Anketa:
V Doningtone sa zrodilo prvé víťazstvo Doviziosa v triede MotoGP
ZdieľaťPridané: 27.07.2009 Autor: motogpsk
[Šport - MotoGP]
Andrea Dovizioso si v britskej GP v Donington Parku v pretekoch plných zvratov vybojoval po skvelom výkone svoje premiérové víťazstvo v kráľovskej triede MotoGP.
Dovizioso si bezchybnou a taktickou jazdou vybojoval svoje prvé víťazstvo v kariére jazdca MotoGP v pretekoch plných zvratov. V úvode sa blysol vedením Toni Elias, ktorý sa aj po jeho strate držal vo vedúcej skupine až do pádu v 8. kole. Mladého Taliana na stupňoch víťazov doplnili prekvapujúco Colin Edwards a ešte prekvapujúcejšie Randy de Puniet.
Nespokojnosť bude vládnuť určite vo favorizovanom a doteraz bezpečne dominujúcom tíme FIAT Yamaha. Obaja jazdci továrneho tímu Yamahy pocítili tvrdosť anglického asfaltu a kým Rossi sa dokázal do pretekov vrátiť a bodovať, pre Lorenza to bol koniec.
Úplnou katastrofou skončili preteky pre továrenský tím Ducati, ktorého jazdci po zariskovaní so štartom s mokrými pneumatikami uzatvárali výsledkovú listinu.
V sobotňajšej kvalifikácii sa žiadne prekvapenia nekonali, do prvého radu sa postavili Rossi s Lorenzom, medzi ktorých sa dokázal dostať Dani Pedrosa. Z druhého radu štartoval Casey Stoner spolu s Colinom Edwardsom a vtedy ešte nič netušiacom Andrea Doviziosom.
![]() |
V závere britskej GP v Doningtone sa na Doviho dotiahli de Puniet s Edwardsom, Talianove prvé víťazstvo v kariére to ale neohrozilo |
V nedeľu sa s jazdcami tak ako už niekoľko krát v aktuálnej sezóne opäť zahralo počasie. 125-ky sa odjazdili v daždi, rovnako ako warm-up MotoGP. Počas pretekov triedy do 250 ccm sa počasie na chvíľu umúdrilo ale tesne pred štartom kráľovskej triedy začalo opäť popŕchať. Napriek tomu trať nebola tak vlhká aby sa muselo jazdiť na pneumatikách do dažďa, jediný kto si myslel opak bol továrenský tím Ducati a dnes už vieme, že myslel zle.
V prvej zákrute po štarte si Rossi ešte udržal postavenie zo štartu pretekov, ale už čoskoro pred neho šiel jeho tímový kolega Jorge Lorenzo a prekvapivo Toni Elias. Španiel sa v úvodnom kole dokonca ujal vedenia. Veľmi zle naopak odštartoval Casey Stoner, ktorý sa prepadol až na 13. miesto a podobne štart nevyšiel ani Colinovi Edwardsovi, ktorý musel svoj postup vpred začínať z 15. miesta.
Elias viedol len 2 kolá, keď ho vo vedení vystriedal Andrea Dovizioso, ktorý bojoval kolo na kolo v tesnej skupinke okrem Eliasa spolu s Lorenzom, Pedrosom a Rossim. Dlho si vedenie neudržal, pretože sa pred neho dostal Jorge Lorenzo. V piatom kole sa prvá štvorica Lorenzo, Dovizioso, Pedrosa a Rossi zmestili do jednej sekundy, s polsekundovou stratou už trochu zaostával Toni Elias. Španielova snaha držať sa vedúcej skupinky vyšla naprázdno, keď v ôsmom kole tesne po predbehnutí Pedrosu vyšiel v Schwantzovej zákrute na farbou natretý a v daždi mimoriadne klzký okraj trate a po šmyku skončil preteky v štrku.
Iba o kolo neskôr preteky skončili pre veľkého favorita, keď Jorgemu Lorenzovi nevyšiel brzdný manéver v nájazde na cieľovú rovinku a po vyjdení na biely okraj trate šiel tvrdo k zemi. Aj keď sa Lorenzo rozbehol za motocyklom, ten už nebol v stave vrátiť sa do pretekov.
V čase Lorenzovho pádu jazdil na druhom mieste Valentino Rossi a jediný, kto dokázal s majstrom sveta držať tempo bol Andrea Dovizioso. Dani Pedrosa strácal na svojho tímového kolegu v 9. kole už tri a pol sekundy. V 13. kole sa Dovizioso priblížil k Rossimu a vyzeralo to tak, že by dokázal jazdiť aj rýchlejšie, ale potreboval sa dostať pred svojho slávnejšieho krajana. Ďalších niekoľko kôl jazdil Dovi nalepený na Rossiho a čakajúci na svoju príležitosť.
Tá prišla v 20. kole keď Rossimu vo Fogarthyho esíčku "ušlo" zadné koleso jeho Yamahy a M1 aj s Valem bola na zemi. Dovizioso sa Rossimu len tak tak vyhol a vykročil za svojou veľkou šancou. Rossi sa dokázal do pretekov vrátiť na 12. mieste. Nevídaná šanca sa okrem Doviziosa ponúkala aj Randymu de Punietovi, ktorý sa ocitol na druhom mieste.
![]() |
Rossi tesne pred pádom prenasledovaný Andreom Doviziosom |
V tom čase však začal veľký nástup Colina Edwardsa, ktorý ešte v 22. kole (z celkovo 30) jazdil štvrtý s takmer osem sekundovou stratou na de Punieta a o ďalšie 4 kolá už jazdil vo Francúzovom tesnom závese. V závere sa Randy skúsenejšiemu súperovi neubránil a Edwards si pripísal druhé miesto za víťazným Doviziosom. Randy de Puniet napriek možnosti získať lepší výsledok bol s tretím miestom nadmieru spokojný.
