Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3807 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28580
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17016)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11564)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede supermoto 2/4

 Zdieľať

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15170 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Husqvarna

Značka Husqvarna neznamená iba typicky oranžové kosačky a inú záhradnú techniku, ale hlavne kvalitné endurá a supermotardy. Táto, pôvodne Švédska značka získala v svetovom šampionáte supermotardov tento rok titul v kategórii S2 (nad 500 kubických centimetrov) v podaní Adriena Chareyre, ktorý si tento kúsok zopakoval aj po roku 2007, kedy vyhral pre zmenu v kategórii S1. Takže pochybnosti bokom, Husqvarna nie je v svete driftov žiadny outsider, to si môžete byť istí, práve naopak!

Rok 2009 znamená v podstate kompletne novú radu, začínajúcu od dvojtaktnej 125-ky až po závoďáka 530RR. Rovnaká ostáva len aj nami testovaná 610-na SM, ktorej veľkou výhodou ostáva výborná cena, ktorá bola v roku 2008 stanovená na 225 000,-Sk.

SM450R a SM510R

Týmto modelom patriacim hlavne na okruh, no stále so svetlami a homologizáciu (výkon sa vtedy rovná zhruba 30 koníkom, čo je asi polovica otvorenej verzie), sa dostalo vylepšenému, už tak typicky talianskemu dizajnu a samozrejme zmenám techniky. Nový je o kilečko ľahší rám, ktorý by mal byť tuhší a poskytovať lepšiu ovládateľnosť, v motore sú nové výfukové ventily vyrobené z kovu pre zvýšenú životnosť a nový je aj olejový filter. Výfuk po ľavej strane už nebude sám a pribudne mu navlas rovnaký parťák, ktorý by mal znížiť hlučnosť a naopak zvýšiť výkon. Výrobca sľubuje takisto nezabudnuteľný zvuk, ale to by veru bolo treba vyskúšať osobne. Vynovená bola aj prevodovka, ktorá by mala pracovať presnejšie a prepracovaný je takisto aj prevodový mechanizmus.

 Jednoduchosť a zmysel pre detail, to je SM-R
Jednoduchosť a zmysel pre detail, to je SM-R

SM450RR a SM530RR

Tu už ide naozaj do tuhého a je treba prikúpiť vozík za auto, lebo tieto dva kúsky sa môžu ukázať len na trati a drať ich po ceste je vylúčené. Používajú rovnaké komponenty ako tie, na ktorých jazdil spomínaný borec A.Chareye tento rok, čo mimo iného znamená aj prítomnosť vychytáviek ako nastaviteľný uhol hlavy riadenia alebo skrátenú kyvnú vidlicu. Ráfik vpredu nie je 17-palcový ale typicky závodná šestnásť a polka, vzadu je klasická 17-tka a o drifty sa bude starať 170 milimetrový balón. „Vlnité“ brzdy sú skutočne umeleckým dielom a sú úplne nové, so strmeňom a pumpou vyrobeným z jedného kusu.

 Na toto sa dá pozerať hodiny a stále nemám dosť.
Na toto sa dá pozerať hodiny a stále nemám dosť.

Obidve RR-ká majú tiež prevodovku odvodenú z motokrosových modelov alebo antihoppingovú spojku, ktorá je na takomto monštre určite vec, ktorú pilot ocení. Husto vyzerá aj odstupňované sedadlo, majúce za úlohu udržanie jazdca v tej správnej polohe. Jedno viem isto. Moc sa ich nepredá, nakoľko na takéto niečo si netrúfne každý. Preto nám ostáva len valiť oči.

 Skutočný závoďák už z obchodu
Skutočný závoďák už z obchodu

SMQ koncept

Husqvarna sa v Miláne pochválila takisto zaujímavým konceptom s názvom SMQ. Nie je to supermoto, nie je to naháč, ono sa to vlastne nepodobá ničomu a v tom je celá pointa. Je to taký mimozemšťan, ktorý náhodou natrafil na planétu Zem a podľa záujmu tu pretrvá alebo naveky zamieri do večných lovíšť Melmacu. Do mesta trochu ponaháňať baby a potom na kávičku, to bude jeho chlebík. Na zadné pôjde určite bez mrknutia oka, a to je v mestskej džungli niekedy nezaplatiteľná záležitosť. Som naozaj zvedavý, či Husqvarna respektíve BMW ako majiteľ tejto značky, nakoniec v budúcnosti pristúpi k výrobe tejto imidžovky.

 Dizajnér dostal voľnú ruku, to je bez debaty
Dizajnér dostal voľnú ruku, to je bez debaty

 Frajerku nechajte doma, aj tak si nemá kam sadnúť
Frajerku nechajte doma, aj tak si nemá kam sadnúť

Foto:
 Husqvarna SM 450 R 2009 Husqvarna SM 510 R 2009 Husqvarna SM450RR 2009 Husqvarna SM530RR 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarnaHusqvarnaHusqvarna
Model:SM 450 RSM 510 RSM450RRSM530RR
Rok:2009200920092009
Kategória:SupermotoSupermotoSupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:449 ccm510 ccm449 ccm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-16.5120/70-16.5
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Pneu vzadu:170/66-17170/66-17

< >

Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria