ISSN 1336-6491 | Online: 948 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29893
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12234)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW racing day a BMW enduro day

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3764 [Bleskovky - PR bleskovka]

Už tento týždeň, 22.-23.4.2011 sa bude konať BMW racing day 2011 a BMW enduro day 2011. Pri tejto príležitosti by sme Vás radi pozvali na testovacie jazdy na okruhu Slovakiaring a do terénu v Lehniciach.

Rezervácie jázd na okruh Slovakiaring a enduro posielajte čo najskôr.

BMW racing day 2011

FMoto BAVARIA Vás pozýva na predvádzacie jazdy na Slovakiaringu dňa 22.4.2011.

Jazdí sa na všetkých typoch okruhu.

BMW Racing Day

  • Kaucia na jazdu : 500€
  • Registrácie od 8:00 do 9:00
  • Školenia : dopoludnia o 9.30
  • popoludní o 12.30

Termíny jázd:

  • 11:00-11:30
  • 12:00-12:30
  • 14:00-14:30
  • 15:00-15:30
  • 16:30-17:00
  • 17:30-18:00

Možnosť vyskúšania motocyklov: BMW R1200 GS adventure , K1600 GT, K 1600 GTL, K 1300 S, R 1200 RT, 2x S 1000 RR, G 650 GS, R 1200 R, F 800 GS.


BMW enduro day 2011

BMW Enduro Day

FMoto BAVARIA Vás pozýva na enduro jazdy v Lehniciach, dňa 23.4.2011 od 09.00- 21.00

Skúšanie motocyklov na motokrosovej dráhe s inštruktorom Ivanom Jakešom a predvádzacie jazdy na motocykloch na pozemných komunikáciach.

Rezervácie na jazdy zasielajte na info@fmoto.sk. Viac informácii na www.fmoto.sk alebo osobne.

Pridané: 19.04.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »