Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3056 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

V. Stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2009 Autor: djkorka
Čitatelia: 8122 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Zdravím všetkých motorkárov. V riadkoch nižšie vám popíšem ako nám to vlastne bolo na 5. ročníku stretnutia priateľov značiek Jawa a ČZ.

Ako to všetko začalo? Tak poďme teda pekne po poriadku. V piatok 29.mája 2009 som sa vybral v ranných hodinách pobaliť ešte nejaké maličkosti do garáže, nachystať aparatúru a zavesiť vlajku na plechovku a moto. Aby ste boli v obraze, prešiel som z Jawy na Kawasaki, tak tento krát niesla Kawka vlajku Jawy do Kováčovej.

Ako som tak pratal potrebné veci do auta, prišli moji kamaráti 7blackdragon, Milan a Miška. Všetko bolo prichystané na cestu, tak Milan s priateľkou zobrali favaridera a Siky vyhupol na bobíka a davaj k Majlankovi. Tam sme ešte zobrali veci potrebné na guláš a hybaj ho k strýkovi, Mikiho mechanikovi, po kotlinu do Serede. Po pár akrobatických kúskoch u Ivana sme všetko naložili, pripli prívesný vozík za faváča (ďakujeme Ivanovmu susedovi za zapožičanie) a vydali sme sa na cestu do Kováčovej.

Cesta ubiehala celkom fajn. Zo Serede, kde sme opustili konvoj plechovky, sme si to pádili na cestu R1 smer Zlaté Moravce. Povedľa nich nás chytil dážď, ale všetko sme zvládli. Po ceste sme telefonicky udržiavali kontakt s posádkou auta. Pri Žiari nad Hronom sme stretli skupinku veteránistov v zložení Miki58, Ivan, osádka Velorexu a Mihal - cestná turistika ako sprievod veteránistov. Pekne sme ich s kamarátom Braňom predbehli, zaradili druhú kozmickú rýchlosť cca 80 km/h a ako sympatické gesto sme od Ivana dostali vydymenie dvojtaktom Jawa 250 a páv. Užili sme si to, ďakujeme Ivo.

Všetko išlo hladko a tak sme šťastne dorazili do Kováčovej a začali s prípravami na guláš. Chcem poďakovať v mene všetkých účastníkov Iljičovi, ktorý sponzoroval guláš pre nás a Majlankovi, druhému šéfkuchárovi. Prichádzali ďalší motorkári: MacoLM a Dráčik, Karec, Kekso, Roman, ale to už bol guláš navarený a hladné krky jedli ostošesť. Poďakovanie patrí aj MacoviLM a Dráčikovi za prípravu surovín do gulášu.

Piatok večer dostal tie správne otáčky aj od bratov motorkárov z Čiech a aj napriek chladnému počasiu sa znovu zišla partia skalných ľudí, ktorí si veľmi dobre rozumejú. Braňo Turinič zasponzoroval pivo v piatok – Braňo veľké ďakujem. Všetko išlo hladko, piatok sa prehupol do soboty a cca o 1:30 v noci sme pekne zalomili do postele.

Sobota bola futbalová – Ivanove deti ma dostali do čias, keď som ešte futbal hrával a poriadne mi to nandali. Počasie nebolo pre súťaže alebo iné čachre machre bohvieaké. Zhruba v obedných hodinách sme dali Jawácke kupko a ako ľadové medvede v zostave DJ Korka, MacoLM, 7blackdragon, Milan a Miška sme sa išli švacnúť do termálu. O 12:30 sme zorganizovali výjazd do Halíča. Cesta prebiehala v poriadku a motorkári dodržovali predpisy, za čo všetkým ďakujem. Chcem poďakovať aj za vedenie v kolóne, ktorú zabezpečoval Roman, Karec a Braňo. Ja som na Kawe robil stíhačku medzi prvým a posledným motorkárom, aby sme sa nestratili. Dorazili sme do Halíča a Jožo 13 nás pohostil ako sa patrí. Deti si na MDD popozerali nádherné motorky, Jawy, Velorex a pár iných skvelých kusov. Na to už mal Jožo13 prichystané spreje na vlasy a hneď sme vyzerali ako skupinka tropických moto papagájov. No a nedaj si ešte cukrovú vatu na MDD. Tak sme sa pekne postavili do rady a stačilo len povedať, že DJ Korka pozýva. Mikimu58 a Ivanovi nebolo treba veľa a ako dedinský rozhlas to roztrúbili ďalej. Zhŕklo sa tam celkom dosť ľudí a bolo nám fajn.

Zjedli sme cukrovú vatu a poďho na motorky. Cesta do Kováčovej prebiehala úplne v poriadku. Dvakrát som zastavil výjazd, aby sme zistili, či je všetko ok, potom zelená reflexná vesta spravila svoje a pribrzdil som autá, aby mali motorkári hladký výjazd. Zhruba za hodinku sme boli v Kováčovej. Ešte sme zbehli do termálu, nakoľko nám ešte lístky platili a vo večerných hodinách sme spravili tombolu.

Za prvú cenu v tombole chcem poďakovať spoločnosti Buldog, s.r.o. – venovali nám prilbu na moto. Všetkým takisto ďakujem, že priniesli vecné ceny do tomboly. Potom nasledovalo príjemné ukončenie a poďakovanie za hladký priebeh bez úrazu a komplikácií. Nechýbalo jazdenie na veľkom parkovisku, kde sestra zabezpečovala prvú pomoc, našťastie sme ju nepotrebovali. Z parkoviska sme išli do campingu a nasledovala večerná zábava. Ďakujeme aj Stepovi za sponzorský dar v podobe piva. Opekačka bola ako zlatý klinec za nádherným stretnutím priateľov a priaznivcov motoriek značiek Jawa a ČZ. V nedeľu sme boli „síce násilne, ale efektívne“ zobudení Keksom. Díky starec, máš to u mňa. Postupne sme sa rozlúčili s kamarátmi a upratali sme to, čo sme narobili.

Cestou do Bratislavy sme sa zastavili vo Vyhniach vykúpať sa v termále, lebo bolo dosť chladno na moto. Po ceste sme vyložili Dráčika a cesta do BA ubehla ako po masle. Čo dodať na záver? Len toľko, že sú medzi nami ľudia, pre ktorých sa oplatí spraviť stretnutie v dobrej, priam rodinnej atmosfére a ktorí s vami pokecajú o všetkom. Jednoducho a presne povedané – pekne strávený víkend.

Pridané: 06.07.2009 Autor: djkorka Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »