Anketa:
Svet motocyklov – marcové číslo – 3/2009
ZdieľaťPridané: 03.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 5806 [Novinky - Čo nového v tlači]
Zima vyťahuje svoje posledné zbrane, ale nič jej to nie je platné... Marcové číslo Sveta motocyklov kvitne v stánkoch a na čerpacích staniciach a šteboce o prichádzajúcej jari.
Po sladkom poetickom úvode poďme konečne do reality. Čo v najnovšom Svete motocyklov nájdete?
![]() |
Zaleteli sme si do Kataru vyskúšať čo to Honda na nás zasa vymyslela. Ostré superšporty vybavila ABS-kom – kto to kedy videl? Šesťstovka aj liter nás však presvedčili, že to ABS nie je len tak hocijaké!
![]() |
Nostalgicky zaspomínať na doby minulé si môžete v sedle retromodelu od Moto Guzzi. V7 v sebe síce skrýva modernú techniku vrátane vstrekovania, ale rovnako skrýva niečo zvláštne, čo sa ťažko opisuje slovami. Verte, že za jej riadidlami omladnete...
Nenechajte sa oklamať nevinne vyzerajúcim bielym šatom, Duke je drzáň, ktorý sa nenechá dvakrát prehovárať na nejaké bláznovstvá. Malý, obratný, s dušou streetfightera – KTM namiešala ostrú omáčku k poriadnemu kusu mäsa.
![]() |
Už onedlho nebudeme odkázaní na cestovanie za okruhovým adrenalínom do zahraničia! Na južnom Slovensku vzniká okruh so svetovými parametrami – pozrieme sa ako to zatiaľ vyzerá.
![]() |
Motocyklových predajní, servisov, úpravcov stále pribúda, aj tie „staré-známe“ neustále rozširujú sortiment, objavujú sa nové značky oblečenia, príslušenstva... V špeciálnej časti „Katalóg motofiriem“ sa prevezieme po celom Slovensku a virtuálne navštívime viac ako päťdesiat motocyklových firiem, aby sme zistili čo v ktorej nájdeme. Zavŕšením tejto túry budú vizitky uvedených firiem, takže môžete mať kontakty na ne pekne pohromade.
Že ani sneh nemusí znamenať stop v dvojkolesových radovánkach, o tom sa presvedčíme v teste endura Gas Gas EC 515. Naopak, jazda zasneženou a zľadovatenou krajinou bude pre vás úplne novým zážitkom. V hlbokom snehu sa výborne hodila výkonová rezerva štvortaktného pollitra... Ehm, chce to len malý detail – špeciálne pneumatiky s hrotmi – až potom začína tá pravá zábava!
![]() |
Sneh sa dá vychutnať aj v inej forme – na snežnom skútri. V Osrblí sa konali preteky týchto monštier – po prvýkrát na Slovensku v takomto väčšom meradle.
![]() |
Pridané: 03.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Súvisiace články:
- Svet motocyklov - 10/2009 - Redakcia
- Svet motocyklov 12/2009 - Redakcia
- Svet motocyklov 11/2009 - Redakcia
- Svet motocyklov číslo 3/2010 - Redakcia
- Svet motocyklov číslo 4/2010 - Redakcia
- Svet motocyklov číslo 6/2010 - Redakcia
- Svet motocyklov číslo 5/2010 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!