Anketa:
Novinky 2009 v triede supermoto 2/4
ZdieľaťPridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 15170 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Husqvarna
Značka Husqvarna neznamená iba typicky oranžové kosačky a inú záhradnú techniku, ale hlavne kvalitné endurá a supermotardy. Táto, pôvodne Švédska značka získala v svetovom šampionáte supermotardov tento rok titul v kategórii S2 (nad 500 kubických centimetrov) v podaní Adriena Chareyre, ktorý si tento kúsok zopakoval aj po roku 2007, kedy vyhral pre zmenu v kategórii S1. Takže pochybnosti bokom, Husqvarna nie je v svete driftov žiadny outsider, to si môžete byť istí, práve naopak!
Rok 2009 znamená v podstate kompletne novú radu, začínajúcu od dvojtaktnej 125-ky až po závoďáka 530RR. Rovnaká ostáva len aj nami testovaná 610-na SM, ktorej veľkou výhodou ostáva výborná cena, ktorá bola v roku 2008 stanovená na 225 000,-Sk.
SM450R a SM510R
Týmto modelom patriacim hlavne na okruh, no stále so svetlami a homologizáciu (výkon sa vtedy rovná zhruba 30 koníkom, čo je asi polovica otvorenej verzie), sa dostalo vylepšenému, už tak typicky talianskemu dizajnu a samozrejme zmenám techniky. Nový je o kilečko ľahší rám, ktorý by mal byť tuhší a poskytovať lepšiu ovládateľnosť, v motore sú nové výfukové ventily vyrobené z kovu pre zvýšenú životnosť a nový je aj olejový filter. Výfuk po ľavej strane už nebude sám a pribudne mu navlas rovnaký parťák, ktorý by mal znížiť hlučnosť a naopak zvýšiť výkon. Výrobca sľubuje takisto nezabudnuteľný zvuk, ale to by veru bolo treba vyskúšať osobne. Vynovená bola aj prevodovka, ktorá by mala pracovať presnejšie a prepracovaný je takisto aj prevodový mechanizmus.
Jednoduchosť a zmysel pre detail, to je SM-R |
SM450RR a SM530RR
Tu už ide naozaj do tuhého a je treba prikúpiť vozík za auto, lebo tieto dva kúsky sa môžu ukázať len na trati a drať ich po ceste je vylúčené. Používajú rovnaké komponenty ako tie, na ktorých jazdil spomínaný borec A.Chareye tento rok, čo mimo iného znamená aj prítomnosť vychytáviek ako nastaviteľný uhol hlavy riadenia alebo skrátenú kyvnú vidlicu. Ráfik vpredu nie je 17-palcový ale typicky závodná šestnásť a polka, vzadu je klasická 17-tka a o drifty sa bude starať 170 milimetrový balón. „Vlnité“ brzdy sú skutočne umeleckým dielom a sú úplne nové, so strmeňom a pumpou vyrobeným z jedného kusu.
Na toto sa dá pozerať hodiny a stále nemám dosť. |
Obidve RR-ká majú tiež prevodovku odvodenú z motokrosových modelov alebo antihoppingovú spojku, ktorá je na takomto monštre určite vec, ktorú pilot ocení. Husto vyzerá aj odstupňované sedadlo, majúce za úlohu udržanie jazdca v tej správnej polohe. Jedno viem isto. Moc sa ich nepredá, nakoľko na takéto niečo si netrúfne každý. Preto nám ostáva len valiť oči.
Skutočný závoďák už z obchodu |
SMQ koncept
Husqvarna sa v Miláne pochválila takisto zaujímavým konceptom s názvom SMQ. Nie je to supermoto, nie je to naháč, ono sa to vlastne nepodobá ničomu a v tom je celá pointa. Je to taký mimozemšťan, ktorý náhodou natrafil na planétu Zem a podľa záujmu tu pretrvá alebo naveky zamieri do večných lovíšť Melmacu. Do mesta trochu ponaháňať baby a potom na kávičku, to bude jeho chlebík. Na zadné pôjde určite bez mrknutia oka, a to je v mestskej džungli niekedy nezaplatiteľná záležitosť. Som naozaj zvedavý, či Husqvarna respektíve BMW ako majiteľ tejto značky, nakoniec v budúcnosti pristúpi k výrobe tejto imidžovky.
Dizajnér dostal voľnú ruku, to je bez debaty |
Frajerku nechajte doma, aj tak si nemá kam sadnúť |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | SM 450 R | SM 510 R | SM450RR | SM530RR |
Rok: | 2009 | 2009 | 2009 | 2009 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 449 ccm | 510 ccm | 449 ccm | |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | ||
Pneu vpredu: | 120/70-16.5 | 120/70-16.5 | ||
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 170/66-17 | 170/66-17 |
Pridané: 10.12.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora