Anketa:
Michala Puškára so zlomenou kľúčnou kosťou delili od víťazstva v Poznani tri stotiny sekundy
ZdieľaťPridané: 22.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8550 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Poznani konalo záverečné podujatie tohtoročného UEM Alpe Adria šampionátu v cestných pretekoch motocyklov. Náš reprezentant Michal Puškár, jazdec tímu SG FIX racing podal opäť vynikajúci výkon.
V sobotňajšej druhej kvalifikácii zajazdil v šiestom kole najrýchlejší čas a v nasledujúcom siedmom okruhu mal ťažkú haváriu, po ktorej zostal ležať v bezvedomí. Ihneď bol transportovaný do Poznanskej nemocnice, kde po niekoľkohodinových vyšetreniach lekári konštatovali ťažký otras mozgu a zlomeninu kľúčnej kosti. Michal na vlastnú žiadosť nemocnicu ešte v sobotu večer opustil a aj napriek nesúhlasu lekárov nastúpil do nedeľného preteku, do ktorého štartoval z pole position. V závode bojoval o víťazstvo s Talianom Trevisanom, nakoniec ho v cieli delili od víťazstva tri stotiny sekundy. Týmto výsledkom získal celkové druhé miesto v klasifikácii Alpe Adria šampionátu, za víťazným Chorvátom Nervom a pred Alexom Radmanom. V záverečnej tabuľke figuruje 60 jazdcov.
![]() |
![]() |
Michal Puškár:,,Víkend v Poznani bol veľmi náročný. Prvý krát som havaroval v prvej kvalifikácii po technickej závade v rýchlosti okolo 150 km/h, našťastie sa to obišlo bez zranenia. V druhom tréningu to bola havária síce v nižšej rýchlosti, ale podstatne ťažšia. Na výjazde zo zákruty ma vyhodilo z motocyklu a dopadol som tvrdo na hlavu. Výsledkom bolo bezvedomie, z ktorého ma prebrali až v medical centre. Ešte nejaký čas potom som mal výpadok pamäte. Nasledoval prevoz do nemocnice a niekoľko hodín trvajúce komplexné vyšetrenia, ktoré ukázali rozsah zranení. Napriek nesúhlasu lekárov som podpísal, že opúšťam nemocnicu na vlastné riziko a nasledujúci deň som štartoval v pretekoch, v ktorých sme mali jednoznačný cieľ a to víťazstvo. Nakoniec ma od neho delili tri stotiny sekundy. Aj napriek tomu, že sa nepodarilo zvíťaziť, ma tento výsledok posunul na celkové druhé miesto v šampionáte. Motocyklové preteky sú v Poľsku veľmi populárne o čom svedčili tisícky divákov a všade prítomné televízne kamery. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, sponzorom, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu.
![]() |
Pridané: 22.09.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!