Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1945 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý

 Zdieľať

Pridané: 30.06.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 8250 [Šport - Cestné Motocykle]

Na treťom preteku ME cestných motocyklov v Assene opäť kraľoval Častka Racing Team.

 Vladimír Častka so svojim jazdcom Tarom Sekiguchim pred štartom
Vladimír Častka so svojim jazdcom Tarom Sekiguchim pred štartom
Preteky na rozdiel od tréningov prebiehali na mokrej trati, avšak Taro s Lukášom viedli ped 53 jazdcami Európy suverénne celý závod od štartu do cieľa.

Vladimír Častka, majiteľ a manažér celého tímu bol veľmi spokojný s výkonmi svojich jazdcov jak v preteku, tak i v kvalifikačných tréningoch, kde sa ukázalo, že jeho špeciálne YAMAHY TZ 250 boli v porovnaní s továrenským Yamaha Teamom štartujúcim v Grand Prix 250cc rýchlejšie. Na toto dôležité zistenie prišiel práve vďaka spoločným pretekom Veľkej ceny a Majstrovstiev Európy, ktoré sa takto tradične v Assene organizujú.

V celkovom poradí ME je Taro Sekiguchi suverénne prvý po víťazstve vo Vallelunge (Taliansko), Rijeke (Chorvátsko) a teraz v Assene (Holansko), a tak má na konte 75 bodov. Lukáš Pešek sa stal vážnym súperom nielen svojmu tímovému kolegovi, ale po výkonoch ktoré ukázal v tomto preteku, by sa mohol na MS 250cc pohybovať medzi prvými desiatimi najrýchlejšími mužmi.

Výsledky pretekov:
1. Taro Sekiguchi/JP Častka Racing Team 30´34.121
2. Lukáš Pešek/CZ Častka Racing Team 30´40.699
3. Rafael Sinke/NED Hans Knoppers Motoren +26.8 s
4. Jarno Jansen/NED Filard Jansen Racing +32.7 s
5. Mico Sorensen/DEN Danish Road Racing +36,2 s
6. Radomil Rous/CZ Racing Team Znojmo +38,4 s
...............

Pridané: 30.06.2003 Autor: castka-racing Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »