Anketa:
UEM Alpe-Adria Championship, Brno 15-17.9.2006
ZdieľaťPridané: 24.09.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 6085 [Šport - Cestné Motocykle]
Slovenský motocyklový tým MP Furtom Racing sa počas uplynulého víkendu zúčastnil záverečného deviateho podujatia európskeho šampionátu UEM Alpe Adria, ktoré sa konalo na Masarykovom okruhu v Brne. V triede 125 SP náš jazdec Michal Puškár bojoval o titul šampióna.
Počas uplynulého víkendu sa konal deviaty závod UEM AA 2006 na okruhu v Brne. V triede 125SP sa rozhodovalo o majstrovskom titule medzi talianom Altomontem a naším Michalom Puškárom.
Vo štvrtok sme absolvovali voľné testovacie jazdy, ktorých účelom bolo optimálne nastavenie obidvoch motocyklov.
V piatok dopoludnia v prvej kvalifikácii sme pokračovali v práci a skúšali rôzne varianty nastavení.
V Sobotu v druhej kvalifikácii sme zmenili nastavenie motora a prakticky celý tréning pokračovali v práci. Michal ku koncu tréningu vyšiel na trať s cieľom zajazdiť svoj kvalifikačný čas. Odjazdil dve rýchle kola s časom 2:30,5. Lepší čas mu zabránili zajazdiť strety s jazdcami roztrúsenými po celej dráhe.
Taliani nič nenechali na náhodou. Altomonteho team priviezol okrem Giovanniho motorky ešte 2 najrýchlejšie motocykle z dvoch prestížnych talianskych seriálov. Na najrýchlejší motocykel 125SP v Taliansku (po La Marrovi, vicemajstrovi Coppa Itália 2005) usadol Giulio Pini, ktorého úlohou bolo pomáhať Giovannimu.
![]() |
Na štarte David Juhasz a Pavol Dekanek |
Poradie po oboch kvalifikáciách:
Poz | Jazdec |
---|---|
1. | Fabio Galbusera (I) |
2. | Giovanni Altomonte(I) |
3. | Michal Puškár (SK) |
4. | Gulio Pini(I) |
5. | Miroslav Sedlo (CZ) |
6. | Radek Lamich (CZ) |
7. | Petr Kolár (CZ) |
8. | Nickolas Marturiello (I) |
9. | Tomáš Svitok (SK) |
10. | Milan Hercik (CZ) |
... | ... |
17. | Michal Mišák (SK) |
Do nedeľného závodu sa kvalifikovalo 24 jazdcov
V závode po štarte sa do čela dostal Pini, za ním sa zaradil Galbusera. Nasledoval Michal Puškár, ktorého v prvej zákrute vytlačil Altomonte, čo spôsobilo že ho predstihol výborne idúci Tomáš Svitok. V polovici prvého kola Michal predstihol Tomáša a spolu s troma talianmi sa začali vzďaľovať ostatným.
Do polovice druhého kola viedol Pini. V klesaní do „Schwantzovky“ sa obzrel a keď videl za sebou Galbuseru, pustil ho. Michal predbehol Altomonteho a útočil na Gulia, ktorý mal úžasne rýchlu motorku. Puškár sa nevzdával a napriek húževnatému odporu ho nekompromisným manévrom predbehol. Michal sa potom zavesil za vedúceho Fabia Galbuseru a neustále ho znervózňoval, až nakoniec manévrom na hranici zákonov fyziky ho predbehol. Puškár sa týmto dostal na čelo , neskôr ho Fabio z vetra vytlačil mimo ideálnu stopu a predstihol. V polovici závodu začal Michal mať problémy s akceleráciou motora. (Používame totiž úplne sériovú zapaľovaciu jednotku a to je výrazný handicap voči továrnym CDI, pretože nieje možné naladiť motor v širšom režime otáčok, čo je pri akcelerácii veľkým handicapom. S pribúdajúcimi kolami dochádza k prehriatiu motora a následnému poklesu výkonu. Štandardnú jednotku sme používali, pretože nieje možné podľa predpisov používať inú.)
Naše problémy okamžite využili Altomonte a Pini, ktorí Michala predbehli. Puškár sa nevzdával a naďalej bojoval proti trojnásobnej presile 3:1.V poslednom kole v nájazde do predposlednej zákruty sa Michal dostal na druhé miesto. Spoločnými silami sa ale Giuliovi a Altikovi podarilo Michala predbehnúť, na ktorého zostalo 4.miesto.
V mimoriadne rýchlom závode bol prekonaný rekord Dina Lombardiho (I), aktuálne jazdca MS 125GP, víťaza 125SP v Brna v 2004, ktorý dosiahol celkový čas závodu 17:34. Nový rekord víťaza Galbuseru má hodnotu 17:32.
![]() |
Stíhanie Talianov |
Výsledky závodu:
Poz | Jazdec | Strata |
---|---|---|
1. | Fabio Galbusera (I) |   |
2. | Gulio Pini (I) | + 03,2 |
3. | Giovanni Altomonte (I) | + 03,5 |
4. | Michal Puškár (SK) | + 03,7 |
5. | Peter Kolár (CZ) | + 18,1 |
6. | Miroslav Sedlo (CZ) | + 23,2 |
7. | Radek Lamich (CZ) | + 32,0 |
8. | Tomáš Svitok (SK) | + 49,1 |
9. | Jand Petr (CZ) | + 51,6 |
10. | Nickolas Marturiello (I) | + 51,7 |
16. | Michal Mišák (SK) | + 1:11,0 |
Najrýchlejšie kolo: Gulio Pini (I) 2:27,5.
V cieli bolo klasifikovaných 23 jazdcov
Nášmu teamu sa aj napriek veľkej snahe nepodarilo obhájiť titul UEM AA Champion, ktorý putuje späť do Talianska. Napriek tomu sme vo vývoji technicky pokročili a zlepšili dosiahnuté časy na jednotlivých okruhoch.
Vďaka Bohu za celú sezónu, za všetky úspechy i nové poznatky a skúsenosti.
Veľmi nás potešila prítomnosť bývalého vynikajúceho pretekára Pavla Dekánka, ktorý nás prišiel podporiť spolu s Vladom a Štefanom. Náš team chce poďakovať všetkým sponzorom, partnerom, fanúšikom a všetkým, ktorý nám pomohli a pomáhajú a bez ktorých by sme nemohli dosiahnuť týchto úspechov. Slávnostné udelenie cien UEM AA Championship by sa malo konať 9.decembra v Prahe.
MP Furtom racing Press service http://michalpuskar.webpark.sk
Foto: Marian Krchniak
Pridané: 24.09.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11.-13.8.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Hungaroring 1-3.9.2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Brno 14 - 16. 7. 2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 25.-27.8.2006 - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Most 28 - 30. 7. 2006 - Awia
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Tomáš Svitok na UEM Alpe Adria Championship v Rijeke - Harly
- Michal Puškár získal titul šampióna UEM Alpe Adria - Redakcia
- Michal Puškár tretí na UEM Alpe Adria Championship v Moste - Awia
- UEM Alpe-Adria Championship, Rijeka 11-13.5.2007 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dni BMW Motorrad Slovensko 2017, Jasná
- Chceš získať unikátny kalendár?
- Pionier Cross Budimír - záverečné preteky Pionierov
- Strašidelné zľavy na mototekvice v Motosvete
- Prvý zásielkový servis prilieb Shark
- 14.6.2014 obsadia Pioniere Kysak
- Nové Piaggio MP3 500 2014
- Momodesign Minimomo - talianský dizajn a kvalita
- Akciová ponuka Motosvet
- Pioniere všetkých obcí, spojte sa!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!