Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1575 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28500
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11527)
Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Malá zelená žabička - Kawasaki ZX-6R

 Zdieľať

Pridané: 20.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 17955 [Testy a predstavenia - Test]

Pre tento krát sme skúsili niečo, čo by možno nikto z Vás nečakal. Vyskúšali sme nielen importérovu odvahu zveriť moto do mojich rúk, ale skúsili sme spojenie dvojvalcového fanatika so superšportovým štvorvalcom. Čo z tohto spojenia vzniklo, si prečítate v nasledujúcich historicky sa možno neopakujúcich slovách.

Neviem, či sa to tak dá nazvať, ale jej ostrooblé tvary ma dosť provokujú. Prebúdzajú vo mne skryté túžby po okruhovej raketke. Sýtosýta zelená pôsobí ukľudňujúco aj agresívne zároveň. Hmyzie oči sa na mňa namosúrene pozerajú a len čakám, kedy ma zožerie veľká tlama sania medzi nimi.

 Kawasaki ZX-6R Ninja

Opatrne sa k nej z boku prikradnem, letmo ju pohladím po nádrži, očami sa nachvíľku zastavím na striebornom valčeku s modrým nápisom Ohlins, zastrčím kľúč, pootočím ním a prebudím prístrojovku, ktorej dominuje veľký otáčkomer s červeným poľom až za 16tkou. Stupnica otáčkomera je premyslene progresívne odstupňovaná a navyše farebne podsvietená. Od nuly po tri tisíc sú čísla nahustené, od štyri po osem tisíc trochu čitateľnejšie a s väčšími medzerami, no a od osem po šestnásť tisíc sú výrazne zelené a veľké. Už takéto rozdelenie otáčkomera dáva najavo, kde ju treba držať. Na vedľajšom digitálnom ukazovateli sa zobrazuje veľkými číslami rýchlosť, teplota (číselná, žiadne paličky), hodiny, tripy, čas na kolá, no a výborná vec, ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Veľkými ľahko čitateľnými číslicami.

 Kawasaki ZX-6R Ninja

Palivové čerpadlo sa spustí až po stlačení bezpečnostného vypínača. Stláčam štartér, ale to, že mám naštartované, zisťujem iba vďaka otáčkomeru. Normy naše úžasné. Nemal som vás rád už na škole ako povinný predmet, ale toto je už svinstvo. Koncovka je vydarená, no určite jej nepasuje tento zvukový prejav. Trochu som z toho smutný. Našťastie ma následne poteší chod spojkovej páčky, ktorú stláčam skoro bez použitia sily. Len som si pomyslel a bola stlačená. Taký istý pocit mám z prevodovky. Rýchlosti tam zapadajú samé. Je až škoda, že tak ľahko ovládanú spojku občas netreba použiť.

Po meste sa presúvam so zaradenou štvorkou, mimo mesta so šestkou a to všetko pri dodržiavaní maximálnych povolených. Takýto civilný a jemný prejav ako na „skútriku“ som ozaj nečakal. Žiadne trasenie pri rozjazdoch, pri pomalých posúvaniach na semaforoch, žiadne problémy s dodržaním predpisov, či s nejakým prispôsobovaním sa motorke a už vôbec žiadne kompromisy.

 Kawasaki ZX-6R Ninja

Opúšťam naše hlavné mesto a už si to svištím smer Pezinská Baba. Na benzínke pod kopcom ešte zblajznem bagetku. Zapíjam čajíkom, ktorý bohužiaľ nevlezie do priestoru pod spolujazdcovou sedankou, tak ho vlievam celý do mojich útrob. Maximálne by som tam dostal peňaženku a mobil.

Na vstupe zdravím motopandle a registrujem značku informujúcu ma o zóne, kde mi zakazujú predbiehať a prikazujú dodržať maximálnu rýchlosť.

To zelené pretekárske náradíčko podo mnou trochu poprehadzujem z boka na bok a začínam prikladať pod kotlík. Prekvapuje ma, že mi postačuje jednotka a dvojka na to, aby som išiel svižným, až rýchlym tempom. Predná vidlica do rúk posiela informácie o (ne)kvalite podkladu s jemnosťou a dokonalosťou vďaka novej konštrukcii, použitej aj na stroji Daniho Pedrosu (podľa tajných zdrojov). Ako prvá ju na sériovej motorke použila práve Kawasaki. Showa Big Piston Fork (BPF), toto je označenie novej konštrukcie, ktorá sa od klasických vidlíc dosť výrazne líši. Zatiaľ čo v bežných upsidedownoch zabezpečuje samotné tlmenie cartridge s malými piestikmi, v tejto úplne chýba patróna a piestik sa kĺže po vnútornej strane klzáku. Je to principiálne jednoduchšie a ľahšie riešenie vďaka tomu, že piestik má skoro dvakrát väčší priemer (z 20 na 37 mm), a skoro štyrikrát väčší plochu. Tá umožňuje výrazne znížiť tlak pri rovnakom stupni tlmenia, takže vidlica funguje hladšie a citlivejšie, hlavne na začiatku zdvihu. Že sa jedná o BPF zistíte vďaka dvom skrutkám na vrchu vidlice. Tie sú na ladenie kompresie a odskoku, pričom predpätie ladíte dole na vidlici.

