Anketa:
V GP San Marina v Misane s prehľadom zvíťazil Valentino Rossi
ZdieľaťPridané: 07.09.2009 Autor: motogpsk
Čitatelia: 4794 [Šport - MotoGP]
Valentino Rossi si suverénnym víťazstvom pred domácimi fanúšikmi v GP San Marina v Misane opravil pokazenú náladu po páde v Indianopolise.
Piate double továrneho tímu Yamaha v aktuálnej sezóne sa stalo skutočnosťou na sanmarínskej GP v Misane, kde pred davmi svojich fanúšikov s prehľadom zvíťazil Valentino Rosii a po faux pas v Indianopolise sa tak líder priebežného poradia šampionátu predviedol v plnej sile.
Sekundovať mu opäť dokázal iba jeho tímový kolega Jorge Lorenzo, ktorý však tento krát na bezprostredné ohrozenie Rossiho nemal a do cieľa prišiel s 2,5 sekundovou stratou. Tretí Dani Pedrosa stratil na víťaza už takmer 12 a pol sekundy.
![]() |
Takúto "somársku" prilbu si Vale vybral na v podstate domácu GP a zdá sa že to pomohlo |
Valentino Rossi ziskom pole position už v sobotňajšiej kvlifikácii ukázal, že pred domácim publikom bude len ťažko zdolateľným súperom. Do prvej rady na štarte sa postavil aj čerstvý víťaz z Indianopolisu Jorge Lorenzo a medzi dve továrne Yamahy sa dostal Dani Pedrosa na Honde.
Dobrý výsledok v kvalifikácii zajazdili aj Toni Elias a Nicky Hayden, ktorí spolu s Colinom Edwardsom štartovali z druhého radu.
Štart sa Rossimu vydaril, ešte lepšie však odštartoval Dani Pedrosa a tiež Toni Elias, ktorí sa obaja dostali pred Valentina. Za Rossim vyrazili Lorenzo, Capirossi, Melandri, Talmacsi, atď. Už v prvom kole musela po hromadnej kolízii dať pretekom zbohom trojica de Angelis, Hayden, Edwards. Veľmi sklamaný a nahnevaný (na de Angelisa) bol hlavne Nicky Hayden, ktorý bol po pódiovom umiestnení v Indianopolise optimisticky naladený.
Dani Pedrosa sa po zisku vedenia snažil o únik, ale po tom čo sa nedokázal zbaviť Eliasa, sa na neho čoskoro dotiahol aj Lorenzo, ktorý v druhom kole predbehol Rossiho. V štvrtom kole už Pedrosa svojich súperov viditeľne brzil a k pôvodnej štvorici Pedrosa-Elias-Lorenzo-Rossi sa dotiahol aj Dovizioso. Jorge Lorenzo sa niekoľko krát neúspešne pokúšal dostať pred Eliasa, ale nakoniec sa k slovu dostal Valentino Rossi, keď v jednom kole predbehol svojho tímového kolegu a zároveň za seba poslal aj Eliasa, ktorý už tempo vedúcej skupiny nedokázal akceptovať a v tom istom kole klesol na štvrté miesto za Lorenza.
![]() |
Domáci jazdec Alex de Angelis sa pred svojimi fanúšikmi odviezol iba 2 zákruty |
V siedmom kole sa Rossi prakticky bez väčšieho odporu dostal pred Daniho Pedrosu a tým Španielove problémy neskončili, pretože na výfukoch jeho Hondy visel Jorge Lorenzo a čakal na moment, kedy sa pred svojho krajana dostane. Ten nastal v 13. kole, Rossi mal v tom čase na Lorenza náskok približne 1 a pol sekundy.
Kedže Lorenzova strata na Rossiho a Pedrosova na Lorenza sa do konca pretekov už len zvyšovala, prípadne stagnovala, vo vedúcej trojici k dráme už nedošlo. Dramatické okamihy sa vyskytli v súboji o štvrté miesto, kde si to Loris Capirossi rozhodol v súboji rozdať s Andrea Doviziosom. Capirossi sa v každom kole doťahoval na štvrtého Doviziosa, až kým na neho v 24. kole úspešne nezaútočil. Mladší Talian sa ale nedal a v záverečnom kole to veteránovi Capirossimu vrátil, keď ho opäť poslal späť na piate miesto. V záverečnom šprinte na cieľovej rovinke Loris robil čo mohol, ale jeho Suzuki na Hondu nestačila.
![]() |
Dani Pedrosa mal v Misane šťastie, benzín mu došiel až po prejazde cieľom |
V čestnom kole musel Dani Pedrosa odstaviť svoj stroj pri zvodidlách a stopovať šťastnejších kolegov, ktorí by ho zviezli do pitlane. Nakoniec sa nad ním zľutoval Toni Elias, podľa Pedrosu motor v čestnom kole vydával divný zvuk a nakoniec jednoducho zhasol.
Víťazstvo Valentina Rossiho oslavovali tisíce domácich fanúšikov, "len" druhé miesto zostalo Lorenzovi a trojicu na stupňoch víťazov doplnil Dani Pedrosa. Už šiesty krát v aktuálnej sezóne (z 13 pretekov) si štvrté miesto pripísal Andrea Dovizioso a piate miesto získal mierne sklamaný Loris Capirossi.
Až šiesty skončil v úvode výborne jazdiaci Toni Elias. Siedme miesto a najlepšie umiestnenie v sezóne si z Misana odnáša Mika Kallio, pre ktorého to možno boli posledné preteky v továrnom tíme Ducati v tejto sezóne (v Portugalsku by sa do tímu mal vrátiť Casey Stoner). Marco Melandri robí niekedy s Kawasaki divy, dnes to ale na viac ako ôsme miesto nestačilo. Záverečné dve miesta prvej desiatky obsadili Chris Vermeulen na Suzuki a James Toseland na satelitnej Yamahe.
Nasledujúca GP Portugalska v Estorile sa pôjde až o 3 týždne 4. októbra.
Výsedky GP San Marina na okruhu v Misane
1. | Valentino Rossi | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 44:32,882 | 25 b. |
2. | Jorge Lorenzo | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 44:35,298 | 20 b. |
3. | Daniel Pedrosa | Honda | Repsol Honda | 44:45,282 | 16 b. |
4. | Andrea Dovizioso | Honda | Repsol Honda | 44:59,212 | 13 b. |
5. | Loris Capirossi | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 44:59,421 | 11 b. |
6. | Toni Elias | Honda | San Carlo Gresini | 45:01,168 | 10 b. |
7. | Mika Kallio | Ducati | Ducati Marlboro Team | 45:03,066 | 9 b. |
8. | Marco Melandri | Kawasaki | Hayate Racing Team | 45:04,639 | 8 b. |
9. | Chris Vermeulen | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 45:04,791 | 7 b. |
10. | James Toseland | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 45:11,229 | 6 b. |
11. | Aleix Espargaro | Ducati | Pramac Racing | 45:19,555 | 5 b. |
12. | Randy de Puniet | Honda | LCR Honda | 45:24,923 | 4 b. |
13. | Niccolo Canepa | Ducati | Pramac Racing | 45:36,080 | 3 b. |
14. | Gabor Talmacsi | Honda | Scot Racing Team | 45:55,229 | 2 b. |
15. | Alex de Angelis | Honda | San Carlo Gresini | DNF | 0 b. |
16. | Colin Edwards | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | DNF | 0 b. |
17. | Nicky Hayden | Ducati | Ducati Marlboro Team | DNF | 0 b. |
Stav šampionátu MotoGP po 13. pretekoch
1. | Valentino Rossi | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 237 b. |
2. | Jorge Lorenzo | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 207 b. |
3. | Daniel Pedrosa | Honda | Repsol Honda | 157 b. |
4. | Casey Stoner | Ducati | Ducati Marlboro Team | 150 b. |
5. | Andrea Dovizioso | Honda | Repsol Honda | 133 b. |
6. | Colin Edwards | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 123 b. |
7. | Loris Capirossi | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 97 b. |
8. | Alex de Angelis | Honda | San Carlo Gresini | 88 b. |
9. | Randy de Puniet | Honda | LCR Honda | 88 b. |
10. | Marco Melandri | Kawasaki | Hayate Racing Team | 88 b. |
11. | Chris Vermeulen | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 84 b. |
12. | Toni Elias | Honda | San Carlo Gresini | 80 b. |
13. | James Toseland | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 78 b. |
14. | Nicky Hayden | Ducati | Ducati Marlboro Team | 73 b. |
15. | Mika Kallio | Ducati | Ducati Marlboro Team | 53 b. |
16. | Niccolo Canepa | Ducati | Pramac Racing | 35 b. |
17. | Sete Gibernau | Ducati | Grupo Francisco Hernando | 12 b. |
18. | Gabor Talmacsi | Honda | Scot Racing Team | 12 b. |
19. | Yuki Takahashi | Honda | Scot Racing Team | 9 b. |
20. | Aleix Espargaro | Ducati | Pramac Racing | 8 b. |
Foto: Yamaha Racing, Honda Motor Co.
Text: MotoGP.sk
Pridané: 07.09.2009 Autor: motogpsk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Návrat k pretekom v Estorile
- Havířovský zlatý kahanec 2009 - nedělní závody
- Havířovský zlatý kahanec 2009
- V Doningtone sa zrodilo prvé víťazstvo Doviziosa v triede MotoGP
- Pedrosa získal za oceánom prvé víťazstvo v sezóne
- Valentino Rossi získal v Assene 100. víťazstvo v GP
- V GP Katalánska zvíťazil v triede MotoGP Rossi po dramatickom súboji s Lorenzom
- Casey Stoner ukončil v Mugelle Rossiho nadvládu
- V Le Mans sa zrodilo druhé tohtoročné víťazstvo Jorge Lorenza
- VII. ročník Slováckého okruhu
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!