Anketa:
Podarilo sa, od augusta budeme môcť jazdiť 130 km/h aj na Slovenských diaľniciach
ZdieľaťPridané: 04.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11825 [Novinky - Oznam]
Poslanci schválili zmenu v zákone o premávke na pozemných komunikáciách. Motocyklisti budú môcť od augusta, odkedy bude táto novela účinná, jazdiť na diaľniciach a cestách pre motorové vozidlá maximálnou povolenou rýchlosťou 130 km/h.
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Čo k tomu dodať ? Je to super. Som rád, že celá snaha všetkých tých ľudí, ktorý sa o to pričinili nevyšla nazmar. Od vzniku myšlienky, formulácie petície a kontaktovania potrebných úradov, zbierania podpisov a odoslanie petície. Ani jej neúspech nás neodradil a pripravili sme protestnú akciu na oboch koncoch republiky, ktorá ako sa zdá bola úspešná...
Takže rád by som sa poďakoval nasledujúcim ľuďom:
Hektor – za vznik myšlienky a celú organizáciu petície
Ďuro Švec - ešte cez zimu "oprášil" nápad protestnej akcie
Igel - za výdatnú pomoc pri organizovaní a neskôr pri dodržiavaní poriadku na západnej protestnej akcii, ako aj celému RED DEVILS MC
Havran - za pomoc pri organizovaní trnavskej sekcie
Ľudovi z Wilde Horses a Motoklubu Free Brothers – za pomoc pri organizácii východnej protestnej akcie
Polícia - za pochopenie a pomoc pri protestnej akcii
Novinárom - za v zásade objektívne spravodajstvo
Ministerstvu dopravy, PaT SR - za byrokratické prieťahy vo vydávaní povolenia
26% motorkárov (podľa ankety na motoride.sk), ktorý neverili, že protestná akcia má zmysel
A samozrejme všetkým klubom a účastníkom, bez ktorých by to nemalo silu.
A hádam aj našim poslancom bez ktorých by to určite nebolo možné…
Pridané: 04.07.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV!:
Predchádzajúci | Seriál článkov: 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Protestná jazda motorkárov na diaľniciach - Herghott
- Odpoveď Prezídia Policajného zboru v Bratislave na Motorkársku petíciu - Hektor
- Už 20 rokov jazdíme na diaľnici 130-tkou legálne - Awia
- Prvá reakcia na motorkársku petíciu... - Awia
- Čo trápi slovenských motorkárov, alebo diskriminovaní motocyklisti… - Awia
- Motorkárska petícia !!! - 130 namiesto 90 pre MOTORKÁROV! - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- SYM prináša Cruisym 400 a nový Jepardo: technológia, komfort a štýl pre modernú mobilitu
- Moto Morini predstavil nový V2 crossover Corsaro GT
- EICMA 2025: BSA Thunderbolt: prvé adventure enduro britskej legendy
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






