ISSN 1336-6491 | Online: 1516 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30195
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17816)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12379)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (80)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125

 Zdieľať

Pridané: 14.04.2009 Autor: Cacao
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.

Patrilo by sa napísať zopár riadkov na úvod, o čo vlastne ide. Nápad spáchať dlhodobý test akejkoľvek motorky vznikol na redakčnom stretku niekedy koncom minulého roka. Ako sa na novom stroji jazdí, ako vlastne vyzerá a zopár ďalších informácií nájdeš v každom redakčnom teste, ale ako obstojí bike v celosezónnom používaní, to je trošku o inom. Na výber bolo viacero strojov, ktoré sú novinkami na túto sezónu. Zostávalo len osloviť dovozcov a dohodnúť sa na niečom zaujímavom. Na čo sa môžeš tešiť?

O novej osminke budeš môcť čítať počas sezóny viackrát. Pripravujeme nasledovné:

  • klasický redakčný test,
  • zaujímavý cestopis zo zahraničia,
  • pohľad 16-ročného jazdca/jazdkyne,
  • zhodnotenie biku po 10 000 kilákoch so všetkým, čo k tomu patrí.

To, že nám vyšla Honda v ústrety asi nie je ničím prekvapujúce. Medzi modelmi na rok 2009 sa im objavilo také malé chutné približovadlo. Na prvý pohľad si asi každý z vás pomyslí, že ide len o nejaké nudné poprdkávadlo pre mlaďasov alebo starého deduška na rybačku. Pravdu povediac, nemal som veľké očakávania od takéhoto stroja. Na začiatok však prekvapil...

 Preberanie najmenšej z rodu CBF
Preberanie najmenšej z rodu CBF

Motorku som za redakciu preberal od Hondy v trnavskom Bikerscentre, konkrétnejšie z Herghiho rúk. Poznal som ju iba z katalógových fotiek a zľahka som ju omrkol na výstave Motocykel 2009. Posed pohodový, dizajn klasika Honda, ale tam sa to vtedy končilo.

 Prívetívý pohľad neodradí ani najväčších amatérov
Prívetívý pohľad neodradí ani najväčších amatérov

Už po prvom nasadnutí je človeku jasné, že táto motorka je ako stvorená do mesta. Po nasadnutí si s oboma nohami v pohode na zemi aj keď meriaš pod 170 centi. Riadidlá padnú do rúk ako uliate a vzpriamená pozícia ti dáva prehľad o tom, čo sa deje pred tebou, v späťákoch žiadne čmuhy. Prvé, na čo som si po pár kilometroch spomenul, bolo to, ako som v 16-tich rokoch tlačil Simsona a jedoval sa s ním každú chvíľu. Toto vyzerá byť trošku iné kafíčko - a iba za 2 150 €!

 Slečinka na prvom fotení
Slečinka na prvom fotení

Po pár dňoch sa počítadlo kilometrov posunulo na necelých 200. Čaká nás ešte pekná štreka, ale už teraz môžem konštatovať, že nočná mora zo slabučkého motora a hrklavého podvozku sa nekoná. Motor si dokáže bezproblémov poradiť aj s dvomi pasažiermi a príjemná ľahká ovládateľnosť osloví každého nadšenca. Samozrejme treba tieto informácie brať s tou rezervou, že sa jedná o 125 kubíkov.

 Prehľadná prístrojovka
Prehľadná prístrojovka

Dosť bolo slov na úvod. Na nejaký ten čas sa ide opäť na cvičisko a s ďalšími skúsenosťami ťa oboznámime v redakčnom teste. Máš sa na čo tešiť!

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení 4sr.

Pridané: 14.04.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CBF 125 2009:

Foto:
Honda CBF 125 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CBF 125
Rok:2009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.7 ccm
Max. výkon:11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:11.2 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:9,2 : 1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47,2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:87 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:240 mm
Pneu vpredu:80/100-17M/C
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm
Pneu vzadu:100/90-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:128 kg
Výška sedla:792 mm
Rázvor:1270 mm
Dĺžka:1955 mm
Šírka:760 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:173 mm
Objem nádrže:13 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (80)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »