Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1717 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Denník JSA - časť 5.

 Zdieľať

Pridané: 29.06.2010 Autor: Romoto
Čitatelia: 8574 [Technika - Úpravy motocyklov]

V tejto druhej časti príbehu o mojej JSA sa tí čitatelia, ktorých neodradilo čítanie prvej časti, môžu dozvedieť viacej o tom, ako stavba prebiehala. Jedná sa dlhú a dúfam že nie nudnú časť. Pokúsim sa o to chronologicky.

Seriál článkov - Motorky môjho života:

10.10.2007

O pôvodnom stave vcelku dobre informuje prvá foto – Jawa originál. Skrátka Jawa 634 po havárii. Kúpil som ju kvôli platnému TP, ktorý som po všetky tie roky prestavby udržiaval v platnosti.

 Dovezená búračka Jawa 350 634
Dovezená búračka Jawa 350 634

20.10.2007

Z vrakoviska v Bučanoch som si priviezol tento skvelý zbytok Suzuki GSX 750 F. Krásne liate kolesá ako od Marchesiniho (asi prvý ročník vydania F-ka), klasika teleskopy vpredu a centrál vzadu. Dvojkotúč vpredu, jeden kotúč vzadu. Iba zobrať do rúk karbošku a vyoperovať z vraku všetko potrebné.

 Suzuki GSX 750F
Suzuki GSX 750F

1.11.2007

Mám vyrezanú kývačku! (karboškou ...). V priebehu novembra som v inzercii na Motoride narazil na celkom schopnú nádrž a podsedlovku (rozumej bočné podsedlové kapotážové plasty) zo Suzuki GS 500 E za dobrú cenu – no nekúp to!

 Kývačka
Kývačka

27.12.2007

Snažím sa kombinovať zbytok zo 634-ky (hlava riadenia a dve rúrky prebiehajúce pod motorom) s kývačkou vyoperovanou zo 750-tky s nádržou a podsedlovkou z 500-vky. Pracujem vo vzduchoprázdne, meriam nemerateľné rozmery, snažím sa odhadnúť a namerať stopu a uhol hlavy riadenia, rázvor. Mám predstavu o približných hodnotách: rázvor 1430 mm, uhol hlavy riadenia 65°, výška sedadla 820 mm. Pneu 120/70 17" vpredu, 150/70 17" vzadu. Teraz sa rozhoduje o budúcich jazdných vlastnostiach.

 Nádrž a podsedlovka zo Suzuki GS500E
Nádrž a podsedlovka zo Suzuki GS500E

30.12.2007

Nachádzam odvahu, tvarujem horné rámové rúrky a priváram ich do jedného celku so spodnými pôvodnými jawáckymi a so zadnou kývačkou z „F-ka“. Prepálené ponožky, rifle a tričká, všade po zemi troska zo zvarov a jemný prach po karbobrúske. Z uvedeného vyplýva, že všetko robím doma v pivnici na kolene. Nehanbím sa za to. Naopak, občas (ale ozaj iba občas) si to užívam.

 Toto neprehrýzli myši...
Toto neprehrýzli myši...

Verím, že celok bude ako-tak tuhý, aby zniesol taký 45 koňový vzducháč cca 500-600 ccm. Vôbec nepochybujem, že nejaký v krátkom čase zoženiem. Predpokladám, že na vrakovisku alebo cez inzerát kúpim nejakú Hondu (Dominátor a pod.) alebo Yamahu XT-čko po havárii s dobrým motorom.

18.4.2008

Po troch mesiacoch márneho hľadania mi svitla nádej – za 300 eur (zrejmý posun k Európe) Dominátor po havárke, ale vraj s dobrým motorom. Pred mojimi hlúpymi očami mi ten „dobrák“ z Banskej Bystrice kompletného Dominátora ošklbal o všetko, čo sa dalo. Zostal iba motor v ráme, zaštartoval a so slovami „To potom pôjde.“, mi torzo pomohol naložiť do dodávky. To bola jeho posledná pomoc. Z Bystrice som si viezol motor, o ktorom som si myslel, že bude v lete 2008 jazdiť po slovenských cestách. Somári stále žijú. Ja som bol toho dôkazom. Motor nielen že nikdy nenaskočil, ale ani „predajcu“ som už nikdy potom nevidel.

