Anketa:
Novinky 2009 v triede supermoto 1/4
ZdieľaťPridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15156 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Supermotardy sú jasná alternatíva k superšportom, o tom nie je pochýb. Ovládateľnosť kolobežky, kotvy na kolesách a obrovský úsmev na tvári po zosadnutí z nich.
Ten, kto nemá veľa času alebo nechce a nebaví ho jazdiť 5 hodín v kuse, má jasnú možnosť voľby. Tieto motorky toho veľa nepotrebujú. Stačí cesta v akomkoľvek stave, podmienkou je však dostatočný počet zákrut nie veľkej rýchlosti – mesto alebo najlepšie motokárový okruh, to je záruka 100% radosti z jazdenia. Čo však veľakrát potrebujú je pevná ruka a o tom by mohli mnohí rozprávať romány. Tu je zopár noviniek na rok 2009.
GAS GAS
Tento španielsky výrobca je známy hlavne svojimi trialovými motocyklami a dvojtaktnými endurami z radu EC, ale zďaleka nevyrába len to. V jeho sortimente sa nájdu taktiež endurá a supermotardy s motormi, ktoré pracujú na štyri doby. Tu sú novinky.
Takto poznajú Gas Gas skoro všetci – trial TXT 280 PRO |
Halley 125 SM a 450FSR
Gas Gas nie je svojimi modelmi supermotardov nejako extra známy, no napriek tomu ponúka celkom 4 modely, z toho jeden dvojtaktný. Pre rok 2009 pribudli modely s označením Halley, čo je vlastne lacnejšia verzia predchádzajúceho modelu SM a znamená nie tak kvalitné komponenty, no vďaka tomu lepšiu cenu (v prípade 450-tky by sa mala udržať hlbšie pod 200 tisíc a to je moc fajn). Zmeny oproti modelom bez označenia Halley sa týkajú napríklad prednej vidlice, zadného tlmiča, užších ráfikov, pneumatík ako aj bŕzd a zmeny sa jemne dotkli aj vzhľadu. Takisto môžeme očakávať nižší výkon a „mäkšie“ správanie motora, čo však bude plus je tým pádom dlhšia životnosť.
99 kilogramov a 2-takt sľubujú permanentný problém so zákonom |
Príjemným zistením je stále výborná hmotnosť, ktorá je v prípade FSR-ka rovná 119 kilogramov a 125-ka váži dokonca 99 kilogramov! Hodnoty výkonu Španieli taja, ale s uvádzanými hmotnosťami určite nebudú mať veľa práce. Halley sú určené hlavne do mesta, na dochádzanie do práce, ale nepohrdnú určite ani výletmi za zábavou na zákrutách za mestom. Problémom môže byť trochu malá nádrž. 7,5 litra nie je veru veľa.
Do mesta na blbiny nie je nič lepšie |
EC 450 a 515 FSR
Zmeny sa nevyhli ani týmto modelom od GAS GAS-u, ktoré sú určené viac-menej na trať, no ale na druhej strane sú homologizované do bežnej premávky, čiže nie je problém prehodiť cez ne nohu a tradá za zážitkami alebo na čerstvé ranné rožky do mesta. Na dlhšie cesty zabudnite – usmažíte motor, alebo sa vám sedadlo naveky zasekne medzi polky :-).
Nový je komplet podvozok, ktorý na sebe nosí značku Sachs-Boge, takisto ako aj lepšie brzdy a pozmenený bol aj rám. Motor dostal napríklad novú hlavu, piest a benzín do neho dávkuje lepšie naladené vstrekovanie. 450 ako aj 515-tka sú až na motor totožné a budúci rok budú jazdiť s peknými čiernymi ráfikmi.
Tento Gas sa vám odvďačí hlavne na trati |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | GAS GAS | GAS GAS | GAS GAS | GAS GAS |
Model: | SM Halley 125 | SM Halley 450 | SM 450 | SM 515 |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124 ccm | 449 ccm | 449 ccm | 492 ccm |
Vŕtanie x Zdvih: | 54.0 x 54.5 mm | 97.0 x 60.8 mm | 97.0 x 60.8 mm | 100.0 x 62.65 mm |
Palivový system: | karburátor(y) | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 255 mm | 230 mm | 290 mm | 290 mm |
Zdvih vzadu: | 246 mm | 220 mm | 320 mm | 320 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 120/60-17 | 120/60-17 | 120/60-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/70-17 | 150/60-17 | 150/60-17 | 150/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 99 kg | 119 kg | 119 kg | 119 kg |
Výška sedla: | 945 mm | 860 mm | 900 mm | 900 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1440 mm | 1465 mm | 1465 mm |
Svetlá výška: | 245 mm | 255 mm | 255 mm | |
Objem nádrže: | 9.5 l | 7.5 l | 7.5 l | 7.5 l |
Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora