Anketa:
Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
ZdieľaťPridané: 08.08.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 8198 [Šport - Cestné Motocykle]
Po preteku ME na Mosteckom okruhu sa prehupla sezóna cestných motocyklov do druhej polovice. A v tomto období nastali v Častka Racing Teame určité zmeny...
Talentovaný Český jazdec Lukáš Pešek po tom, čo v Častka Racing skvele odjazdil štyri preteky seriálu ME a nazbieral v nich 66 bodov (druhá priečka v celkovom poradí) sa, ako je už známe, v polovičke sezóny presťahoval k Yamaha Kurz Teamu (Grand Prix 250) a nasledujúcich štyroch pretekov ME sa nezúčastní.
![]() |
- castka racing team - |
Japonský jazdec Taro Sekiguchi má za Častka Racing na konte 4 víťazstvá, čiže100 bodov, s ktorými pocestuje na ďalší pretek ME. Na tento pretek, ktorý sa koná 10. augusta vo Švédsku (Anderstorp), Vladimír Častka pôjde so svojím tímom pod novým názvom – Edo Racing. Je to zlúčenie Častka Racing a talianskeho tímu Edo Racing a pod týmto názvom sa tím bude pripravovať do Grand Prix 2004.
Veľkej ceny v Brne sa Častka Racing nezúčastní, nakoľko štart sa mal uskutočniť s Lukášom Peškom.
Eva Sýkorčinová
- castka racing team -
Pridané: 08.08.2003 Autor: castka-racing Zdieľať
Súvisiace články:
- Prílišná rivalita v jednom tíme - castka-racing
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje - castka-racing
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu - Risso46
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Šiesta výhra Melandriho v rade, Častka nedokončil - sita
- Slovakia Racing predstavuje nový šampionát: MOTOCh - Redakcia
- Prvé preteky Alpe Adria sezóny 2013 na Slovakiaringu zrušené! - Redakcia
- Nový slovenský tím ERES-Racing sa na prvom podujatí predstavil v dobrom svetle - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Častkov tím má zlato
- Prílišná rivalita v jednom tíme
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!