Anketa:
Výpredaj modelov KTM 2008 v Adamote a pozvánka na testovací deň
ZdieľaťPridané: 30.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10719 [Novinky - PR článok]
Ľudia, ktorým v žilách koluje oranžová krv a bývajú v druhom najväčšom meste na Slovensku, určite dobre poznajú košické Adamoto, ktoré je dealerom motoriek značky KTM a Adamoto.
Keďže na sklade zostalo zopár minuloročných modelov motocyklov KTM, môžete ich teraz kúpiť za výhodných podmienok. Okrem dobrej ceny dostanete poukaz na nákup doplnkov podľa vlastného výberu, ktorého výška sa pohybuje od 300 do 1000 € v závislosti od konkrétneho modelu. Napríklad supermotard na každý deň KTM SMR 690 (2008) stojí teraz 8232 € (248 000 Sk) a takisto k nemu dostanete už spomínaný bonus vo výške až 1000 € na nákup doplnkov, aké si sami vyberiete. V predajni sú posledné dve SMR-ká, takže s výberom neváhajte dlho, lebo jar je tu už čoskoro.
![]() |
KTM 690 SMR |
![]() |
KTM 530 EXC-R |
Ak sa vám však srdce piští po najnovších modeloch pre rok 2009, nemusíte mať strach, pretože tie už v predajni nájdete rovnako ako nespočetné množstvo doplnkov alebo oblečenia Power Wear 2009 na svoju KTM-ku alebo voľný čas. Či sa rozhodnete pre hriankovač vyrábajúci hrianky s logom KTM na spríjemnenie rána alebo podbradník pre „šikovného“ potomka, záleží len na vás.
![]() |
Dinli DL 901 |
Okrem motocyklov sa v showroome Adamota nachádza aj jedna úžitková štvorkolka, nenáročný pomocník do lesa alebo na zábavu, Dinli DL 901 (2008) s náhonom všetkých štyroch kolies zlacnenú z 4976 € (149 900,-Sk) na 4312 € (129 900 Sk). Jej test si môžete prečítať tu: Dvojtest Dinli DL 801/901 – Dvaja športovci na štyroch kolesách.
![]() |
Podobne ako v septembri roku 2008, kedy sa konali Testovacie dni KTM 22 - 23. 9. 2007 - Lorinčík sa táto príjemná akcia zopakuje aj tento rok na rovnakom mieste na Lorinčíku, ale z pochopiteľných dôvodov v iný termín, ktorý je tentoraz stanovený na 28. februára 2009. Začiatok je plánovaný na 10:00 a vítaní sú všetci, ktorí plánujú kúpu KTM-ky alebo sa chcú prísť fajnovo zabaviť.
Pre viac informácii volajte na tel. čísla 055 729 7087, 055 729 7088 alebo píšte na office@adamoto.eu
- ADAMOTO
- Vodomeračská 1
- 040 11 Košice
Pridané: 30.01.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka na testovací deň KTM 2008 - Redakcia
- Pozvánka: KTM TEST DAY - Street 30. 5. 2009 - Redakcia
- Pozvánka: Testovací deň KTM 2009 - Redakcia
- Erzberg Rodeo 2008 - deň tretí - masaker - Awia
- Erzberg Rodeo 2008 - deň prvý - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!