu 10 dní od objednávky. Všetko, ako má byť.

 výfuk Sharon
výfuk Sharon

Jediné čo ma prekvapilo, bol poplatok 150 Sk na pošte za prepočítanie na Sk. Zvuk výfuku je omnoho lepší ako originál. Nie je príliš hlučný. Vo vysokých otáčkach krásne bzučí. Lepšie je to však za jazdy. Veď posúďte sami:

No i tak som si nepomohol. Teraz sa mi Max1 smeje, že môj výfuk vyzerá ako...<> ;-)

 moja \"dierka\" ;-)
moja "dierka" ;-)

Preto ak si chcete v blízkej dobe zadovážiť kvalitnú a lacnú koncovku, tak potom výfuk Sharon je tá správna voľba. Vrele odporúčam každému. Rýchle jednanie, kvalitné prevedenie a nízka cena oslovia každého. Ja som nadmieru spokojný.

Pridané: 23.04.2008 Autor: Diger Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (58)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »