Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3061 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29818
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17621)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12197)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (478)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na cestu okolo Slovenska 18. - 20. 7. 2008

 Zdieľať

Pridané: 07.07.2008 Autor: Diger
Čitatelia: 8873 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Veľa z nás si plánuje cestu na svojom tátošovi mimo našej krásnej vlasti. Ja som sa však rozhodol inak.

Prečo? Je ešte veľa krásnych miest, ktoré som na Slovensku nenavštívil a rád by som to zmenil. Ako inak, ako na dvoch kolesách. Dlho som váhal, či isť len s kamarátmi, alebo mám dať avízo aj sem. Ale všetci moji zmámi, teda motorkári, sa rozpŕchli po EU. Preto som sa rozhodol týmto spôsobom nájsť niekoľko podobných nadšencov. Preto kto má záujem prebrázdiť nejaký ten km po našich krásnych cestách, srdečne ho pozývam. Je úplne jedno, či máš SS, enduro či cruiser, tempo bude vyhovovať každému. Po návrhu Daddyho som sa rozhodol pre tento smer jazdy:

1. deň

Sereď - Hlohovec - Piešťany - Trenčín - Ilava - Nitrianske Rudno - Bojnice - Prievidza - Nitrianske Pravno - Budiš - Turčianske Teplice - Šturec - Donovaly - Ružomberok - Liptovský Mikuláš. Na rozcvičku nejakých 300 km. V Liptovskom Mikuláši by sme sa ubytovali v penzióne Pečivár alebo podľa dohody.

2. deň

Liptovský Mikuláš - Poprad - Stará Ľubovňa - Bardejov - Svidník - Stropkov - Strážske - Michalovce - Košice - Rožňava. Po rozcvičke cez 400 km. V Rožňave by bolo tiež ubytovanie podľa dohody či možností.

3. deň

Rožňava - Rimavská Sobota - Lučenec - Veľký Krtíš - Nové Zámky - Šala - Sereď. Na oddychovku slabých 300 km.

Odchod zo Serede by mal byť 18. 7. 2008 o 10:00 spred Lídla. Teda zraz pred Lídlom o 9:45. Kto by mal záujem pridať sa počas cesty, samozrejme nie je problém. Preto verím, že sa stretnem s novými ľuďmi, dobre sa zabavíme, ale hlavne si skvele zajazdíme.

Pridané: 07.07.2008 Autor: Diger Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (478)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »