Anketa:
Nové Husqvarny SMS630 a TE630 pre rok 2010
ZdieľaťPridané: 26.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 4738 [Bleskovky - Predstavujeme]
Pre rok 2010 pripravila Husqvarna dve novinky, pre cestných pirátov – supermoto model s názvom SMS630 a rovnaký základ použila aj pri modeli TE630 určenom do terénu.
Tieto modely nahradzujú už pomerne zastarané modely SM610, o ktorom si môžete prečítať v tomto teste a TE610, ktoré s neustále prísnejšími normami prichádzali o výkon a celkovou koncepciou už boli v dôchodku.
Akokoľvek vyzerá, nie je to priateľsky. |
SMS630 a TE630 majú kompletne nový rám ako aj pohonnú jednotku so vstrekovaním a rozvodom DOHC, ktorej sa dostalo navýšenie zdvihového objemu na 600 kubických centimetrov.
Rovnako ako na ostrejších modeloch SM450/510, aj tu nájdeme hlavu valca v červenej farbe, no dôležitejšie je to, že nový motor by mal mať o 20% vyšší výkon ako predchodca. Výslednú hodnotu výkonu však výrobca neuviedol. Novinkou je tiež použitie hydraulickej spojky.Na oboch modeloch sa nachádza vpredu upside-down vidlica od talianskeho výrobcu Marzocchi a vzadu zase centrálny tlmič od Sachsu. TE-čko sa môže pochváliť solídnymi zdvihmi – vpredu 270 mm a vzadu dokonca 320 mm, čo je oveľa viac ako kritizovaných 250/250 mm u KTM 690 Enduro. SMS má zdvihy trochu nižšie, konkrétne 250/290 mm a prichádza na 17-palcových kolesách 120/70 a 150/60, pričom zase trocha sklamanie je použitie úzkeho zadného ráfiku širokého 4,25 palca a 150 mm širokej pneumatiky. Na druhej strane, ak uvážime, že SMS-ko nie je určené na závodné použitie, nebude to žiadna tragédia a môže to pomôcť ovládateľnosti. Brzdiť ho bude kombinácia 320 mm kotúča spolu s radiálnou pumpou a radiálnym strmeňom Brembo. TE oproti tomu dostalo pravého endurového obutia – vpredu 90/90-21 a vzadu potom 140/80-18.
Traktor do oranice pre oldschool jazdcov. |
Na oboch „huskách“ nájdeme dva hliníkové tlmiče výfukov vyvedené po stranách, čo možno zvyšuje atraktivitu, ale aj hmotnosť. TE-čko sa dostalo na dosť vysokých 150 kilogramov suchej hmotnosti a SMS dokonca na 158 kilogramov.
To je už slušná porcia a keď k tomu pridáme všetky kvapaliny plus 12 litrov benzínu, ktoré sa zmestia do nádrže, bude to o dobrých 15 kilogramov viac pripravených k jazde. Pre porovnanie uvediem konkurenčnú KTM 690 SMC, ktorá má 139,5 kilogramov so všetkými kvapalinami, ale s prázdnou nádržou.Som celkom zvedavý, ako sa odkúpenie Husqvarny v roku 2007 BMW-čkom podpíše na kvalite nových „husiek“ a prajem si, aby to bolo stále lepšie a lepšie. Ceny modelov SM/TE610 boli postavené vcelku rozumne a u nových to je podobné. SMS630 sa predáva za 6800 € a TE630 za 6670 €. A to rozhodne nie je zlý predajný argument.
Pridané: 26.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora