Anketa:
Michala Puškára delili od víťazstva na Pannonia ringu štyri desatiny sekundy
ZdieľaťPridané: 10.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1987 [Šport - Cestné Motocykle]
Po podujatiach na Hungaroringu, v Chorvátsku a v Brne pokračovala séria jedného z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship štvrtým podujatím, ktoré sa konalo uplynulý víkend na Pannonia-ringu.
Tento pekný, technicky aj jazdecky náročný okruh sa nachádza v západomaďarskej župe v blízkosti mestečka Ostffyasszonyfa. Na tomto podujatí, ktoré bolo organizované rakúskou motoristickou federáciou, dominoval v kvalifikácii triedy 125SP náš zástupca Michal Puškár a zaknihoval si svoju už druhú pol position v sezóne. Druhé miesto obsadil vedúci jazdec priebežného poradia seriálu Talian Schillaci, tretí bol víťaz z úvodného Hungaoringu domáci Adam Aszalos a prvú radu doplnil Chorvát Novosel. Kvalifikácia 20 jazdcov sľubovala zaujímavé súboje.
![]() |
A nedeľa nesklamala. Neľútostný zápas medzi vedúcou štvoricou, ktorá sa odpútala od zvyšku poľa opustil ako prvý domáci Adam Aszalos. Súboj, ktorý pokračoval medzi Puškárom, Schillacim a Novoselom nedokázala nechať obecenstvo chladným. Jazda pri ktorej sa v niektorých zákrutách valili kúdole prachu svedčila o jazde za limitom, kedy už aj šírka trate bola malá. Na cieľovej rovine zas dochádzalo k vzájomnej blokácii a kontaktom medzi jazdcami, ktoré dokonca prešetrovala jury ako nešportové správanie. O víťazovi, ktorým sa stal Stefano Schillaci, napokon rozhodlo športové šťastie. Druhý preťal cieľovú čiaru Novosel a náš Michal Puškár preletel cieľovom ako tretí. Všetci traja dojazdili v rozmedzí 0,4 s.
![]() |
Michal Puškár:,,Celý víkend bol pre nás veľmi náročný. Mali sme problémy s nedostatočným výkonom motora a aj pol position sa mi podarilo získať len vďaka tomu, že som siahol na všetky rezervy a zariskoval v najrýchlejšom kole. V pretekoch som potom neustále zápasil s akceleráciou motocykla, ktorá nebola na takej úrovni ako sme potrebovali. Stratu bolo potrebné doháňať pri brzdeniach a prejazde zákrutami. Troska sme sklamaní, veľmi som chcel vyhrať a robil som pre to maximum. To donútilo športovú komisiu pretekov rozhodovať o regulárnosti boja. Podľa mňa to bolo v poriadku, čo nakoniec aj uznali. Jazdil som síce tvrdo, ale nie nebezpečne. Vzhľadom k týmto okolnostiam hodnotím tieto preteky ako atraktívne pre divákov, žiaľ z výsledku sme trocha sklamaní. Chcem poďakovať majiteľovi tímu p. Štefanovi Bunčiakovi, vedeniu Strojníckej Fakulty TU v KE, vedúcemu katedry KKDaL, sponzorom, partnerom a všetkým, ktorí nám držia palce. Veľmi si vážim vašej podpory a chcem vás pozvať na Cenu Slovenska, ktorá je na pláne o 2 týždne na Slovakiaringu.“
![]() |
Pridané: 10.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Michala Puškára so zlomenou kľúčnou kosťou delili od víťazstva v Poznani tri stotiny sekundy - Redakcia
- Michal Puškár a jeho ,,one man show“ na Pannonia-ringu - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!