Anketa:
Krajčí získal na úvod sezóny 2012 jeden bod v ME Superstock 600
ZdieľaťPridané: 01.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2228 [Šport - Cestné Motocykle]
Tomáš Krajčí v sobotu v talianskej Imole vybojoval prvý tohtoročný bod na Majstrovstvách Európy Superstock 600.
Slovenský motocyklový pretekár Tomáš Krajčí po osemnástom mieste z piatkového kvalifikačného tréningu nastúpil v sobotu do druhej kvalifikácie a potom aj úvodných pretekov Majstrovstiev Európy Superstock 600. V dopoludňajšej druhej kvalifikácii zajazdil čas 1:56,555, čo znamenalo 21. miesto na štarte. Samotné preteky sa však mladému Žilinčanovi podarili. Po ich štarte začal postupne predchádzať svojich súperov, až sa dostal na 15. pozíciu, ktorú aj priviezol na cieľovú čiaru. Pre jazdca TK Racing Slovakia Teamu to znamená, že v prvých tohtoročných pretekoch vybojoval aj prvý európsky bod.
![]() |
Tomáš Krajčí: "Počas piatku sme mali veľké problémy so spojkou, ktoré sa nám v sobotu podarilo vyriešiť, spojka už fungovala tak ako mala. Bohužiaľ som nemal potrebnú dôveru k prednému kolesu, ale nakoniec som sa cez to dostal a v kvalifikácii zrýchlil. Urobili sme v nej ale chybu, keď sme si mysleli, že je opäť na 45 minút, ale tento rok sobotňajší tréning skrátili len na 30 minút a my sme na jeho konci šli meniť pneumatiku. Chýbali mi 2-3 kolá aby som sa dostal do tempa, ktoré som potreboval. Bolo z toho 21. miesto na štarte, s ktorým som samozrejme nebol spokojný. Popoludňajšie preteky mi celkom vyšli. Držal som sa súperov a niekoľkých som dokázal predísť. Postupoval som dopredu a nakoniec skončil pätnásty. Som s týmto výsledkom spokojný, pretože sme celý víkend mali problémy a navyše stále nie som dostatočne rozjazdený ako moji súperi. Pred sezónou sme málo testovali, ale verím, že s postupom sezóny to bude stále lepšie a lepšie."
![]() |
Pridané: 01.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!