Anketa:
Nezastaviteľný Jaro Katriňák! Uvidíme ho na Dakare 2011?
ZdieľaťPridané: 23.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6470 [Bleskovky - Šport]
Koho nezastaví v pretekaní ani transplantovaná pečeň? Kto sa neskloní ani pred najťažšou rally na svete, nad rally Dakar? Áno, je to náš Jaroslav Katriňák!
Prednedávnom sa Jaro nechal počuť ako uvažuje nad ďalšou účasťou na Dakare. Teraz to už je ale potvrdené! Ak všetko dobre pôjde v roku 2011 sa Jaro vráti opäť na štart tejto náročnej púštnej rally. Tento krát ale vybavený dvoma kolesami naviac, bude štartovať v kategórii štvorkoliek. Je úžasné, že sa Jaro iba dva roky po náročnej operácii vracia na štartovnú rampu Dakaru. A ako tak Jara poznáme, určite to z jeho strany nebude iba vozenia sa v púšti.
![]() |
Jaro na rally Transorientale |
Takže v roku 2011 sa môžme tešiť na dva návraty. Rally Dakar by sa mala vrátiť do Afriky a spolu s ňou aj Jaro Katriňák.
Pridané: 23.01.2010 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- „Katroš“ už má novú pečeň - Awia
- Rally TransOrientale klope na dvere, poď vyprevadiť Jara Katriňáka na cestu do Petrohradu! - Awia
- Touratech Travel Meeting 2008 - majkro
- Rally Dakar ročník 2007 - Jaro deviaty! - zeON
- Video: Rozhovor - Jaro Katriňák pred Rally Central Europe 2008 - Awia
- Firma Adamoto dnes odovzdala dakarské špeciály KTM pre Jara Katriňáka a Ivana Jakeša - Awia
- Rally Transorientale 2008 - Jaro Katriňák v čele závodu 3 etapy pred koncom! - Awia
- Dakar 2007 - Jaro dostal penalizáciu - Herghott
- Pozvánka: ATE moto days 2013 - Žlté trabanty, Katriňák a cestovné endurá - zooo
- Rozhovor: Jaro Katriňák o Dakare - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!