Anketa:
Aj Tomáš Svitok tesne za pódiom
ZdieľaťPridané: 28.04.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 1910 [Šport - Cestné Motocykle]
V rámci UEM Alpe Adria Championship sa už tradične vypisujú aj Majstrovstvá Slovenska. V Maďarsku samozrejme nechýbal ani 18-ročný Tomáš Svitok, ktorý s podporou tímu K+L Intermoto Czech štartuje v triede Supersport.
Celý víkend pre nášho pretekára prebiehal priaznivo, v prvej kvalifikácii skončil na štvrtom mieste, po druhej mu patrilo siedme miesto na štartovom rošte. V samotných pretekoch sa mu podaril štart, väčšinu odjazdil na treťom mieste, o to však v posledných metroch prišiel. Na úvod sezóny je štvrté miesto v alpsko-jadranskom šampionáte a prvé v rámci Majstrovstiev Slovenska výborný výsledok, ktorý Tomáša určite motivuje aj do nasledujúcich pretekov.
![]() |
Tomáš Svitok: ,,V tréningoch sa mi darilo, bol som stále rýchlejší, motocykel pracoval výborne, preto som si veril aj pred nedeľňajšími pretekmi, kde som veľmi dobre odštartoval a z prvej zákruty som vychádzal na prvom mieste. Veľmi som túžil skončiť na pódiu a už som veril, že sa mi to aj podarí. Takmer celé preteky som bol s náskokom tretí, zajazdil som svoj osobák na tomto okruhu časom 1:55,2, ale urobil som chybu. Nechcel som riskovať pád, preto som zvoľnil. Neodhadol som to však správne a keď som zistil, že sa ku mne zozadu blíži súper, nedokázal som sa dostať do potrebného tempa. Som z toho veľmi sklamaný, od pódia ma delilo len 12 stotín sekundy. Je mi ľúto, že to takto dopadlo, ale viem, že máme na to, aby sme jazdili na špici a to je dôležité. Už cez víkend ma čakajú voľné medzinárodné preteky Race for fun! na letisku v Trenčíne, kam by som chcel touto cestou pozvať všetkých priaznivcov tohto skvelého športu.\"
![]() |
Pridané: 28.04.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!