 Nastavovacia časť Big-Piston vidlice
Nastavovacia časť Big-Piston vidlice

Naladenie podvozku mi vyhovovalo, takže som nemal potrebu špekulovať s nastavením. K lepšej ovládateľnosti a ľahšiemu preklápaniu pravdepodobne dopomohla zmena uhlu hlavy z predchádzajúcich 25 na 24 stupňov a centralizácia hmoty s optimálnym umiestnením ťažiska vďaka strmšie natočeným valcom a kratším výfukom.

 Kawasaki ZX-6R Ninja

Radiálky od Nissinu s gumenými hadicami si plnia svoju povinnosť znamenite. Jednoprstová ovládateľnosť, jemná citlivosť a výborná brzdná sila. Ani raz som nemal pocit, že by som s nimi nedokázal zabrzdiť, alebo by sa mi chceli zakusnúť. Občas pri razantnejšom brzdení vylúdia nedefinovaný kratučký nerušivý tón. Zadnú dostanete do šmyku už pri trochu silnejšom stlačení, čiže odvážnejší a skúsenejší jazdci môžu skúšať štýl Kevina Schwantza.

Myslím, že keď sa budem rozhodovať či si mám kúpiť okruhovku alebo civilku, tak toto bude správna voľba. Výška sedla je síce 815 mm, ale v pohode dočiahnem na zem aj pri mojej výške 176 cm. Za riadidlami sa necítim skliesnene, ani nie som natiahnutý ako na škripci. Presuny po kľukatých cestičkách si užívam aj do povolenej deväťdesiatky. Zápästie netrpí nadmernou záťažou, ani zadnicové svaly sa nesťažujú a krv do nôh stále v pohode prúdi. Vôbec z nej nie som unavený.

Pri spotrebe okolo 6 litrov a veľkosti 17-litrovej nádrže nemusím zastavovať na každej čerpačke a teda si veselo prkocem po krajine. „Posilovač riadenia“ (ako ho niektorí nemotorkári volajú) je už v sérii. Ušetrené prašulky sa dajú vraziť do prepákovania, čo bude asi po laminátových kapotách jediná vec, ktorú by som na okruhové použitie menil. Brzdy výborné, pruženie excelentné, motor s postačujúcim výkonom a to všetko za 10399 Eur.

Trochu mojího štýlu na závjer

 Kawasaki ZX-6R Ninja

Ket sme konečne prelomili ledi a malá nindža sa začaua osmjelovat, ukázaua aj svoje skované sexuálne chuťe. Nat 6000 si nechá dat dole košelku, ukáže vám krásne dvojky skované f černej sexy potprsenke. Nad 8000 vám dovolí rozepnúť hlatkú decentnú skini potprdu. Fčil uš kukáte na gulaťučké prská, keré čekajú na vašu ňehu. Jazikem í smerujete pomáui po huatkém brúšku aš pot pupeček. Nad 10000 je sukénka spuscená ke kotníkom, zubama í zakúsnete nohavičky od triumphu a nad 12000 uš aj tí lecá bokem. Nad 13000 ju máte ceuú holučkú a rozparádzenú. Nad 14000 je na vrcholi blaha a do 16500 ju tam furt udržujete. Predlžujete ten fajnoví pocit í aj sebje. Tejto holčinke, sa netreba prosíkat za jednu richlofku, nemosím í nosit pugéti či viprávjat zamilované keci do uška, pro pár minut rozkoše.

Na jednotke ide nat 130 a to prosím pjekňe s predňím kolesem visoko nat zemú. Ide to aj na zadňí aj na predňí, len škoda že sem to nevjedzeu kec sme to foťili. Biuo to hnet na druhí deň a to sem ju nemjeu takú preštudovanú Ket sa začnete odvazovat a necháte sa unést, žádáte od ňí ešče a v náklonoch otáčate plynem vjec neš je treba, dá vám to najavo mauým, neškodným driftíkem. Dovoliua ít na kolénko, bes ňejakého znásilňováňá a silového núceňá. Takáto je ona dzivoká. Takto sa ví rozparádzit. Takáto je žabička, mauá, zelená.

A jaká neňi? Neňi hlavňe zákeráčka, kerá dává potpásofky. Jak sa k ňí budeš chovat, tak sa bude chovat ona k Tebje. Kultúrní šofér sa rovná kultúrne jegdzeňí. Palič za rajdama sa rovná palba na cesce.

Preklad prechádzajúcich odstavcov do jazyka slovenského

Keď sme konečne prelomili ľady a malá nindža sa začala osmelovať, ukázala aj svoje skryté sexuálne prejavy. Nad 6000 si nechá dať dole košieľku, ukáže vám krásne dvojky ukryté v čiernej sexy podprsenke. Nad 8000 vám dovoľuje rozopnúť hladkú decentnú skiny podprdu. Teraz už pozeráte na guľatučké prská čakajúce na vašu nehu. Jazykom jej smerujete pomaly po hladkom brušku až pod pupček. Nad 10000 je suknička spustená k členkom, zubami jej zachytíte nohavičky od Triumphu a nad 12000 už aj tie letia bokom. Nad 13000 ju mate celú holučkú a rozparádenú. Nad 14000 je na vrchole blaha a do 16500 ju tam stále držíte. Predlžujete ten krásny pocit jej aj sebe.

Na jednotke ide nad 130, a to prosím pekne s predným kolesom vysoko nad zemou. Ak sa priveľmi odviažete a necháte sa uniesť, žiadate od nej ešte viac a v náklonoch otáčate plynom viac než je treba, dá vám to najavo malým, neškodným driftíkom. Takáto je ona divoká. Takto sa vie rozparádiť. Takáto je žabička, malá, zelená.

A ako sú na tom najbližší konkurenti?

R6 je asi absolútne najokruhovejšia šestovica, ktorá vám na ceste nedopraje žiadne pohodlie ani komfort. Zato na okruhu si ju budete užívať (11 690 €). Honda je pohodlnejšia varianta malých šestiek, na okruhu sa určite nestratíte na konci štartového poľa a okresky budú určite lepšie ako na R6ťke. V ponuke je dokonca aj s ABSkom (10 790 €, resp. 11 690 € s ABS). Suzuki GSX-R je zrejme najuniverzálnejšia z tohoto štvorlístka a určite zaujme aj cenou 9 490 €. Triumph Daytona so svojím trojvalcom a nádherným dizajnom s cenovkou 10 583 € a 848 s nápisom Ducati a o polovicu vyšším krúťákom ako zvyšok štartového poľa (14 300 €) sú síce iná liga, ale spomeniem ich už len pre ich exotičnosť.

Plusy, mínusy

každodenné použitie, ovládateľnosť, brzdy, posed, veľmi civilizovaný motor malý „batožinový“ priestor, slabý zvuk, sedadlo a komfort spolujazdca nepočítam, ten tam nemá čo robiť

Text: Milan Mikulík - mikulec, Foto: Cacao

Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. spol. s r. o.

Pozadie / Wallpaper

 Kawasaki ZX-6R Ninja
 Kawasaki ZX-6R Ninja


Technická špecifikácia:

Foto:
 Kawasaki Ninja ZX-6R 2009 Ducati 848 2009 Honda CBR600RR C-ABS 2009 Yamaha YZF-R6 2009 Suzuki GSX-R 600 2009 Triumph Daytona 675 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiDucatiHondaYamahaSuzukiTriumph
Model:Ninja ZX-6R848CBR600RR C-ABSYZF-R6GSX-R 600Daytona 675
Rok:200920092009200920092007
Novinka:NOVINKA 2009NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:599 ccm849 ccm599 ccm599 ccm599 ccm675 ccm
Max. výkon:128.0 k (94.1 kW) / 14000 ot.134.0 k (98.5 kW) / 10000 ot.119.8 k (88.1 kW) / 13500 ot.129.1 k (94.9 kW) / 14500 ot.126.5 k (93.0 kW) / 13500 ot.126.5 k (93.0 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:66.7 Nm / 11800 ot.96 Nm / 8250 ot.66 Nm / 11250 ot.65.8 Nm / 11000 ot.72 Nm / 11500 ot.72 Nm / 11750 ot.
Kompresný pomer:13.3:112:112,2 : 113.1:112.65:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 42.5 mm94x61.2mm67 x 42.5 mm67.0 x 42.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm127 mm115 mm
Zdvih vzadu:134 mm120 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálnadvojkotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm310 mm310 mm308 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C120/70-ZR17120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR17M/C (58W)120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm220 mm220 mm208 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C180/55 ZR17180/55 ZR17M/C (73W)180/55 ZR17M/C (73W)120/70 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:168 kg166 kg161 kg
Hmotnosť s náplňami:191 kg194 kg
Výška sedla:815 mm830 mm820 mm850 mm810 mm825 mm
Rázvor:1400 mm1375 mm1380 mm1392 mm
Dĺžka:2090 mm2100 mm2010 mm2040 mm2010 mm
Šírka:705 mm685 mm705 mm710 mm
Výška:1115 mm1100 mm1105 mm1100 mm1125 mm
Svetlá výška:120 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:17 l15.5 l18 l17.3 l17 l17.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 192 km
Poznámka:
Poznámka:Cena (28.7.2009): 10 399 € (313 280 Sk)Cena (28.7.2009): 10 790 € (325 059,54 Sk)
C-ABS 11 690 € (352 172,94 Sk)
Cena (28.7.2009): 11 150,00 € (335 904,90 Sk)Cena (28.7.2009): 9 490,00 € (285 896 Sk)

Pridané: 20.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (42)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria