Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Svitok na alpsko-jadranskom pódiu

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2755 [Šport - Cestné Motocykle]

Uplynulý víkend patril na Masarykovom okruhu v Brne medzinárodnému seriálu Alpe Adria Championship, v rámci ktorého sa konajú aj Majstrovstvá Slovenska.

V triede Supersport chcel slovenský pretekár Tomáš Svitok z tímu K+L Intermoto Czech konečne prelomiť sériu troch štvrtých miest a postaviť sa na pódium pre najúspešnejších pretekárov.

Tomáš po treťom mieste v kvalifikácii výborne odštartoval aj do samotných pretekov, väčšiu časť odjazdil na treťom mieste a v poslednom kole postúpil dokonca na druhú priečku. Zaslúžene si tak pripísal prvé alpsko-jadranské pódium, navyše plný počet bodov do Majstrovstiev Slovenska, kde je v priebežnom hodnotení na prvom mieste.

Tomáš Svitok: ,,Do Brna sme prišli už v stredu večer a vo štvrtok sme sa snažili nájsť rozumné nastavenie motocykla. Nedarilo sa nám veľmi, v piatok sme preto skúsili celkom nové nastavenie podvozku a čas 2:10 znamenal, že ideme správnym smerom. Preto sme sa potom sústredili už len na sobotňajšie kvalifikácie. V prvej som zajazdil čas 2:08,2 v poslednom kole, do druhej som šiel s tým, že tam padne čas 2:07, ale žiaľ, keď som dal novú pneumatiku, tak sa nad okruhom spustila búrka, a preto mi ostalo 3. miesto, s čím som bol však samozrejme spokojný. V nedeľu ráno pršalo, preto sme vypustili warm-up a zároveň som chcel šetriť pneumatiky. Preteky sa jazdili v búrke. Spustil sa silný lejak, mne sa však podarilo odštartovať na prvom mieste, ale po prvom kole som sa prepadol na tretie, kde som bol počas celých pretekov. V poslednom kole sa mi ale podarilo stiahnuť stratu na súpera predo mnou a v poslednej zákrute som sa dostal na druhé miesto, z čoho mám obrovskú radosť! V našom tíme je preto perfektná nálada a tešíme sa na ďalšie preteky, ktoré nás čakajú o dva týždne v Moste."


Pridané: 01.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »