Anketa:
Michal Puškár získal siedmy titul majstra Slovenska
ZdieľaťPridané: 11.08.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4704 [Šport - Cestné Motocykle]
Počas uplynulého víkendu sa na okruhu v Poznani ( PL) konalo ôsme podujatie UEM Alpe Adria road racing championship v rámci ktorého sa bojovalo aj o body do Slovenského šampionátu.
![]() |
V sobotňajšej kvalifikácií triedy 125SP náš reprezentant Michal Puškár (SG FIX racing) prvýkrát v sezóne v dôsledku technických problémov nezískal pol position a do nedeľných pretekov štartoval až z 10.miesta. V daždivom závode išiel do čela prakticky okamžite Adrian Gyutai z Maďarska, za neho sa behom úvodných kôl prepracoval MP, ale štart z tretej rady zapríčinil, že keď sa dostal na 2. pozíciu, Maďar už veľmi ďaleko a stíhať ho by znamenalo zbytočné riziko. Istou jazdou teda kontroloval druhé miesto až do cieľa. Po havárii Taliana Trevisana získal skvelú tretiu priečku ďalší Slovák Peter Rauch. MP si týmto výsledkom zabezpečil aj siedmy titul majstra Slovenska, keď titul UEM AA šampióna získal už na predchádzajúcom podujatí v Moste.
![]() |
Michal: ,,Víkend v Poľsku bol veľmi náročný. Po dominancii v piatkových voľných tréningoch, kde som zaostal za rekordom okruhu len niečo viac ako sekundu došlo niekoľko minút pred začiatkom prvej kvalifikácie k poruche na mojej Aprilii. Tento fakt sa ukázal ako kľúčový, keďže v druhom tréningu pršalo a dosiahnutý čas na mokrom povrchu stačil len na 10.miesto. V nedeľnom raňajšom warm-upe som na mokrom povrchu nepríjemne havaroval vo vysokej rýchlosti a motocykel bol značne poškodený. Do závodu sme nastupovali s cieľom uhrať čo najlepší výsledok ale prioritne bolo získať titul. Situácia bola stále otvorená, keďže mohli Majstra Slovenska získať traja jazdci. Aj preto som stavil na istotu, neriskoval a bezpečne dojazdil na druhom mieste v rámci AA, aj keď došlo týmto k prerušeniu našej série 5 víťazstiev. Chcem poďakovať majiteľovi teamu p. Štefanovi Bunčiakovi, partnerom a môjmu otcovi za pomoc a podporu.“
![]() |
Pridané: 11.08.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Michal Puškár vybojoval šiesty titul majstra Slovenska - Redakcia
- Michal Puškár získal ôsmy titul Slovenského šampióna, na medzinárodnej scéne mu patrí druhá priečka - Redakcia
- GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!