Anketa:
Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný
ZdieľaťPridané: 02.06.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 7357 [Šport - Cestné Motocykle]
Druhý pretek seriálu Majstrovstiev Európy bol opäť pre CASTKA RACING TEAM úspešný.
Druhý pretek seriálu Majstrovstiev Európy bol opäť pre CASTKA RACING TEAM úspešný. (pozn.: V prvom preteku vo Vallelunge – IT dňa 27.4.03 Taro Sekiguchi 1.miesto a Lukáš Pešek 6.miesto.) Lukáš po májových tréningoch, ktoré absolvoval pod vedení Vladimíra Častku na brnenskom okruhu i na mosteckom okruhu, prišiel na pretek do chorvátskej Rijeky vo výbornej kondícii. V sobotňajšej kvalifikácii skončil na piatom mieste a tak dnes stál priamo za svojim tímovým kolegom Tarom Sekiguchim, ktorý štartoval ako líder pretekov z prvej pozície.
Preteky boli veľmi napínavé, pretože na štartové pole sa postavilo mnoho kvalitných jazdcov Európy, ako G. Rizmayer (H), J. Jansen (NL), M. Neukirchner (D), V. Kallio (FIN). Keď si predstavíme napínavú situáciu po štarte, ako hrdinsky bojoval Lukáš s týmito skúsenými jazdcami a hneď po štarte išiel Taro Sekiguchi ako prvý, za ním v tesnej blízkosti Nemec Max Neukirchner a predným kolom „nalepený“ so svojou Yamahou nováčik Lukáš Pešek. Bolo to obrovské napätie a zároveň „podívaná“ pre divákov. Samozrejme veľkú radosť prežíval Vladimír Častka, majiteľ, manažér i poradca tímu v jednej osobe, ktorý spokojne sledoval ostrú jazdu svojich jazdcov a technický stav motoriek.
![]() |
Celý pretek sa skupina šiestich najlepších držala v tesnej blízkosti, striedali svoje poradie, no však Taro skoro celý pretek viedol, až kým sa v predposlednom kole Lukáš odhodlal z tretieho miesta zaútočiť a tak jedno kolo dokonca viedol. No v poslednom kole sa boj týchto rýchlych mužov skončil v takomto konečnom poradí:
1. Taro Sekiguchi (J) CASTKA RACING TEAM (YAMAHA) čas: 27´43.97
2. Max Neukirchner (D) ADAC SACHSEN (HONDA) 27´44.05
3. Lukáš Pešek (CZ) CASTKA RACING TEAM (YAMAHA) 27´44.06
4. Vesa Kallio (FIN)
5. Jarno Janssen (NL)
6. Tatu Lauslehto (FIN)
7. Radomil Rous (CZ)
8. Michael Selmar (DK)
9. David Checa (ESP)
Najrýchlejšie kolo preteku zajazdil T. Sekiguchi : 1´31.64
Autor: Eva Sýkorčinová
Pridané: 02.06.2003 Autor: castka-racing Zdieľať
Súvisiace články:
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Častkov tím má zlato - castka-racing
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje - castka-racing
- Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia) - Awia
- Prílišná rivalita v jednom tíme - castka-racing
- V 250-kach totálny triumf jazdcov na aprilii - sita
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- Vytrvalostné preteky „8 hours of Slovakia ring“ vyhral YART - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Častkov tím má zlato
- Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
- Prílišná rivalita v jednom tíme
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
- Častka Racing Team sa stále zlepšuje

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!