Anketa:
Slovakiaring - okruhu na Slovensku sa dočkáme možno skôr ako sme si mysleli
ZdieľaťPridané: 26.11.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 24076 [Bleskovky - Novinky]
Neďaleko obce Orechová Potôň (okres: Dunajská Streda) sú už práce v plnom prúde. O novom okruhu sa už dostali info na niektoré fóra v zahraničí.
Záloha pôvodného obsahu článku o okruhu. Zmenený: Slovakiaring - okruhu na Slovensku sa dočkáme možno skôr ako sme si mysleli
Pod názvom Výcvikové zariadenie pre vodičov Orechová Potôň sa skrýva zámer vybudovania prvého okruhu u nás. Zdá sa, že za všetkým stoja ľudia z Motoclubu Lehnice.
Podľa enviroportal.sk bolo zisťovacie konanie podané už v marci 2006. Malo sa začať stavať v septembri 2006 a predpokladané ukončenie stavby malo byť v septembri 2008. Tento termín sa pravdepodobne nestihol.
Areál výcvikového zariadenia pre vodičov s testovacím okruhom a školou šmyku by mal obsahovať: čerpaciu stanicu, šmykovú dráhu + zázemie, vyučovaciu dráhu, penzión a reštauráciu, zdravotné stredisko, riadiacu vežu, školiace centrum, boxy pre testovaciu techniku, off-roadovú dráhu a rýchlostnú dráhu.
Okruh by mal byť dlhý takmer 6 km (cieľová rovinka cca 810 m). Je na ňom podľa projektu šesť pravých, päť ľavých, jedna šikana a sedem roviniek vrátane cieľovky. Okruh by sa mal jazdiť v oboch smeroch.
![]() |
| Projekt z novembra 2007 |
Kde by to malo byť: Slovakiaring.
Mapa:
Za hranicami sa už diskutuje a dokonca sa dohadujú jazdy?
Kým u nás nikto o ničom ani len netuší, v zahraničí sa už o Slovakiaringu veselo diskutuje. Na stránke speed.to je dokonca linka na PDF projekt okruhu a aj fotky z výstavby. Diskutuje sa aj na maďarskej stránke www.motorosok.hu a info o plánovanom okruhu majú už aj Taliani na www.gdecarli.it.
Na nemeckej stránke www.racing4fun.de je dokonca Slovakiaring už aj v kalendári akcií klubu Ducati friends v termíne 13. 9. 2009. To by mohlo aj naznačiť, kedy by mal byť okruh už zjazdný.
![]() |
| Foto z výstavby |
![]() |
| Foto z výstavby |
Zdroj info a foto: internet:
Pridané: 26.11.2008 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2025: CFMOTO ukázala očakávanú 1000MT-X a V4 SR-RR prototyp
- EICMA 2025: Značka ZXMOTO vstupuje na európsky trh veľkolepo superbiky, naháče, cruiser aj Rally motorka
- EICMA 2025: Yamaha na EICMA 2025: Oslava tradície a technológie
- EICMA 2025: Royal Enfield oslavuje 125 rokov na EICMA 2025 s novými modelmi Bullet 650, Classic 650 Special Edition a Flying Flea S6
- EICMA 2025: BMW F 450 GS 2026 – kompaktná adventúra pre začiatočníkov roluje s 19-tkou vpredu
- EICMA 2025: Norton Manx R 2026: britský návrat v štýle – superbike s výkonom 206 koní
- EICMA 2025: Suzuki SV-7GX 2026: V2 motor nekončí pokračuje v novom crossoveri
- Honda na EICMA 2025: novinka CB1000GT, Honda WN7, prototyp V3R 900 E-Compressor a E-Clutch do viacerých modelov
- Yamaha XSR900 GP 2026 Legend Yellow – pocta Kennymu Robertsovi
- MV Agusta Brutale 800 2026 – naháč s DNA športového motocykla
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!










