Anketa:
Mitas odhalí počas Erzbergu 2019 nově enduro pneumatiky TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH
ZdieľaťPridané: 31.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6241 [Novinky - Predstavujeme]
Mitas odhalí počas motocyklového preteku Erzbergrodeo novú generáciu Enduro a Extreme Enduro pneumatík. Pretek sa koná 30. mája až 2. júna 2019 v rakúskom Eisenerz.
V porovnaní s predchádzajúcimi generáciami prináša Mitas TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH lepší výkon na širokej škále offroadových povrchov, než aký poskytovali doteraz. Väčšia profil umožňuje lepšiu priľnavosť za rôznych jazdných podmienok a rozmiestnenie štupľov je navrhnuté tak, aby poskytli v piesku či v blate skvelý záber.
"TERRA FORCE-EF a TERRA FORCE-EH firmy Mitas sú nástupcom populárnych a široko známych terénnych pneumatík Mitas Enduro and Extreme Enduro. Táto nová generácia pneumatík bola vyvinutá a testovaná v spolupráci s mnohými profesionálnymi jazdcami. Keďže si uvedomujeme, že mnohí jazdci sú s našimi súčasnými Enduro a Extreme Enduro pneumatikami veľmi spokojní, zostanú aj naďalej súčasťou rozšíreného portfólia terénnych pneumatík Mitas, "vysvetlila Ksenija Bitenc, riaditeľka divízie pre motopneumatiky firmy Mitas.
Pneumatika Mitas TERRA FORCE- EF Super, označená žltým pruhom, je vyrobená z odolnej, dlhotrvajúci vláknitej zmesi gumy, ktorá zaistí vynikajúce priľnutie a veľmi malý oder aj v tom najnáročnejšom teréne. Je odolná proti prerezaniu a roztrhnutiu a je preto vhodná na širokú škálu terénov, od mäkkých a stredne tvrdých až po kamenisté. Vzor štupľov na dezéne je navrhnutý tak, aby spĺňal príslušné regulácia Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM).
Pneumatiky Mitas TERRA FORCE-EF Super light, označené zeleným pruhom, sú navrhnuté pre náročnejšie enduro preteky. V porovnaní s verziou Super sú vyrobené z mäkšej zmesi dezénu, ktorá zaisťuje lepšie priľnutie a výkon na tvrdom a kamenistom teréne či na mokrom lesnom teréne s koreňmi. Je určená pre náročnejšie súťaže a vyhovuje súčasným reguláciám FIM pre pneumatiky na enduro preteky.
Pneumatiky Mitas TERRA FORCE- EH Super soft, označené dvojitým zeleným pruhom, sú vyrobené z obzvlášť mäkkej, priľnavej zmesi pre extrémne enduro preteky. Táto pneumatika sa najlepšie hodí do extrémne kamenistého, skalnatého, mokrého a bahnitého terénu. Je ideálny pre vertikálne výstupy v náročných enduro závodoch a do všetkých extrémnych druhov terénu. TERRA FORCE-EH pneumatiky nie sú legálne povolené na cestách a sú dostupné iba ako NHS (Not for Highway Service).
Ponúkané veľkosti pneumatík:
TERRA FORCE-EF
Predná | Zadná |
---|---|
90/90-21 54R TT Super | 120/90-18 65R TT Super |
90/90-21 54R TT Super light | 120/90-18 65R TT Super light |
90/100-21 57R TT Super | 140/80-18 70R TT Super |
90/100-21 57R TT Super light | 140/80-18 70R TT Super light |
TERRA FORCE-EH
Zadná |
---|
120/90-18 65M TT Super soft |
140/80-18 70M TT Super soft |
- Super (označené žltým pruhom) - pneumatika s mäkšou zmesou, vhodná pre enduro FIM a crosscountry preteky
- Super light (označené zeleným pruhom) - pneumatika s mäkšou kostrou a mäkkým dezénom, vhodná pre náročné enduro preteky
- Super soft (označené dvojitým zeleným pruhom) - pneumatika s mäkšou kostrou a extra mäkkou zmesou, vhodná pre extrémne náročné Enduro preteky
Pridané: 31.05.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá - Redakcia
- Mitas v marci 2017 uvedie nové rozmery plášťov TERRA FORCE-R pre cestovné enduro - Redakcia
- Mitas predstavuje zbrusu nové motokrosové pneumatiky TERRA FORCE-MX - Redakcia
- KTM 950 Super Enduro R Erzberg Edition - Tino
- Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov - Redakcia
- Husqvarna má exkluzívnu ponuku na nové enduro modely 2019 - Redakcia
- Mitas je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre preteky Red Bull Romaniacs 2014 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!