Výborný výsledok si z Anglicka odnáša aj štvrtý Alex de Angelis a pre Rossiho má piate miesto za daných okolností hodnotu taktického víťazstva (Lorenzo 0 bodov, Stoner 2 body). Toseland vyrovnal šiestym miestom svoj najlepší výsledok sezóny z Assenu, kým siedmy Marco Melandri už dosiahol aj lepšie umiestnenia.
![]() |
Neobvyklá zostava na stupni víťazov |
Nicolo Canepa sa ôsmym miestom stal najlepším jazdcom továrne Ducati, čomu by pred pretekmi neveril určite nikto. Továrenskí jazdci sa totiž vďaka lotérii s pneumatikami vozili na úplnom chvoste štartového poľa a v cieli zaostali o celé jedno kolo. Deviate miesto Daniho Pedrosu je po úvodných kolách pretekov sklamaním. Desiatku jazdcov uzatvoril v cieli Mika Kallio na Ducati.
Po britskej GP čaká šampionát MotoGP prestávka, najbližšie sa motory rozburácajú 16., resp. už 14. augusta v Brne na GP Českej Republiky.
Výsledky GP Veľkej Británie v triede MotoGP:
1. | Andrea Dovizioso | Honda | Repsol Honda | 48:26,267 | 25 b. |
2. | Colin Edwards | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 48:27,627 | 20 b. |
3. | Randy de Puniet | Honda | LCR Honda | 48:27,867 | 16 b. |
4. | Alex de Angelis | Honda | San Carlo Gresini | 48:35,225 | 13 b. |
5. | Valentino Rossi | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 48:47,889 | 11 b. |
6. | James Toseland | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 48:49,732 | 10 b. |
7. | Marco Melandri | Kawasaki | Hayate Racing Team | 49:01,551 | 9 b. |
8. | Niccolo Canepa | Ducati | Pramac Racing | 49:05,036 | 8 b. |
9. | Daniel Pedrosa | Honda | Repsol Honda | 49:08,379 | 7 b. |
10. | Mika Kallio | Ducati | Pramac Racing | 49:12,112 | 6 b. |
11. | Loris Capirossi | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 49:19,457 | 5 b. |
12. | Gabor Talmacsi | Honda | Scot Racing Team | 49:38,582 | 4 b. |
13. | Chris Vermeulen | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 49:46,665 | 3 b. |
14. | Casey Stoner | Ducati | Ducati Marlboro Team | 49:25,241 | 2 b. |
15. | Nicky Hayden | Ducati | Ducati Marlboro Team | 49:43,835 | 1 b. |
16. | Jorge Lorenzo | Yamaha | Fiat Yamaha Team | DNF | 0 b. |
17. | Toni Elias | Honda | San Carlo Gresini | DNF | 0 b. |
Stav šampionátu MotoGP po 10. pretkoch:
1. | Valentino Rossi | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 187 b. |
2. | Jorge Lorenzo | Yamaha | Fiat Yamaha Team | 162 b. |
3. | Casey Stoner | Ducati | Ducati Marlboro Team | 150 b. |
4. | Daniel Pedrosa | Honda | Repsol Honda | 115 b. |
5. | Colin Edwards | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 103 b. |
6. | Andrea Dovizioso | Honda | Repsol Honda | 94 b. |
7. | Marco Melandri | Kawasaki | Hayate Racing Team | 79 b. |
8. | Randy de Puniet | Honda | LCR Honda | 74 b. |
9. | Chris Vermeulen | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 67 b. |
10. | Loris Capirossi | Suzuki | Rizla Suzuki MotoGP | 66 b. |
11. | Alex de Angelis | Honda | San Carlo Gresini | 60 b. |
12. | James Toseland | Yamaha | Monster Yamaha Tech 3 | 55 b. |
13. | Toni Elias | Honda | San Carlo Gresini | 47 b. |
14. | Nicky Hayden | Ducati | Ducati Marlboro Team | 47 b. |
15. | Mika Kallio | Ducati | Pramac Racing | 34 b. |
16. | Niccolo Canepa | Ducati | Pramac Racing | 28 b. |
17. | Sete Gibernau | Ducati | Grupo Francisco Hernando | 12 b. |
18. | Yuki Takahashi | Honda | Scot Racing Team | 9 b. |
19. | Gabor Talmacsi | Honda | Scot Racing Team | 5 b. |
Foto: Honda Motor Co., Yamaha Racing
Text:MotoGP.sk
Pridané: 27.07.2009 Autor: motogpsk Zdieľať
Súvisiace články:
- V Jereze sa zrodilo prvé Rossiho víťazstvo v sezóne - motogpsk
- MotoGP 2007 – 4 – Čína - Shanghai, 6.5.2007   Lukáš Pešek prvé víťazstvo, John Hopkins prvé pódium - Brambo
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Návrat k pretekom v Estorile
- Havířovský zlatý kahanec 2009 - nedělní závody
- Havířovský zlatý kahanec 2009
- V GP San Marina v Misane s prehľadom zvíťazil Valentino Rossi
- Pedrosa získal za oceánom prvé víťazstvo v sezóne
- Valentino Rossi získal v Assene 100. víťazstvo v GP
- V GP Katalánska zvíťazil v triede MotoGP Rossi po dramatickom súboji s Lorenzom
- Casey Stoner ukončil v Mugelle Rossiho nadvládu
- V Le Mans sa zrodilo druhé tohtoročné víťazstvo Jorge Lorenza
- VII. ročník Slováckého okruhu
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!