Anketa:
Pozor: Deň otvorených dverí v Trenčíne presunutý!!!
ZdieľaťPridané: 29.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4583 [Bleskovky - Novinky]
Vzhľadom k nepriaznivému počasiu bude Deň otvorených dverí v Trenčianskej Honde presunutý na 13.6.2009.
![]() |
Dúfame, že v tomto termíne nám počasie dovolí jazdiť celý deň, aby sme uspokojili všetkých záujemcov o skúšobné jazdy.
Stretneme sa 13.6.2009 v trenčianskej Honde na Zlatovskej ulici 27. Ďakujeme za pochopenie.
Modely k zapožičaniu:
- CBR1000RA,
- CBR600RA,
- CB1000R ABS,
- XL700V Transalp,
- SW-T400,
- DN-01,
- CB600F,
- CBF1000 ABS.
Podmienky: - zloženie vratnej kaucie vo výške 1000€ (kaucia bude vrátená po odovzdaní nepoškodeného motocykla) - platný vodičský preukaz skupiny A + občiansky preukaz - výstroj motocyklistu Registrácia: - na mieste. Dĺžka skúšobnej jazdy 20 min. Info na tel.: 032 / 658 7555, MT: 0904 096 831.
Mapa:
Mapa:
Pridané: 29.05.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Deň otvorených dverí v Honde Trenčín – príď si vyskúšať Hondu! - Redakcia
- Pozvánka: Deň otvorených dverí HONDA Motor-Car Bratislava - Redakcia
- HONDA – Deň otvorených dverí - Redakcia
- Pozvánka: HONDA – Deň otvorených dverí - Redakcia
- Pozvánka: Deň Otvorených Dverí Ducati Bratislava 27-28.4.2012 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!