Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2248 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28523
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16988)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11535)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Nové Husqvarny SMS630 a TE630 pre rok 2010

 Zdieľať

Pridané: 26.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 4717 [Bleskovky - Predstavujeme]

Pre rok 2010 pripravila Husqvarna dve novinky, pre cestných pirátov – supermoto model s názvom SMS630 a rovnaký základ použila aj pri modeli TE630 určenom do terénu.

Tieto modely nahradzujú už pomerne zastarané modely SM610, o ktorom si môžete prečítať v tomto teste a TE610, ktoré s neustále prísnejšími normami prichádzali o výkon a celkovou koncepciou už boli v dôchodku.

 Akokoľvek vyzerá, nie je to priateľsky.
Akokoľvek vyzerá, nie je to priateľsky.

SMS630 a TE630 majú kompletne nový rám ako aj pohonnú jednotku so vstrekovaním a rozvodom DOHC, ktorej sa dostalo navýšenie zdvihového objemu na 600 kubických centimetrov.

sms4

Rovnako ako na ostrejších modeloch SM450/510, aj tu nájdeme hlavu valca v červenej farbe, no dôležitejšie je to, že nový motor by mal mať o 20% vyšší výkon ako predchodca. Výslednú hodnotu výkonu však výrobca neuviedol. Novinkou je tiež použitie hydraulickej spojky.

sms5

Na oboch modeloch sa nachádza vpredu upside-down vidlica od talianskeho výrobcu Marzocchi a vzadu zase centrálny tlmič od Sachsu. TE-čko sa môže pochváliť solídnymi zdvihmi – vpredu 270 mm a vzadu dokonca 320 mm, čo je oveľa viac ako kritizovaných 250/250 mm u KTM 690 Enduro. SMS má zdvihy trochu nižšie, konkrétne 250/290 mm a prichádza na 17-palcových kolesách 120/70 a 150/60, pričom zase trocha sklamanie je použitie úzkeho zadného ráfiku širokého 4,25 palca a 150 mm širokej pneumatiky. Na druhej strane, ak uvážime, že SMS-ko nie je určené na závodné použitie, nebude to žiadna tragédia a môže to pomôcť ovládateľnosti. Brzdiť ho bude kombinácia 320 mm kotúča spolu s radiálnou pumpou a radiálnym strmeňom Brembo. TE oproti tomu dostalo pravého endurového obutia – vpredu 90/90-21 a vzadu potom 140/80-18.

 Traktor do oranice pre oldschool jazdcov.
Traktor do oranice pre oldschool jazdcov.

Na oboch „huskách“ nájdeme dva hliníkové tlmiče výfukov vyvedené po stranách, čo možno zvyšuje atraktivitu, ale aj hmotnosť. TE-čko sa dostalo na dosť vysokých 150 kilogramov suchej hmotnosti a SMS dokonca na 158 kilogramov.

sms1
To je už slušná porcia a keď k tomu pridáme všetky kvapaliny plus 12 litrov benzínu, ktoré sa zmestia do nádrže, bude to o dobrých 15 kilogramov viac pripravených k jazde. Pre porovnanie uvediem konkurenčnú KTM 690 SMC, ktorá má 139,5 kilogramov so všetkými kvapalinami, ale s prázdnou nádržou.

te2

Som celkom zvedavý, ako sa odkúpenie Husqvarny v roku 2007 BMW-čkom podpíše na kvalite nových „husiek“ a prajem si, aby to bolo stále lepšie a lepšie. Ceny modelov SM/TE610 boli postavené vcelku rozumne a u nových to je podobné. SMS630 sa predáva za 6800 € a TE630 za 6670 €. A to rozhodne nie je zlý predajný argument.

Pridané: 26.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria