Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1847 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28798
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17134)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11664)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky v BMW na rok 2010

 Zdieľať

Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan
Čitatelia: 11529 [Bleskovky - Novinky]

Z mníchovskej dielne prichádzajú informácie o modeloch R1200GS/Adventure a R1200RT na rok 2010. Značnou modernizáciou prešiel motor, odteraz s dvomi vačkovými hriadeľmi DOHC.

R1200GS/Adventure

Najväčších zmien sa dočkal motor, ktorý teraz disponuje dvomi vačkovými hriadeľmi s radiálnym usporiadaním, ktoré sa doteraz používali len na modeli HP2 Sport. Každý vačkový hriadeľ ovláda sací a výfukový ventil a vzhľadom na radiálne usporiadanie ventilov, vačky sú vyrábané s kužeľovým profilom. Mierne boli zväčšené aj ventily, a to sacie o 3 mm a výfukové o 2 mm. Sacie hrdlo sa zväčšilo o 3 mm na terajších 50 mm (napr. HP2 Sport má 52 mm).

V praxi to znamená viac výkonu a krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok, živšiu odozvu na plyn, lepšiu akceleráciu a posunutie červeného poľa na 8500 otáčok, teda o 500 viac ako pri predošlom modeli. O zapálenie zmesi sa starajú stále 2 sviečky (HP2 Sport má iba jednu). Kompresný pomer, vŕtanie a zdvih, ako aj systém chladenia ostávajú nezmenené.

V číslach to predstavuje výkon zvýšený o 5% na 110 koní pri 7750 otáčkach a krútiaci moment 120 Nm pri šiestich tisícoch. Nový motor je krytý horčíkovým krytom na len dvoch skrutkách namiesto doterajších štyroch, čo by malo uľahčiť odlíšenie modelov a aj prípadnú (de)montáž. Zmeny sa prejavili aj vo výfukovom systéme, ktorý je vybavený elektronicky riadenou výfukovou klapkou s dvomi kolektormi. Tie majú za úlohu vyrovnávať tlaky reguláciou vibrácií, čo má prispieť k dunivejšiemu zvuku motora.

Zadný tlmič ostáva rovnakej konštrukcie ako na doterajšom modeli, no prichádza s úplne novou vnútornou štruktúrou. Praktickou zmenou prešli riadidlá, ktoré majú asymetrický predstavec, ktorý v štandardnej polohe vyhovuje jazde na ceste a po otočení o 180° vyhovuje terénnej jazde v stúpačkách. Zmenené bolo aj koliesko regulácie sklonu predného plexištítu pre jeho lepšie ovládanie.

Rozdiely medzi modelom R1200GS a R1200GS Adventure ostávajú rovnaké ako pri predošlých verziách.

R1200RT

Zmeny na motore sú totožné ako na GSku, no RT nedisponuje zvýšeným výkonom, keďže hodnotu 110 koní dosahoval už predtým. Viac zmien sa udialo z hľadiska komfortu pri turistike, čo predstavuje novú generáciu odpruženia ESA II (známu už z modelovej rady K) s ešte väčšími možnosťami nastavenia a výraznejšími zmenami pri nastavení tlmenia.

Čiastočne integrálny ABS brzdový systém je odteraz štandardnou výbavou. Ďalšie zmeny sa týkajú aerodynamiky, a to pozmeneným tvarom celej kapotáže a vrchnej časti plexiskla pre ešte výraznejšie zníženie hluku a zvýšenie pohodlia. Nový je taktiež audio-systém s podporou prehrávačov MP3 a iPod s možnosťou uloženia až 9 playlistov. Je riadený Multi-Controllerom umiestneným na vnútornej strane ľavej rukoväte.


Zdroje:HFL, BMW

Pridané: 06.11.2009 Autor: Varan Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria