Anketa:
Častka Racing Team sa stále zlepšuje
ZdieľaťPridané: 27.06.2003 Autor: castka-racing
Čitatelia: 7848 [Šport - Cestné Motocykle]
Lukáš Pešek a Taro Sekiguchi vo štvrtok v Assene (NL) zdieľali medzi sebou ťažký súboj v kvalifikačných tréningoch 3. preteku ME, z ktorých Lukáš vyšiel víťazne.
Kvalifikačných tréningov sa zúčastnilo rekordných 54 jazdcov. Tento pretek v Assene je o to zaujímavejší, že už tradične je tu možnosť porovnať kvalitu časov s jazdcami Grand Prix, pretože preteky prebiehajú v určitom časovom harmonograme v jeden víkend. Vo štvrtok sa konala kvalifikácia seriálu Grand Prix a kvalifikácia seriálu ME. Avšak jazdci ME to mali o to náročnejšie, že išli 1. kvalifikáciu a zároveň po hodine a pol 2. kvalifikáciu v jeden deň. To však nebránilo Lukášovi, aby urobil čas okruhu 2:07.593 a tak bude v sobotu na štartovom poli na pole position a hneď za ním s tesným odstupom Taro s časom 2:07.647.
![]() |
Určite to týchto dvoch jazdcov Častka Racing Teamu i samotného Vladimíra Častku provokuje vyskúšať si to priamo s chlapcami z Grand Prix. Stačí si porovnať časy a tak by stáli niekde na 11. a 12. mieste po štvrtkovej kvalifikácii!!!
Poradie po kvalifikačných tréningoch v Assene ME :
1. Lukáš Pešek/CZ CASTKA RACING TEAM/Yamaha 2:07.593
2. Taro Sekiguchi/JP CASTKA RACING TEAM/Yamaha 2:07.647
3. Vesa Kallio/FIN RAISTILA RACING/Yamaha 2:08.833
4. Jarno Janssen/NL JANSSEN RACING/Yamaha 2:09.575
11. Radomil Rous/CZ KLUB RACING ZNOJMO/Honda 2:12.381
23. Michal Filla/CZ SRAMEK RAC PROMOTION/Yamaha 2:14.201
Pridané: 27.06.2003 Autor: castka-racing Zdieľať
Súvisiace články:
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý - castka-racing
- Prílišná rivalita v jednom tíme - castka-racing
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný - castka-racing
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
- Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom - castka-racing
- Častkov tím má zlato - castka-racing
- Maco Racing Team s dôležitými zmenami do roku 2020 - Redakcia
- MS v endurance - v Imole smola Slovákov - sita
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že - feci
Ďalšie články tohto autora:
- Častkov tím má zlato
- Tento víkend sa v Anderstorpe Častka Racing s Tarom Sekiguchim predstavia pod novým názvom
- Prílišná rivalita v jednom tíme
- V Assene Sekiguchi prvý, Pešek druhý
- Trénovať sa oplatilo - CASTKA RACING TEAM úspešný

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!