Anketa:
Prvá reakcia na motorkársku petíciu...
ZdieľaťPridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11476 [Novinky - Oznam]
Jeden z čitateľov MotoRidu (zeze) sa rozhodol namiesto podpisovania petície napísať niekoľkým poslancom NR SR. Odpovedať sa unúval poslanec Jirko Malchárek a to celkom rýchlo. Jeho odpoveď si môžete prečítať sami...
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Poslanec
Národnej rady Slovenskej republiky
Ing. Jirko Malchárek
V Bratislave, 12. apríl 2002
Vážený pán XXXX,
Ďakujem Vám za Váš email zo dňa 26. marca 2002 pod názvom „Diskriminovaní motocyklisti“. V prvom rade by som sa Vám chcel ospravedlniť, že v dôsledku zvýšeného množstva pracovných povinností v súvislosti s 57. schôdzou Národnej rady Slovenskej republiky, Vám naň odpovedám s oneskorením.
Vami predkladaný námet na zmenu ustanovenia zákona č. 315/1996 Z. z. o premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov upravujúceho maximálnu rýchlosť, akou smie vodič motocykla jazdiť na diaľnici a ceste pre motorové vozidlá, považujem za opodstatnený a vecne správny. Bohužiaľ Vás ale musím informovať, že novelizácia zákona o premávke na pozemných komunikáciách v tomto volebnom období nie je reálna. Národná rada musí na nasledujúcich dvoch riadnych schôdzach prerokovať veľké množstvo návrhov zákonov, ktorých prijatie je nevyhnutné v rámci harmonizácie nášho práva s právom Európskej únie. Tomu sa podriaďuje aj legislatívny proces v NR SR, pričom absolútnu prioritu majú pri prerokovaní vo výboroch aj v pléne vládne návrhy zákonov. V tejto situácii by preto poslanecká iniciatíva na zmenu zákona o premávke na pozemných komunikáciách s najväčšou pravdepodobnosťou nezískala potrebnú podporu.
V prípade, že by som aj po septembrových voľbách ostal členom zákonodarného zboru, mám v úmysle predložiť komplexnú novelu zákona o premávke na pozemných komunikáciách s cieľom odstrániť existujúce nedostatky a sporné ustanovenia tejto právnej normy. Jedným z bodov predmetnej novely by nesporne bola aj zmena ustanovenia upravujúceho maximálnu rýchlosť pre motocyklistov. Chcel by som Vás preto v tomto momente požiadať v danej veci o trpezlivosť. Verím, že čoskoro bude možné dosiahnuť nápravu a odstrániť neopodstatnený rýchlostný limit pre vodičov motocyklov.
Ďakujem Vám za dôveru a prajem Vám veľa úspechov.
S pozdravom
Jirko Malchárek
Pridané: 15.04.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti… - Awia
- Dnes by mali poslanci povedať svoje ÁNO 130-ke - Awia
- Podarilo sa, od augusta budeme môcť jazdiť 130 km/h aj na Slovenských diaľniciach - Awia
- Nové sadzby pokút platné od 01.03.2005 - Awia
- Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu - Hektor
- Poslanci nás vypočuli... - igel
- Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!