Anketa:
Na Slovensko prichádza nová Honda CBF 125 a fajnovo nízke ceny
ZdieľaťPridané: 26.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 23706 [Novinky - PR článok]
S novou menou a trochu teplejším počasím sa do honďáckych showroomov dostáva chrumkavá novinka CBF 125 a s ňou aj ceny nových modelov Honda, ktoré ešte nikdy neboli také nízke.
![]() |
Honda CBF 125 |
O príťažlivej novinke Honda CBF 125 sme písali hneď po jej predstavení v Kolíne. Už vtedy bolo jasné, že sa jej bude dariť, veď je dosť sexi a pýši sa peknou cenovkou – 2 150 eur (64 770,90 Sk). Tento univerzálny stroj, ako stvorený na každodenné používanie v meste a jeho perifériách, si určite nájde mnoho priaznivcov medzi začiatočníkmi a ženami. Okrem nízkej nadobúdacej ceny cébeefka poteší svojich majiteľov aj nízkymi prevádzkovými nákladmi, veď napríklad na plnú 13-litrovú nádrž by mala prejsť až 600 kilákov.
Ak nám bude dopriané zhora, túto osminkovú Hondičku by sme mali dostať na neštandardný testík – viac informácií sa dozvieš čoskoro.
![]() |
Honda CBF 125 |
Ako bolo spomenuté v úvode, ceny niektorých skladových modelov Honda sú najnižšie v histórii - napríklad imidžový Hornet za 6 590 eur, dobrodružstvachtivý Transalp za 6 790 eur alebo praktické CBF 600 – nahá verzia N za totálne neuveriteľných 5 850 eur! Jej sestrička so športovou polokapotážou vyjde na 6 050 eur. Dámy a páni, naozaj už nie je na čo čakať, lacnejšie to už nebude!
![]() |
Honda CBF 600 N |
Podrobnejší rozpis:
- CB 600 F Hornet '08 6 590 eur (198 530,34 Sk), verzia s ABS 7 190 eur (216 605,94 Sk)
- CBF 600 S '08 6 050 eur (182 262,30 Sk), verzia s ABS 6 750 eur (203 350,50 Sk)
*XL 700 V Transalp '08 6 790 eur (204 555,54 Sk), verzia s ABS 7 490 eur (225 643,74 Sk)
*CBF 600 N '08 5 850 eur (176 237,10 Sk), verzia s ABS 6 050 eur (182 262,30 Sk)
Takéto ceny určite stoja za rozbitie prasiatka a návštevu dílera Honda - ich zoznam nájdeš na tejto stránke.
![]() |
Honda CB 600 F Hornet |
![]() |
Honda CBF 600 S |
![]() |
Honda XL 700 V Transalp |
Pridané: 26.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda - Cacao
- Ako Hondy na prázdniny išli – Alpy 1/2 - Pilgrim
- Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125 - Cacao
- Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km - Odin
- Test Honda XL 125 Varadero - takmer veľký turista - Herghott
- Skúter vs. motorka - Honda CBF 125 vs. Honda SH125i - Cacao
- Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!