ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: KTM TEST DAY - Street 30. 5. 2009

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5637 [Bleskovky - Predstavujeme]

Firma MENTOR ride & fly s.r.o. Vás pozýva na KTM TEST DAY - Street 2009.


Milí KTM-kári,
naša firma Mentor ride & fly sa rozhodla usporiadať testovačku modelov KTM Street 2009 pre priaznivcov tejto značky. Akcia sa bude konať 30.5.2009 od 10:00 do 17:00 v bratislavskej Petržalke na Vyšehradskej 2. Na testovacie jazdy sa bude vychádzať od našej predajne. Otestovať budete môcť motocykle z modelovej rady 2009.

Podmienkou účasti je Váš platný vodičský preukaz a výstroj (prilba, topánky, chrániče a motocyklové oblečenie). Jazdenie je samozrejme bezplatné, ale je nutná registrácia vopred, kvôli počtu zúčastnených jazdcov. Zaregistrovať sa môžete telefonicky na číslach 02/456 43 454, 0918/485 876 alebo zaslaním e-mailu na adresu predajna@ktm-ba.sk, pričom uveďte nasledovné údaje:

  • meno a priezvisko,
  • číslo VP,
  • bydlisko,
  • e-mailovú adresu,
  • telefonický kontakt.

Okrem jazdenia na nových modeloch sme pre Vás pripravili aj malé občerstvenie.
Tešíme sa na Vašu účasť.

Váš Mentor ride & fly
www.ktm-ba.sk

Mapa:

Mapa:

Pridané: 19.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (48)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »