Anketa:
Tri, dva, jedna, začíname: 10 000 km na novej Honde CBF 125
ZdieľaťPridané: 14.04.2009 Autor: Cacao
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
Patrilo by sa napísať zopár riadkov na úvod, o čo vlastne ide. Nápad spáchať dlhodobý test akejkoľvek motorky vznikol na redakčnom stretku niekedy koncom minulého roka. Ako sa na novom stroji jazdí, ako vlastne vyzerá a zopár ďalších informácií nájdeš v každom redakčnom teste, ale ako obstojí bike v celosezónnom používaní, to je trošku o inom. Na výber bolo viacero strojov, ktoré sú novinkami na túto sezónu. Zostávalo len osloviť dovozcov a dohodnúť sa na niečom zaujímavom. Na čo sa môžeš tešiť?
O novej osminke budeš môcť čítať počas sezóny viackrát. Pripravujeme nasledovné:
- klasický redakčný test,
- zaujímavý cestopis zo zahraničia,
- pohľad 16-ročného jazdca/jazdkyne,
- zhodnotenie biku po 10 000 kilákoch so všetkým, čo k tomu patrí.
![]() |
To, že nám vyšla Honda v ústrety asi nie je ničím prekvapujúce. Medzi modelmi na rok 2009 sa im objavilo také malé chutné približovadlo. Na prvý pohľad si asi každý z vás pomyslí, že ide len o nejaké nudné poprdkávadlo pre mlaďasov alebo starého deduška na rybačku. Pravdu povediac, nemal som veľké očakávania od takéhoto stroja. Na začiatok však prekvapil...
![]() |
Preberanie najmenšej z rodu CBF |
Motorku som za redakciu preberal od Hondy v trnavskom Bikerscentre, konkrétnejšie z Herghiho rúk. Poznal som ju iba z katalógových fotiek a zľahka som ju omrkol na výstave Motocykel 2009. Posed pohodový, dizajn klasika Honda, ale tam sa to vtedy končilo.
![]() |
Prívetívý pohľad neodradí ani najväčších amatérov |
Už po prvom nasadnutí je človeku jasné, že táto motorka je ako stvorená do mesta. Po nasadnutí si s oboma nohami v pohode na zemi aj keď meriaš pod 170 centi. Riadidlá padnú do rúk ako uliate a vzpriamená pozícia ti dáva prehľad o tom, čo sa deje pred tebou, v späťákoch žiadne čmuhy. Prvé, na čo som si po pár kilometroch spomenul, bolo to, ako som v 16-tich rokoch tlačil Simsona a jedoval sa s ním každú chvíľu. Toto vyzerá byť trošku iné kafíčko - a iba za 2 150 €!
![]() |
Slečinka na prvom fotení |
Po pár dňoch sa počítadlo kilometrov posunulo na necelých 200. Čaká nás ešte pekná štreka, ale už teraz môžem konštatovať, že nočná mora zo slabučkého motora a hrklavého podvozku sa nekoná. Motor si dokáže bezproblémov poradiť aj s dvomi pasažiermi a príjemná ľahká ovládateľnosť osloví každého nadšenca. Samozrejme treba tieto informácie brať s tou rezervou, že sa jedná o 125 kubíkov.
![]() |
![]() |
Prehľadná prístrojovka |
Dosť bolo slov na úvod. Na nejaký ten čas sa ide opäť na cvičisko a s ďalšími skúsenosťami ťa oboznámime v redakčnom teste. Máš sa na čo tešiť!
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení 4sr.
Pridané: 14.04.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBF 125 2009:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBF 125 |
Rok: | 2009 |
Novinka: | NOVINKA 2009 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm |
Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 87 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
Výška sedla: | 792 mm |
Rázvor: | 1270 mm |
Dĺžka: | 1955 mm |
Šírka: | 760 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 173 mm |
Objem nádrže: | 13 l |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBF 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBF 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 125 2009' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBF 125' na www.google.com
Súvisiace články:
- Príbeh na pokračovanie - Honda CBF 125 - II. epizóda - Cacao
- Záver dlhodobého testu: Honda CBF 125 najazdila u nás 12000 km - Odin
- Na Slovensko prichádza nová Honda CBF 125 a fajnovo nízke ceny - Redakcia
- Ako Hondy na prázdniny išli – Alpy 1/2 - Pilgrim
- Test cestovateľa Honda CBF 1000 - Herghott
- Systém mazania reťaze CLS 200µ - záver testu po 25 000 km - Herghott
- Naživo: Vespa predstavuje v Ríme nové motory 3V s trojventilovou technikou - Awia
- Dvojtest Honda CBF 600 N a CBF 250 - Herghott
- Ako nás na Honda Off-Road Weekende vytrápili nové CRF 2008 - Awia
- Video: Vyskúšali sme nové Vespy 125 a 150 s novou trojventilovou v uliciach Ríma - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!