28.4.2008

Cez inzerát som narazil na Pegaso po havárii. Bol som v časovej tiesni a tak som „motorku“ kúpil, lebo som si stále myslel, že stihnem letnú sezónu 2008. Aké naivné! Nakoniec som nestihol ani tú v roku 2009.
Späť k Pegasu. Predná vidlica vrazená pod motor, chladič súci tak do šrotu, chýbajúce prepínače, palubovka s tachometrom zaseknutým na niečo cez 4 tisíc km. To jediné ma presvedčilo. Akože málo nabehaných kilometrov. Ahoj Bacúl, ak to náhodou čítaš. Skutočne, skrutky na motore a príslušenstve vyzerali, ako by sa ich ešte nikdy nedotkli kľúče mechanika. A hlavne motor so skrutkovačom v spínacej skrinke išiel naštartovať a bežal veľmi pekne. Druhý krát v krátkom čase som si viezol domov nádejný motor.

Vtedy som si neuvedomil, akú nošu problémov si domov veziem:

  • Vodník – ako sa neskôr ukázalo, dostať chladič do priestoru medzi prednou vidlicou a rámom mi spôsobilo nejednu prebdenú noc.
  • Suchá olejová vaňa – musel som nájsť priestor pre olejovú nádobku a vyrobiť celú novú.
  • Reťaz na pravej strane – posledné zbytky tohto problému som riešil v januári 2010.

11.5.2008

Nejakým zázrakom sa mi podarilo dostať motor do rámu určeného pre vzducháč. Hlavne kvôli objemnej vodou chladenej hlave je motor z Pegasa pomerne rozmerný a keby som rám vyrábal pre tento motor na mieru, netrafil by som to presnejšie. Vzadu sa motor takmer dotýka kývačky. V tejto etape ma naozaj postretlo šťastie. Na druhej strane, futbalista v čase zimnej prípravy neurobí toľko „kolečiek“ okolo ihriska, koľko krát som ja mal motor vymontovaný a namontovaný späť do rámu. Bez cudzej pomoci som motor „smyčil“ do a vyberal z rámu, kým som mu našiel ako-tak optimálnu polohu a mal vyrobené a privarené všetky tie prepotrebné držiačiky na jeho uchytenie, ktoré nikto nikdy nevníma.

Riešim problém s reťazou na pravej strane. To v skratke znamená presunúť brzdový strmeň aj so záchytom reakcie na ľavú stranu, a pritom vyriešiť problém, aby boli obe reťazové kolesá v osi a ešte k tomu sa nezapierali do rámu a kývačky. Manželka zatiaľ o poschodie vyššie robí deťom do školy nátierku.

Dúfal som, že na podsedlový rám z Aprilky sa mi podarí upevniť plasty a sedadlo zo Suzuki GS500. Hodiny strávené pri tomto pokuse ma presviedčali o mojom omyle. Nakoniec som musel rezignovať. Cez inernet som našiel v Čechách motobazár, v ktorom mali komplet orignál GS-kový rám. Z tohto som vyrobil podsedlový rám vhodný na upevnenie plastov.

Popri tom som cez leto pracoval aj na výfukovom zvode. Ani nie tak ja, ako chlapík z Vipera. Tento „prvý“, ako aj ten „druhý“ o viac ako rok neskôr, boli fakt dušou motorkári. Svoju prácu urobili profesionálne. Ako poznamenala moja manželka na margo výfuku: „Toto je prvá pekná vec na tvojej budúcej možnej motorke. Asi preto, že si ju nerobil ty.“

Na motorke bolo treba urobiť ešte toľko práce, že som sa vzdal myšlienky, že stavbu môžem dokončiť v tomto roku (2008).

Pridané: 29.06.2010 Autor: Romoto Zdieľať

Seriál článkov - Motorky môjho života:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria