Anketa:
Svet motocyklov 11/2009
ZdieľaťPridané: 04.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Čo nového v tlači]
Čo môžete nájsť v najnovšom Svete motocyklov číslo 11/2009?
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
Aktuality a zaujímavosti
Kalendár podujatí
Predstavenie noviniek Kawasaki a Suzuki pre rok 2010.
SÚŤAŽ predplatiteľov časopisu SVET MOTOCYKLOV
Predplať si časopis Svet motocyklov a získaj množstvo výhod. Čo to presne bude?
- Každý dostane zadarmo tímové tričko.
- Každý dostane zadarmo klubovú kartu s množstvom výhod.
- Všetci budete zaradení do žrebovania o motocykel GAS GAS EC 250 s kompletným off-roadovým oblečením značky HEBO.
- Všetci, ktorí si predplatíte Svet motocyklov do 28.02.2010 budete zaradení o ďalšie hodnotné ceny.
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
VYPUSTILI PRVÉ ŠELMY
Väčšina z vás pozná text piesne nekompromisného porotcu speváckej súťaže pre násťročných „Prievan v peňaženke stále mám...“ Toto však neplatí pre pánov, ktorí sa rozhodli vyložiť na drevo viac ako trištvrte miliardy v starej mene a vybudovať prvý plnohodnotný pretekársky okruh na Slovensku - Slovakiaring. Spravili tým radosť nielen sebe, ale hlavne nám, motorkárom. Preto sme všetci nedočkavo čakali na prvý októbrový deň, kedy boli na okruh vypustené prvé oceľové šelmy. V najnovšom čísle sa okrem iného dozviete, ako to vlastne celé začalo, aké sú parametre a technologické vybavenie okruhu, ale aj čo pribudne na Slovakiaringu v blízkej budúcnosti.
HONDA VFR 1200F
Tak sme sa konečne dočkali a po mnohých „zaručene hodnoverných“ správach tu máme informácie z prvej ruky. V duchu hesla: „The Power of Dreams„ Honda predstavila svetu jednu z najočakávanejších noviniek tohto roka - cestný športový motocykel VFR1200F.
NAHOTA NA PREDAJ
Aj keď v posledných rokoch napríklad superšportové motocykle zaznamenávajú určitý útlm, cenovo dostupné naháče strednej triedy sa stále tešia mimoriadnej obľube. To samozrejme nenecháva výrobcov chladných a tak v boji o zákazníka prichádzajú stále s niečím novým. Z naozaj pestrej ponuky modelov hýriacich originálnymi riešeniami sme pre vás v porovnávacom teste vyskúšali DUCATI MONSTER 696, KAWASAKI ER-6, KTM DUKE 690 a SUZUKI GLADIUS. Naším cieľom nebolo určiť víťaza, ale nájsť odpovede na otázky ako jednotlivé modely dokážu uspokojiť často veľmi rozdielne nároky jazdcov.
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
KTM 990 Adventure R
Adventure je motorka, ktorá má dobrodružstvo nielen v mene, ale aj v povahe. Za bezmála desaťročie existencie si získala meno drsňáka, ktorý sa nezľakne ani terénu. Pre tento rok pribudla novinka, na ktorej písmeno „R“ v názve naznačuje, že zábava s ňou môže byť ešte lepšia. Ako uspelo veľké „cestné“ enduro v našom redakčnom teste sa dozviete v najnovšom čísle.
DIVOČÁCI NA ROUTE 66
Jedného dňa sa vykašlať na svoju nudnú každodennú robotu! Zbaliť si veci, zamávať manželke, dať deckám posledné zaucho, sadnúť na motorku a odísť. Spolu s partiou kamošov, ktorí sa neboja pustiť sa s vami do najväčších dobrodružstiev. Presne toto urobila skupina piatich kámošov zo Slovenska a vydala sa na výlet, na ktorý už v živote nezabudnú. Viac v novembrovom čísle SMC.
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
BLACK RAIN
Možno aj vy budete s nami súhlasiť, že tie najlepšie nápady sa rodia na spoločných posedeniach pri pive. Tak prišla na svet aj myšlienka postaviť originálny stroj, ktorý dostal názov Čierny Dážď.
TWIST 'N FUN
Zďaleka nie každá motorka si môže povedať, že sa stala tak trochu legendou, že ju už zdiaľky jednoznačne rozoznať od iných, skrátka že má „svoju osobnosť“. Keď sa to podarí malej „obyčajnej“ 125-ke, je to ešte výnimočnejšie. TW-čko od Yamahy rozhodne nepatrí k „tuctovým“ motorkám a má svoju charizmu. Viac sa dozviete po prečítaní rubriky Jazdené moto.
rEVOLÚCIA
Od minulého roka nahradila modelovú radu s označením Rev3 novinka s názvom Evo. Paradoxne nešlo o evolúciu, ale celkom slušnú revolúciu. Vyskúšali sme Evo z najvyššieho regálu v sklade dvojtaktných špeciálov Bety, ktoré má v sebe zabalených takmer 290 kubíkov radosti.
NISHTO
Za mostom je iný svet. Petržalka. Svet, z ktorého prichádzajú sprejeri, skejťáci, raperi, ale aj Ništo - prvý slovenský jazdec freestyle motokrosu. Chalan, ktorý nielen sníva, ale aj naplno žije svoj sen. Odkiaľ sa vzal, a kde sa naučil skákať? Dozviete sa v novembrovom čísle.
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
TÝŽDEŇ NA PLÁŽI
Musí to byť skvelý oddych, týždeň slnka, tepla, sypkého piesku všade naokolo, more na dosah ruky... Teda pokiaľ tých šesť dní nemusíte od rána do večera sedieť na motorke a v tom náročnom suchom - niekde sypkom, inde zasa tvrdom teréne jazdiť. A práve toto museli absolvovať naši jazdci ktorí sa zúčastnili 84. ročníka svetoznámej šesťdňovej motocyklovej súťaže enduro. Ako sa im darilo v úplne iných podmienkach na aké sú u nás zvyknutí sa dozviete v najnovšom čísle.
TEST BMW S 1000RR
![]() |
Svet motocyklov 11/2009 |
Dá sa povedať, že žiadna iná cestná motorka nespôsobila za posledné desaťročie vo svete motocyklov toľko rozruchu, záujmu, údivu, ale aj nedôvery ako práve štvorvalcový superbike od BMW – S1000RR. Svoj podiel na tom určite malo aj dlhé čakanie od predstavenia zámeru, cez prvé verzie, prototypy, pretekárske motorky, až po sériový model, ktorý sa do predajní dostane na začiatku budúceho roka. Preto sme zavolali nášmu kolegovi Alanovi Cathcartovi a on pre vás tento motocykel otestoval. Aký bol výsledok? Nechajte sa prekvapiť.
NOVÁ FILOZOFIA
Nová filozofia, nový dizajn, nové technológie a nové technické riešenia. To všetko sa odzrkadlilo na off-roadových motocykloch rakúskej spoločnosti KTM pre rok 2010. Teplé kusy z výrobnej linky sme mali možnosť vyskúšať už teraz a presvedčiť sa o tom, či inovatívne zmeny dokázali v plnom rozsahu naplniť svoje poslanie.
IDE ZIMA, BUDE MRÁZ
Zabiť čas cez zimné mesiace sa dá všelijako. Dokonca aj ak sa nechcete vzdať jazdenia a adrenalínu s tým spojeného. Najjednoduchším riešením sú lyže, snowboard, alebo obyčajné sánky. Celkom jednoduché môže byť aj zajazdiť si v hale motokros, enduro, trial, či supermoto. V rubrike Radíme vám však ukážeme ako „bieleho nepriateľa“ využiť vo svoj prospech a užiť si jazdu minimálne rovnako dobre ako na krásne upravenej motokrosovej trati, alebo slnkom rozpálenom asfalte na okruhu.
GRÉCKO - SPLNENÝ SEN
Ste zvedaví ako pokračovala Majova cesta na Fazeri po Grécku? Prečítajte si pokračovanie mototuristiky z minulého čísla.
PO PRÁCI ZÁBAVA
Ak poškuľujete po štvorkolke a hľadáte takú, ktorá by vám mala byť nápomocná aj pri práci, určite by ste nemali prehliadnuť niečo také ako Emu Tractor. Zatiaľ čo bežná štvorkolka má blízko k motorke polohou sedenia, či ovládaním riadidlami, takéto vozidielko je už skôr autom napriek tomu, že motorom a podvozkom má veľa spoločného práve s quadom. Dosť bolo prirovnávania, Tractor je skrátka iný druh, väčšinou sa stretnete s názvom Side by side. Viac v teste Emu Tractor 500.
Pridané: 04.11.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Svet motocyklov - 10/2009 - Redakcia
- Svet motocyklov 12/2009 - Redakcia
- Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009 - Cacao
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!