Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30513
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17980)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12533)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Motocyklová jar v Brne 2010

 Zdieľať

Pridané: 09.03.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3093 [Novinky - Pozvánka]

Medzinárodný veľtrh motocyklov, príslušenstva a oblečenia sa uskutoční 10. – 14. marca 2010 v areáli brnenského výstaviska.

Motosalón nebude len najreprezentatívnejšou prehliadkou motocyklov, skútrov, doplnkov, príslušenstva a všetkého, čo s týmto oborom súvisí, ale aj miestom stretnutia návštevníkov a fanúšikov s významnými motocyklistami pri besedách a autogramiádach. Pre návštevníkov bude navyše pripravený bohatý sprievodný program. V sobotu 13. marca sa návštevníci môžu tešiť napríklad na medzinárodnú halovú motoshow a FMX preteky „Freestyle Motocross Race Brno 2010“. Dôraz bude kladený taktiež na prezentáciu bezpečnostných programov, pre motocyklistov tak dôležitých.

Freestyle motocross v Brne

Prvým podnikom, ktorý AGENTURA FORSAGE tohto roku motoristickým fanúšikom pod strechou pavilónu „V“ ponúkne, bude v SOBOTU 13. marca medzinárodný FREESTYLE MOTOCROSS RACE BRNO 2010. Podniku sa zúčastní kompletná česká motokrosová freestylová elita na čele s legendárnym Petrom Kuchařom (ktorý je i odborným garantom a so svojou MotoXzone taktiež spoluorganizátorom celej akcie), trojnásobným freestylovým vicemajstrom sveta Liborom Podmolom a mladou freestyle nádejou Petrom Pilátom. Sľúbený je aj štart zahraničných freestylistov z Talianska, Rakúska, Nemecka a ďalších freestylu zasnúbených krajín. Brnenský FREESTYLE MOTOCROSS RACE predstaví lietajúcich mužov na motocykloch v poobedňajšom (od 14.30 h) a vo večernom (od 19.00 h) viac než dvojhodinovom programe, ktorý bude zahŕňať okrem iného aj Best Run (najlepšia jazda), Best Trick (najlepší skok), Speed + Style Race (Freestyle supercross pretek) a Jam Train (spoločná freestylová show).

 Freestyle Motocross Race
Freestyle Motocross Race

Na rad príde snáď i motokros

Na výstavisku sa dočkajú svojho aj priaznivci halových motokrosových bitiek, ktoré majú v Brne veľkú tradíciu. Presný termín zatiaľ nie je stanovený, usporiadateľ Agentura Forsage sa rozhodne medzi tohto ročnou jeseňou a januárom nasledujúceho roku 2011.

Viac informácií nájdete na: www.bvv.cz/motosalon

Pridané: 09.03.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »