Anketa:
Že sedmička nie je šťastné číslo?
ZdieľaťPridané: 14.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3198 [Šport - Cestné Motocykle]
Mladý Slovák a jazdec triedy Superstock 600 v rámci šampionátu Superbikov, Tomáš Krajčí, by vám o tom mohol po víkendových pretekoch vo Valencii porozprávať celý príbeh.
Mladý Slovák a jazdec triedy Superstock 600 v rámci šampionátu Superbikov, Tomáš Krajčí, by vám o tom mohol po víkendových pretekoch vo Valencii porozprávať celý príbeh. Víkend totiž pre malý súkromný tím troch ľudí vrátane samotného jazdca, nezačal 7. apríla vôbec dobre, keď ich vo Francúzsku okradli na parkovisku počas spánku.
![]() |
Naozaj pekný štart do sezóny a k tomu navyše preteky na trati pre Tomáša úplne neznámej s minimom natestovaných zimných kilometrov. A podľa tohto handicapu, pretože neabsolvoval úvodné preteky sezóny v Portimau, nakoniec vyzeral aj prvý zoznamovací tréning. Mierny posun dopredu priniesol až druhý tréning, tento krát už meraný a to aj napriek tomu, že Tomáš si ako on sám konštatoval z okruhu "nič nepamätal". Drobné zmeny v nastavení zadného tlmiča priniesli aj očakávaný grip a tak mohol slovenský pretekár nájsť vo Valencii svoju stopu, ktorá mu vyhovovala a zároveň prísť na to, ako na tomto španielskom okruhu vôbec jazdiť.
![]() |
Pripravovaná zmena prevodu tak po konzultácii s mechanikmi už nebola potrebná a od druhého dňa sa očakávalo aj ďalšie postupné zrýchľovanie. Zákulisné informácie o tom, že tohoročná zmes dodávaných pneumatík Pirelli je odlišná od vlaňajších, viedli nakoniec k tomu, že sa laborovalo aj s tlakom v nich. Kým predná guma je v porovnaní s minuloročnou tvrdšia, tak zadná je podstatne mäkšia. U Pirelli totiž po zbere údajov zo sezóny 2009 vytvorili univerzálnu pneu, ktorá by svojimi parametrami mala vyhovovať všetkým tratiam v seriáli. Hoci sa Tomáš dokázal v druhej kvalifikácii zlepšiť asi o 1,5 sekundy, do svojich prvých tohoročných pretekov šiel až zo sedemnástej priečky. Napriek tomu preteky zavŕšil úspešným siedmym miestom a bol nielen spokojný, ale aj šťastný, že sa mu tohoročná sezóna vydarila. No a potom, že sedmička nie je šťastné číslo.
![]() |
Tomáš Krajčí: „Môj štart do pretekov bol dosť opatrný. Čiastočne to bolo zapríčinené časovým harmonogramom: ráno máme tréning a preteky sa idú až večer, čo mi príliš nevyhovuje. Navyše som nechcel úplne bezhlavo skončiť pri nejakej hlúpej havárii v prvých dvoch zákrutách, a tak som sa snažil poštartovej tlačenici viac menej vyhnúť. Následne som zaradil svoje tempo a sústredil sa na to, aby som nerobil chyby, zatiaľ čo ostatní ich robili a aj vďaka tomu som sa posúval dopredu. Po tom, čo som sa zbavil skupinky v ktorej som chvíľu bojoval so súpermi a ďalšia skupinka predo mnou už bola v rámci troch kôl do konca nedostihnuteľná, som sa zameral na udržanie výsledku, teda ôsmeho miesta až do cieľa. Nakoniec som po diskvalifikácii Nóra Karlsena skončil siedmy. Výsledok aj body odľahčili stres a nervy z prípravy na sezónu, čo bolo jedným z dôvodov, prečo sme neabsolvovali prvé preteky v Portimau, hoci sme prihlásení ako permanentní účastníci šesťkových Stockov. V tomto ohľade sa nemôžem na výsledok sťažovať, viem koľko som mal oproti ostatným natrénované. Každopádne mám dobrú motiváciu a napriek tomu, že aj ďalšie preteky sa idú na pre mňa neznámej trati v Assene, tak očakávam opätovné zlepšenie. Urobiť slušný výsledok ale jednoduché nebude.“
![]() |
Pridané: 14.04.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Krajčí získal na úvod sezóny 2012 jeden bod v ME Superstock 600 - Redakcia
- Tomáš Svitok v triede Superstock 600 v Brne! - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!