Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1426 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30108
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17771)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12337)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pieskový Maratón Dvojíc Malacky 2010

 Zdieľať

Pridané: 26.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4803 [Šport - Enduro]

Galériou od fotokikulienky by sme chceli priblížiť atmosféru jesenného podujatia na piesku

Zároveň sa chceme poďakovať všetkým zúčastneným za športové správanie nie len na trati ,ale aj v depe. Taktiež poďakovanie patrí všetkým ktorý sa akokoľvek zúčastnili a pomohli zvládnuť priebeh v krátkom prípravnom čase.

Prezentácie sa niesli v pokludnej posezónnej nálade bez nervozity. Priznám sa že očakávanie počtu jazdcou bolo určite väčsie ale za to nás svojou prítomnosťou potešila aj slovenská špička.

Kompletné výsledky sú zverejnené na www.casomira.eu.

A na záver poďakovanie tým, ktorí nás podporili Denicol, Burrati, Enduroaktual, spoločnosť KTM Bratislava, www.rdracing.cz, motoride.sk a Enduroclub.

Dovoľujeme si Vás už teraz predbežne pozvať na jarný Pieskový Maratón Dvojíc Malacky v roku 2011.Ozveme sa včas . Ďakujeme.

Pieskový Guru, Vladimír Ružička, Enduroclub Malacky


Pridané: 26.10.2010 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »