Anketa:
Ducati Hypermotard 796, tak sa dočkali aj menej odvážni...
ZdieľaťPridané: 26.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 9480 [Bleskovky - Novinky]
Tri roky po tom, čo sa na svetlo sveta dostala prvá „100%“ informácia, že Ducati sa vybrala aj cestou prerastených motardov, tu máme ďalšiu takú správičku.
Spoločnosť Ducati predstavuje slabší a hravejší Hypermotard. Nesie označenie 796, kde už názov napovedá objem motora. Vlastne nie tak úplne.
![]() |
Totálne nový motor má vŕtanie x zdvih 88 x 66mm, disponuje výkonom 81 koní a točivým momentom 77Nm. Sľubuje ľahkú a veľmi ekonomickú prevádzku pri splnení normy Euro 3. Oproti 1100vke je sedlo nižšie o 20mm (825mm), čo privítajú nielen vzrastom menší jazdci. Ručička na váhe sa zastavila na hodnote 167kg. Znamená to, že oproti väčšiemu a ťažšiemu predchodcovi zhodil pekných 12 kilogramov.
Nový motor je vybavený mokrou spojkou „APTC“, vďaka čomu poskytuje úžasne jemný chod, ktorý zároveň asistuje pri redukovaní nestability zadného kolesa pri hrubom podradení. Bude civilnejší, skrotiteľnejší a hlavne lacnejší ako jeho predchodca. Cena by sa mala pohybovať okolo 8.000,- €. Teda o celých tritisíc štyristo menej.
![]() |
Nový Hypermotard 796 prichádza v mestskom štýle „Dark-povrchu“ v matnej čiernej, nádrž, zobák, čierny rám a čierne kolesá alebo alternatívne, matná biela nádrž s kontrastnými matným prvkami. Čierny zobák, čierny rám a čierne kolesá.
Novým modelom sa Ducati určite zase viac priblížila bežnému jazdcovi. Konkurencia bude mať čo robiť, aby dokázala ponúknuť podobný bike, ktorý namiešali inžinieri s marketingom z Bologne. Zmes výkonu, váhy, ceny a emócií je na veľmi kvalitnej úrovni. Cena je porovnateľná s KTM 690 SUPERMOTO aj BMW F800R.
![]() |
Či už cesta do práce, alebo zbesilá jazda na otvorených cestách, 796 budete jazdiť spôsobom presne takým ako potrebujete. Dopomôže vám k tomu bezkonkurenčný eLkový dvojvál s výkon presahujúcim potreby bežnej premávky, super brzdy a v neposlednom rade podvozok. Už sa len tešiť na prvú skúšobnú alebo predvádzaciu jazdu. . Tak si prajme, aby bola príjemná, znesiteľná zima.
![]() |
Pridané: 26.09.2009 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!