Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2112 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29834
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dnes by mali poslanci povedať svoje ÁNO 130-ke

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11396 [Novinky - Oznam]

V sobotu 28. júna som sa rozhodol informovať u štvorice poslancov (Jirko Malchárek, Róbert Madej, Ján Drgonec a Jaroslav Baška), o ktorých viem, že rozbehli iniciatívu na zvýšenie maximálnej rýchlosti pre motorkárov na diaľniciach. Zatiaľ sa mi ozvali dvaja a ich odpovede si môžete prečítať sami.
Doplnené: Odpoveď poslanca Róberta Majdeja.

Nedeľa, 29. júna 2003 13:44:35 +0200

Dobrý deň prajem pán Hajduch,

Skupina piatich poslancov, v ktorej som aj ja, dala pozmeňovací návrh v ktorom okrem iného je aj zvýšenie dovolenej rýchlosti na diaľnicach z 90 na 130 km/hod pre motocykle. Zákon o premávke na pozemných komunikáciách aj s daným pozmeňovákom sa mal podľa programu schôdze NR SR prejednať ešte pred dvoma týždňami, ale všetko je posunuté. Predpokladám, že novela zákona a pozmeňovák sa budú prejednávať v NR SR budúci týždeň. Tak držte palce.
S pozdravom,

Jaroslav Baška, poslanec NR SR.

Pondelok, 30. júna 2003 10:44:16 +0200

Vážený p.Hajduch,
už na 14.schodzi sme mali pripravený pozmeňujúci návrh k zákonu č.315/1996 o premávke na pozemných komunikáciách ohľadom zimných pneumatík a aj zvýšenej rýchlosti pre motocykle na diaľnici z 90 na 130km/h. Posunul sa program na tuto 15.schodzu od zajtra 1.7. ako 16.bod v programe. Ak bude politická vôľa a schvália poslanci tento pozmeňovák, splní sa túžba viacerých motocyklistov.
Pekný deň

S pozdravom

Jirko Malchárek

Utorok, 1. júla 2003 11:01:53 +0200

Váž. pán Hajdúch,
ďakujem Vám za Váš mail,
ano je pravda že som spoluautorom pozmeňujúceho návrhu, ktorý by zrovnoprávnil rýchlosť na 130 pre všetkých.
Zákon o premávke na pozem. komunikáciách bude v 2. čítaní tento alebo budúci týždeň, kde by sme túto úpravu navrhli poslancom zakotviť do návrhu zákona. Ak by bola táto úprava schválená, bude účinná pravdepodobne od 1.
augusta alebo septembra.

Ak v mene Vášho združenia máte záujem o prijatie tohoto návrhu, prosím kontaktujte všetkých poslancov NR SR, aby sa začali touto myšlienkou zaoberať. Bude určite dobré ak poslanci budú informovaní o záujme aj z radov občanov.

Ďakujem za podporu

S pozdravom

Róbert Madej
poslanec NR SR za SMER

Samozrejme, keď mi príde odpoveď aj od ďalších poslancov, ktorých som oslovil, tak to tu zverejním.

Vzhľadom na to čo napísal poslanec Madej, ak máte čas, chuť a záujem, napíšte nejaký ten email niektorému zo slovenských poslancov, nech o nás motorkároch vedia. Zoznam poslancov aj s ich emailovými adresami nájdete na stránke www.nrsr.sk.

Na záver dodávam len, Držme si palce.

Pridané: 01.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »