Anketa:
Tomáš Svitok: Smola na záver sezóny
ZdieľaťPridané: 17.10.2008 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3753 [Šport - Cestné Motocykle]
Jedným z dôležitých tohtoročných cieľov motocyklového pretekára Tomáša Svitka bola účasť na pretekoch Majstrovstiev Európy triedy superšport 600, ktoré sa konali počas uplynulého víkendu v španielskom Albacete.
A práve z najočakávanejšieho podujatia bolo najväčšie sklamanie pre nášho pretekára. Všetko sa začalo už na ceste do Španielska, kedy v noci Tomáš na talianskom diaľničnom odpočívadle odpadol a musel absolvovať vyšetrenie v Nemocnici. Problémy potom pokračovali hneď na začiatku tréningov, kedy sa prejavili technické problémy na prvom motocykli a všetky nádeje ukončili kvalifikácie, z ktorých sa Tomáš jazdiaci s náhradným motocyklom, nekvalifikoval do nedeľňajších pretekov.
![]() |
Tomáš Svitok:
"Takto som si záver sezóny rozhodne nepredstavoval. Do Španielska sme cestovali podať čo najlepší výkon a s túžbou celkom sa nestratiť vo veľmi silnej konkurencii, ktorá sa tam zišla. Namiesto toho mi už v Taliansku šili obočie a od prvého voľného tréningu prišlo trápenie s motocyklom. Náhradný stroj, ktorým bol môj superstock, nebol zďaleka taký rýchly ako bolo potrebné a aj napriek veľkej snahe sa mi nepodarilo kvalifikovať a pre preteky som bol len náhradníkom. Napriek týmto skutočnostiam som rád, že som mohol zažiť takéto podujatie, bola to pre mňa obrovská skúsenosť a touto cestou chcem poďakovať spoločnosti SG Fix, ktorá ma pre toto podujatie podporila. Počas tejto sezóny som zažil viac ťažkých chvíľ, dvakrát som bol zranený, sprevádzali nás poruchy, ale na jednotlivých okruhoch som dokázal oproti vlaňajšku zrýchliť, takže som so sezónou aj spokojný. Na záver chcem preto poďakovať všetkým partnerom nášho tímu, bez ktorých by som môj obľúbený šport vôbec nemohol robiť. A práve vďaka nim môžem už teraz pomýšľať na plány pre rok 2009, ktoré nie sú malé, ale osobne urobím všetko pre to, aby som mohol svojim fanúšikom dať väčší dôvod k radosti."Text: Richard Karnok
Pridané: 17.10.2008 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš Svitok zahájil sezónu v Portugalsku - Redakcia
- Tomáš Svitok a SK Energy Team zahájili sezónu v Assene - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!