Anketa:
KTM 950 Super Enduro R Erzberg Edition
ZdieľaťPridané: 26.01.2009 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 10930 [Bleskovky - Novinky]
Pred tohtoročným Erzbergom pripravila KTM-ka pre svojich fandov limitovanú edíciu obrieho Super Endura 950, ktorá bude obsahovať len 75 vyrobených kusov.
Hneď na prvý pohľad je jasná zmena v grafike polepov, ale to je to najmenej, čo by si mohol endurák priať. Určite zaujímavejšou zmenou oproti štandartnému modelu je výmena sériových výfukov za ladené koncovky od slovinského Akrapoviča, ktoré sú ako inak vyrobené z titánu. Značná úspora hmotnosti, výborný zvuk a spracovanie spolu s nejakým tým koníkom naviac poteší určite každého. Okrem výfukov má limitovaná verzia navyše aj kryty rúk, karbónové kryty zapaľovania a spojky, ktoré ich chránia pred poškriabaním, nastaviteľné stupačky, kryt okuliarov a k motorke dostanete pri kúpe takisto ďalšiu sadu pneumatík Metzeler Enduro 3.
![]() |
No ale povedzme si na rovinu, skoro litrový dvojvalec s výkonom 98 koní a približne 200 kilogramov pohotovostnej hmotnosti nie je pre každého. Silné ruky, nemať v hlave prázdno a dobrá poistka nutná.
Pridané: 26.01.2009 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvá oficiálna fotografia KTM 1290 Super Adventure - zeON
- Mitas odhalí počas Erzbergu 2019 nově enduro pneumatiky TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH - Redakcia
- 15. ročník Erzbergrodeo 2009 - Železnú horu pokorilo iba 21 jazdcov! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!