Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1072 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30076
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17752)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12324)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Puškár triumfoval na treťom podujatí Alpe Adria v Brne

 Zdieľať

Pridané: 19.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3747 [Šport - Cestné Motocykle]

Počas uplynulého víkendu sa na brnenskom okruhu konalo tretie podujatie jedného z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship.

Dážď, chlad a silný vietor, aj takto by sa dalo charakterizovať počasie sprevádzajúce tento závod. Pole position po sobotňajšej kvalifikácii triedy 125 SP s prehľadom opäť vybojoval slovenský reprezentant Michal Puškár (tím SG FIX racing) a zaznamenal takto hattrick v aktuálnej sezóne. Prvú radu na štarte doplnila trojica pilotov z Talianska v poradí Trevisan, Scagnetti a Sirianni. Do závodu sa kvalifikovalo 22 pretekárov.

V nedeľnom preteku, ktorý sa jazdil na poludnie pri teplote len 6 °C a silnom nárazovom vetre, sa po štarte náš reprezentant ujal vedenia. V priebehu niekoľkých kôl si vytvoril viac ako šesťsekundový náskok pred svojim prenasledovateľmi, kde veľké boje zvádzali talianskí piloti a Julian Mayer z Rakúska. V predposlednom kole v prvej zákrute na A sektore nášmu pretekárovi v dôsledku silného vetra podfúklo motocykel. Stratil adhéziu na obe kolesá, pri tom si poškodil výfuk, našťastie ale nehavaroval. Časť výfuku potom odpadla a motocykel stratil výkon. Aj napriek tomu sa mu podarilo uhájiť prvenstvo pred silne dotierajúcim Mayerom. Stupne víťazov doplnil ešte tretí Sirianni. Náš pretekár si týmto výsledkom upevnil vedúce postavenie v celkovej klasifikácií šampionátu.

Michal Puškár: ,,Tento víkend bol pre nás veľmi náročný. Mimoriadne chladné počasie komplikovalo nastavenie motocykla a veľké problémy boli aj s pneumatikami. O to viac ma teší tento výsledok. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, sponzorom, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu. Všetkých pozývam o tri týždne na Pannonia-ring, kde šampionát pokračuje rakúskym kolom“.


Pridané: 19.05.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »